بازدید 9229

پیش‌بینی قیمت نفت در سال آینده

مدیرعامل شرکت نفتی آمریکایی هس گفت: دوره پایین بودن بهای نفت قطعا طولانی شده اما تا اواخر سال 2016 تقریبا دو برابر سطح کنونی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 20 December 2015
مدیرعامل شرکت نفتی آمریکایی هس گفت: دوره پایین بودن بهای نفت قطعا طولانی شده اما تا اواخر سال 2016 تقریبا دو برابر سطح کنونی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، جان هس مدیرعامل شرکت نفتی آمریکایی هس در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت:‌ تا پایان سال آینده فکر می‌کنم قیمت‌ها شروع به افزایش خواهد کرد چرا که رشد عرضه نفت شروع به کاهش خواهد کرد و تقاضا بالا می‌رود.

وی افزود: بازار به شکلی ناگهانی ذخایر را جذب کرده و احتمالا تا پایان سال آینده شاهد قیمت‌های دستکم 60 دلار برای هر بشکه نفت خواهیم بود.

بهای نفت سبک آمریکا پس از کاهش 1.6 درصدی در روز پنج‌شنبه در آخرین روز معاملات هفته گذشته(جمعه) ثابت ماند و 34 دلار و 95 سنت در هر بشکه معامله شد. این پایین‌ترین سطح قیمت نفت آمریکا از فوریه سال 2009 تاکنون است. قیمت نفت از ژوئن 2014 که به بالاترین سطح(114 دلار) رسید، تقریبا 65 درصد کاهش یافته است.

بانک آمریکایی گلدمن‌ساش پیش‌بینی کرده که قیمت نفت خام در نهایت به 20 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد. سطحی که محققان بانکی می‌گویند شرکت‌های نفتی را مجبور خواهد کرد که در نهایت تولید خود را برای احیای بازار به شکل قابل توجهی کاهش دهند.

شرکت نفتی هس همانند گلدمن‌ساش مخالفت اوپک در نشست اخیر خود با کاهش تولید را دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار اعلام کرد.

شرکت هس و بانک گلدمن‌ساش همچنین به نگرانی‌ها درباره بازگشت ایران به بازار جهانی نفت اشاره کردند.

بهای نفت سبک آمریکا در ژوئیه سال 2008 به بالاترین سطح کل ادوار(145 دلار در هر بشکه) رسید اما پس از بحران مالی جهانی شروع به کاهش کرد.

شرکت هس لغو احتمالی ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت آمریکا را یک نقطه روشن برای صنعت نفت می‌داند. لغو این ممنوعیت در توافق قانونگذاران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بر سر لغو مالیاتی انرژیهای تجدیدپذپر در ازای آزادی صادرات نفت صورت گرفت.

جان هس گفت: این لغو ممنوعیت باعث تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به جای سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها و افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور می‌انجامد و همچنین باعث اشتغالزایی در صورت بهبود قیمت نفت منجر می‌شود.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که این توافق به ایجاد ثبات در بازار نفت منجر خواهد شد. مسئله منطقی در اینجا این است که در صورت هرگونه اختلال در بازارهای جهانی به دلیل عوامل ژئوپلتیک، آمریکا قادر خواهد بود نفت عرضه کند.

سناتور هایدی هیدکامپ نماینده دموکرات ایالت داکوتای شمالی می‌گوید پایان دادن به منع صادرات نفت آمریکا باعث ایجاد تعادل در بازار می‌شود چرا که عوامل منفی بیش از حد بزرگنمایی شده‌اند.

وی گفت: ما بهترین نفت موجود در جهان را تولید می‌کنیم اما بهای آن را دریافت نمی‌کنیم چرا که بازاری برای این نفت نداریم. ما نمی‌توانیم برای نفت خود بازار پیدا کنیم. حتی قبل از اینکه شاهد کاهش اخیر قیمت‌ها باشیم این موضوع همیشه من را نگران می‌کرد چرا که به تجارت آزاد اعتقاد دارم.

ایالت داکوتای شمالی مرکز توسعه تولید نفت آمریکا بوده است. حفاری افقی شرکت‌های آمریکایی را قادر ساخته که از صخره‌های شیل در این ایالت نفت استخراج کنند.

هیدکامپ گفت: صدور مجوز صادرات نفت آمریکا باعث خواهد شد که توسعه این منابع در کشور ادامه پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان