بازدید 18227
ثبت نام در انتخابات به اتمام رسید

2477 نفر از تهران کاندیدای انتخابات مجلس شدند

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا ساعت 24 امروز ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روز آخر روند ثبت نام کاندیداها برای مجلس شتاب بیشتری به خود بگیرد.
کد خبر: ۵۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 25 December 2015

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کردهفتمین و آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا ساعت 24 امروز ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روز آخر روند ثبت نام کاندیداها برای مجلس شتاب بیشتری به خود بگیرد.

ثبت‌نام 2 هزار و 477 نفر از تهران برای مجلس

عیسی فرهادی در پایان مهلت قانونی هفت‌روزه ثبت‌نام از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری به ارائه آماری از تعداد ثبت‌نامی‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پرداخت.

وی با بیان اینکه "دو هزار و 477 نفر برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کرده‌اند و از این میزان، ثبت‌نام دو هزار و 446 نفر قطعی شده است"، اظهار کرد: هزار و 980 نفر مرد و 466 نفر زن برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

فرهادی در مورد مدارک تحصیلی متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس گفت: از میان داوطلبان بررسی‌شده، 465 نفر دارای مدرک دکترا، 1739 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 101 نفر دارای مدرک لیسانس، 140 نفر دارای تحصیلات حوزوی و یک نفر دارای مدرک فوق دیپلم هستند.

فرماندار تهران در پایان گفت: 20 نفر از اقلیت‌های دینی و مذهبی ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین 128 نفر از ثبت‌نامی‌ها نیز دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.



دو ساعت تا بسته شدن پرونده ثبت‌نام انتخابات مجلس دهم

 عیسی فرهادی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران با بیان اینکه تاکنون ثبت‌نام دو هزار و 345 نفر از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه تهران انجام شده است، اظهار کرد: از ساعت 21 امشب مهلت ثبت‌نام از متقاضیان پایان یافته اما کماکان ثبت‌نام افرادی که در داخل ستاد انتخابات حضور دارند و فرم گرفته‌اند انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشخصات همه متقاضیان باید تا قبل از ساعت 24 وارد سامانه وزارت کشور شود، گفت: پرونده ثبت‌نام از متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی تا سه ساعت دیگر بسته می‌شود و آمار نهایی نیز متعاقبا به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

 رئیس مجلس از جلالی برای شرکت در انتخابات مجلس دعوت کرد

 دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از کاظم جلالی خواست از تصمیم اخیرش صرف نظر کرده و برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کند.
 متن نامه دکتر علی لاریجانی خطاب به دکتر کاظم جلالی به این شرح است:
برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر جلالی
سلام علیکم ؛  از خبر خودداری جنابعالی از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار متاسف شدم.
حضور و خدمات ارزشمند شما در مجلس شورای اسلامی منشاء اثرات بسیار زیاد بوده است . از جنابعالی می خواهم از تصمیم اخیر خود صرف نظر فرموده و نسبت به ثبت نام در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنید.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی.

ابوترابی فرد کاندیدای مجلس شد

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین نام نویسی کرد. حسین شیخ الاسلام مشاور بین اللملل رئیس مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردند.



 اعتراض برخی داوطلبان به ثبت‌نام خارج از نوبت فرزندان هاشمی

حضور محسن  و فاطمه هاشمی رفسنجانی فرزندان هاشمی رفسنجانی که برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور آمده بودند با حاشیه‌هایی همراه بود.

*پس از اینکه فاطمه و محسن هاشمی بدون اینکه مانند سایر داوطلبان برای طی مراحل ثبت نام در صف تعیین شده قرار بگیرند بدون نوبت پشت میزهای ثبت نام رفتند جمعی از کاندیداها که از صبح برای ثبت نام در ستاد انتخابات حضور داشتند به این روند اعتراض کردند.

*برخی از این داوطلبان عنوان می‌کردند: فرق ما با فرزندان هاشمی چیست که آنها در صف قرار نمی‌گیرند؟ که پاسخ مسئولان وزارت کشور به آنها بود نمایندگان این افراد از صبح به ستاد انتخابات آمده‌اند و برای آنها نوبت گرفتند.

*مسئولان حراست وزارت کشور پس از مدتی فضای ستاد انتخابات وزارت کشور را آرام کردند.



 تمدید مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات تا ساعت ۲۱ امشب

نام نویسی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۱ امشب در ۲۰۷ حوزه انتخابیه تمدید شد.

ثبت‌نام 10 هزار و 834 نفر تا عصر هفتمین روز نام‌نویسی انتخابات مجلس

محمد حسین مقیمی عصر امروز(جمعه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت 16 امروز ، 10هزار و 834 نفر برای انتخابات مجلس نامنویسی کرده‌اند.

وی همچنین افزود:‌ از این تعداد 1067 نفر زن هستند .

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس در محل ستاد انتخابات کشور تا ساعت 24 امشب ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام بیش از 10،000 نفر برای نمایندگی مجلس دهم تا ظهر جمعه

حسین‌علی امیری ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور گفت:‌ از این تعداد 816 نفر سابقه نمایندگی داشته و 21 نفر هم از اقلیت‌های دینی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره مهلت ثبت‌نام انتخابات گفت:‌در فرمانداری‌ها این انتخابات تا ساعت 16:30 ادامه دارد اما با تصمیم استانداران و با تائید وزیر این مهلت قابل تمدید است. اما در ستاد انتخابات کشور تا پایان روز ثبت‌نام ادامه خواهد داشت اما بهتر است داوطلبان به فرمانداری تهران هم مراجعه کنند زیرا ستاد انتخابات کشور با ازدحام جمعیت روبرو است و روند ثبت‌نام‌ها طولانی است.

فاطمه و محسن هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بعد از ظهر آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم جهت کاندیداتوری دراین مجلس ثبت نام کردند.

این خبر تکمیل می‌شود.
کد خبرنگار: 71

 ثبت نام ۱۶۰۴ نفر در حوزه انتخابیه تهران تا پایان امروز

عیسی فرهادی فرماندار تهران با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران از ثبت نام 1604 نفر در حوزه انتخابیه تهران,ری, شمیرانات, اسلامشهر و پردیس خبر داد و گفت: پرونده 1157 نفر تکیمل شده که از این تعداد 954 نفر مرد, 203 نفر زن , 13 نفر اقلیت‌های دینی و 88 نفر نیز نماینده ادوار مختلف مجلس بوده‌اند.

وی ادامه داد : از تعداد 1157 نفر 227 نفر دکتر, 817 نفر فوق‌لیسانس, 43 نفر لیسانس, 69 نفر تحصیلات حوزوی و یک نفر نیز به دلیل حضور دو دوره در مجلس با مدرک فوق‌دیپلم ثبت‌نام شده است.

فرهادی خاطر نشان کرد: استقبال داوطلبین از ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های قبل افزایش 20 درصد داشته است.

فرماندار تهران در پایان در خصوص تمدید ساعت ثبت‌نام در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ممکن است ساعت تمدید شود اما این موضوع به شرایط بستگی دارد.

تائید صلاحیت‌ها حول محور قانون خواهد بود

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پس از بازدید از این ستاد با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به اتمام ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 801 نفر ثبت‌نام کردند. این در حالی است که در دوره چهارم حدود 493 نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره شاهد افزایش حضور 62 درصدی داوطلبان هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به ثبت‌نام 801 نفر دز انتخابات خبرگان برای 88 کرسی خبرگان رهبری تعداد 10 نفر به رقابت می‌پردازند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آخرین آمار تا 9 صبح امروز تعداد 8 هزار و 736 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند. این در حالی است که در نهمین دوره انتخابات مجلس 5 هزار و 283 نفر ثبت‌نام کرده بودند که ما در این دوره شاهد افزایش 65 درصدی حضور داوطلبان هستیم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: بر اساس این آمار نیز برای هر کرسی نمایندگی مجلس تعداد 30 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در این دوره نسبت به دوره قبل از 8 درصد به 11 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: همچنین 73 درصد از ثبت‌نامی‌ها در دهمین دوره انتخابات مجلس زیر 50 سال هستند. این در حالی بود که در دوره قبل تنها 67 درصد زیر 50 سال ثبت‌نام کرده بودند  که در این دوره شاهد جوانگرایی هستیم.

وزیر کشور با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌های دینی در مجلس گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد 20 نفر به عنوان نمایندگان و داوطلبان اقلیت‌های دینی در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس آخرین آمار حدود 560 نفر از نمایندگان ادوار در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که تشکیل هیأت‌های اجرایی آیا با مشکل مواجه شده بود یا خیر، گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان به وجود آمده بود، در تشکیل هیأت‌های اجرایی مشکل خاصی پیش نیامد و علیرغم دوره‌های گذشته شاهد اعتراض یا رفت و برگشت‌هایی نسبت به حضور افراد در این هیأت اجرایی نبودیم و مسیر تعامل و همکاری خوبی وجود دارد و مبنا بر این بوده که افرادی معتدل، بیطرف و مطلع انتخاب شوند.

وی تاکید کرد: بنده از همه گروه‌ها، جریان‌ها و حامیان نامزدها و غیره می‌خواهم که تلاش کنند فضای آرام کشور تقویت شود و از طرح مسائل شبهه‌انگیز و مطالبی که موجب ترویج ناامیدی در بین مردم کند و یا فضای انتخابات را منجر به ناآرامی کنند، بپرهیزند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: به یقین تمام کسانی که برخلاف قانون عمل کرده یا اظهارنظری بدون سند و اسناد داشته باشند و یا تهمت بزنند و یا موجب تشویش اذهان عمومی شود با توجه به هماهنگی با قوه قضائیه که شعبه‌های خاصی هم پیرامون این موضوع پیش‌بینی شده برخورد لازم صورت می‌گیرد و بنده هم به عنوان وزیر کشور مصمم هستم با هر گونه تخلفی برخورد جدی و قانونی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت کشور چه تمهیداتی را درباره کاهش میزان رد صلاحیت‌ها انجام داده است، گفت: همانطور که رئیس‌جمهور اشاره کردند همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه به خصوص مراجع چهارگانه استعلام‌کنندگان همه حول محور قانون عمل خواهند کرد.

وزیر کشور ادامه داد: اما اگر لازم باشد رایزنی و پیگیری‌هایی را به منظور احقاق حقوق کسانی که احساس شود در جریان بررسی‌ها دچار مشکل شده‌اند، انجام می‌دهیم البته همه کاندیداها به طور قانونی می‌توانند نسبت به رد صلاحیت خود از مراجع قانونی پیگیری کنند.البته هیأت اجرایی هم این مباحث را بر اساس قانون پیگیری خواهد کرد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سؤال که برخی ورود پول‌های کثیف را از هم اکنون به عرصه انتخابات مطرح می‌کنند نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: مطرح کردن اینگونه مسائل باید با مستندات و مدارک باشد و هر کسی که اینگونه ادعاها را دارد مدارک‌ و مستنداتش را به وزارت کشور ارائه کند و ما حتما این مسائل را پیگیری خواهیم کرد و حتی در روند بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌دهیم.

وزیر کشور بیان کرد: البته ما لایحه شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداها را تقدیم مجلس کردیم که اگر آن لایحه به تصویب برسد و به قانون تبدیل شود تمامی اینگونه مباحث در آن پیش‌بینی شده و با این حال اگر کسی مستنداتی مبنی بر خرید و فروش رای یا تطمیع دارد به ما ارائه کند و ما حتما با این گونه تخلفات برخورد قانونی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی حضور 800 داوطلب را در انتخابات خبرگان دارای برخی شبهات مطرح کردند، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: ما از حضور این تعداد داوطلب رضایت داریم و نشاط سیاسی وجود دارد و هر چقدر تنوع در نامزدها بیشتر باشد احتمال حضور مردم هم بالاتر می‌رود.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد:‌البته حضور این داوطلبان تماما باید با رعایت قانون باشد. همچنین بررسی صلاحیت‌ها و تعیین صلاحیت داوطلبان یک امر واجب و قانونی است که باید انجام شود.

وی در رابطه با تامین امنیت تجمعات در کشور گفت: وزارت کشور مسئول تامین امنیت تمامی تجمعات مجوزدار را بر عهده دارد و اگر تجمعی خارج از این حیطه مثلا در دانشگاه‌ها و یا فضاهای اینچنینی برگزار شود مسئولیت پای خود برگزارکنندگان و یا مسئولان دانشگاه است.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سؤال که آیا برای فعالیت‌های انتخاباتی کارکنان دولت ممنوعیت قانونی پیش‌بینی شده است یا خیر، اظهار داشت: کارکنان دولت غیر از ساعات اداری می‌توانند نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی اقدام کنند و منع قانونی برای آنها پیش‌بینی نشده است.

وی تاکید کرد: البته مقامات ومسئولین دولتی دارای جایگاه حقوقی هستند که نمی‌توانند از این جایگاه در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت و کارکنان صدا و سیما حق فعالیت‌های انتخاباتی ندارند اما سایر دستگاه‌ها می‌توانند در ساعت غیراداری فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشند و اگر بخواهیم این بخشی یعنی دستگاه‌های دولتی را تفکیک کنیم قابل انجام نیست.

وزیر کشور در این نشست جدول زمانبندی پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

کاندیداتوری مشاور هاشمی و دو وزیر احمدی‌نژاد

غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،محمد ناظمی اردکانی رییس سابق سازمان ثبت احوال و سید محسن یحیوی مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین صبح آخرین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس دهم با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات این مجلس ثبت نام کردند.این خبر تکمیل می‌شود.

همچنین محمد سلیمانی وزیر سابق مخابرات نیز صبح جمعه با حضور در وزارت کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد.

ثبت‌نام‌ از داوطلبین نمایندگی مجلس تا پایان امروز

حسینعلی امیری دبیر ستاد انتخابات کشور در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روند نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین مجلس شورای اسلامی تااین لحظه در سراسر کشور با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و کار نام‌نویسی علاوه بر ستاد وزارت کشور در 207 فرمانداری حوزه اصلی انجام می‌شود.

وی گفت: امروز آخرین روز از نام‌نویسی داوطلبان است. توصیه ما به کسانی که قصد نام‌نویسی در این روز را دارند این است که تنها به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه نکنند؛ چراکه شاهد تراکم زیاد جمعیت در این ستاد هستیم.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند به فرمانداری‌های 207 حوزه اصلی مراجعه کنند. نام نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد و تا هر زمانی که افراد برای نام‌نویسی مراجعه کنند روند کاری شان انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در ارتباط با روند بررسی صلاحیت‌ها نیزاظهار کرد: پرونده بررسی صلاحیت ها بعد از پایان نام‌نویسی به هیأت های اجرایی که معتمدین و برگزیدگان مردم هستند ارسال می‌شود . این هیأت ها کار بررسی خود را از فردا آغاز می‌کنند. هیأت‌های اجرایی بر اساس مراجعه به مراجع چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، ثبت احوال، دادستانی و نیروی انتظامی بررسی خودرا انجام می‌دهند، البته اجازه تحقیق محلی نیز دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ نتیجه بررسی صلاحیت ها توسط هیأت های اجرایی به هیأت های نظارت ارسال می‌شود که آن‌ها نیز مرجع بررسی صلاحیت مجدد هستند. هیأت های نظارت پس از بررسی صلاحیت نظر خود را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و این شورا نیز پس از بررسی نظر نهایی خود را می‌گوید.

امیری خاطر نشان کرد: البته چند روزی نیز برای بررسی اعتراضات داوطلبین رد صلاحیت شده در نظر گرفته می‌شود و در نهایت اسامی قطعی و نهایی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس به وزارت کشور اعلام خواهد شد. وزارت کشور هم بر اساس جدول زمانبندی کار انتشار اسامی داوطلبان را انجام می‌دهد و از آن پس می‌توانند داوطلبان تبلیغات خود را آغاز کنند. امیدواریم که در انتخابات پیش رو شاهد ارتقای وحدت امنیت و انسجام ملی باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل