بازدید 23217

مدرسه ملی سینما، کدام سینماگران جوان را به لهستان فرستاد؟

هیچ منبعی درباره نحوه فراخوان و گزینش «گروهی از جوانان سینماگر» به مدرسه ملی سینما، سخنی به میان نیاورده و مشخص نیست که اساساً این گروه متشکل از چه چهره‌هایی و بر مبنای کدام گزینش و همچنین برای فراگیری چه آموزش‌هایی به مدرسه ملی سینمای لهستان به عنوان یکی از معتبرترین مدارس سینمایی جهان اعزام شده‌اند!
کد خبر: ۵۵۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 26 December 2015
مدرسه ملی سینما کدام سینماگران جوان را به لهستان فرستاد؟
با تعیین ترکیب مدیریتی و اجرایی‌ مدرسه ملی سینما، فعالیت‌های این مجموعه آموزشی رسما آغاز شد و همزمان با آغاز این فعالیت‌ها، از مجموعه اقداماتی به عنوان عملکرد این مجموعه از بدو تأسیس تاکنون پرده برداشته شد که حجم و کیفیتش، حیرت انگیز بود؛ اقداماتی که درک ابعادش نیازمند شفاف سازی مسئولان سینمایی است.

به گزارش «تابناک»، یکی از ایده‌های حجت االله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که در دو سال و اندی اخیر پیگیر پیاده‌سازی‌اش بوده، راه اندازی مدرسه ملی سینماست؛ مدرسه‌ای که هنوز ردیف بودجه و محل استقرار مشخصی ندارد و همچنان روی کاغذ باقی مانده، ولی در همین مدت چند ماهه آغاز فعالیتش، ظاهراً دستاوردهایی داشته که یکباره رونمایی شده است.

آن گونه که به تازگی اعلام شده، شورای علمی مدرسه در ماه های گذشته با برگزاری جلسات مختلف برنامه های مدرسه را تدوین و نهایی کرده است. برگزاری نشست سه روزه با حضور صاحب نظران درباره مدرسه ملی سینما، ترجمه و پژوهش بیش از ۲۰ اثر که یکشنبه ششم دی ماه رونمایی خواهد شد، اعزام گروهی از جوانان سینماگر به مدرسه ملی لهستان از جمله اقدام های مدرسه ملی در ماه های اخیر ذکر شده است.

همچنین برگزاری کارگاه استاد خسرو سینایی، برگزاری نشست‌های سینما دانشگاه در دانشگاه تهران، برگزاری نشست‌های فیلمنامه‌نویسی با همکاری خانه سینما از دیگر فعالیت‌های انجام شده در مدرسه ملی سینما عنوان شده اما نکته جالب اینکه بخش وسیعی از این اقدامات یکباره اعلام شده و ظاهراً عمده این اقدامات به صورت چراغ خاموش پیگیری می‌شده است.

مدرسه ملی سینما کدام سینماگران جوان را به لهستان فرستاد؟
مدرسه ملی سینمای لهستان میزبان کدام سینماگران جوان ایران بوده است؟

به عنوان نمونه هیچ منبعی درباره نحوه فراخوان و گزینش «گروهی از جوانان سینماگر» به مدرسه ملی سینما، سخنی به میان نیاورده و مشخص نیست که اساساً این گروه متشکل از چه چهره‌هایی و بر مبنای کدام گزینش و همچنین برای فراگیری چه آموزش‌هایی به مدرسه ملی سینمای لهستان به عنوان یکی از معتبرترین مدارس سینمایی جهان اعزام شده‌اند!

حجت الله ایوبی پس از مشخص نمودن ترکیب هیأت امنا و مدیریت عالی سینما که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و مجید مجیدی است، همزمان با رونمایی با دستاوردهای فوق الاشاره، در احکامی جداگانه، علیرضا داود نژاد را به عنوان معاون آموزش، دکتر عبدالله گیوان به سمت معاون پژوهش، مسعود رایگان به عنوان معاون بین الملل و سعید پور اسماعیلی را در سمت معاون اجرایی مدرسه ملی سینما انتصاب کرد.

همچنین رئیس سازمان سینمایی در احکامی دیگر، مجتبی راعی را به عنوان رئیس گروه کارگردانی، بهرام دهقانی به سمت رئیس گروه تدوین، پرویز آبنار به عنوان رئیس گروه صدا، علی واجد سمیعی به عنوان رئیس گروه تهیه و تولید، محمود کلاری رئیس گروه فیلمبرداری، کامبوزیا پرتوی رئیس گروه فیلمنامه نویسی و لیلا حاتمی را در سمت مشاور منصوب کرد.

مدرسه عالی سینما قرار نیست ساختار علمی و آموزشی مشابه مراکز آموزش عالی در قالب واحدها‌ی درسی داشته باشد و ظاهراً ساختارهای علمی‌اش مشابه آنچه تاکنون ذکر شده در قالب نشست‌ها و کارگاه‌ها خواهد بود؛ اما این مدل کارگاه‌ها برای کدام سطح علمی و کدام گروه‌های صنفی با چه هدفی برگزار خواهد شد؟

آیا مدرسه ملی سینما در راستای تولید فیلمساز حرفه‌ای، هدف گذاری شده یا حرفه‌ای نمودن فیلمسازان کنونی را در دستور کار دارد؟ ظاهراً باید باز هم صبر کرد تا ساختارهای اولیه این نهاد شکل بگیرد و حداقل ساختمان و اعتبار مشخصی برای این نهاد در نظر گرفته شود و در مرحله بعد، درباره آثار این مدرسه سخن به میان آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان