بازدید 56704

وقتی یک سخنگو، رئیس جمهور ایران را به چالش می کشد!

این انفعال نهاد ریاست جمهوری در مقابل اظهارات اردوغان که به جای پاسخگویی به گستاخی های وی، به تکذیب روی آوردند، باعث شده که سخنگوی وزارت خارجه این کشور جسورتر شده و این بار مسئولان نهاد ریاست جمهوری ایران را تهدید بکند که متن مکالمه موجود است و این بدان معناست اگر لازم باشد، متن مکالمات را منتشر خواهند کرد.
کد خبر: ۵۵۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 06 December 2015
در روزهای گذشته، رجب طیب اردوغان، که این روزها تحت فشار افکار عمومی برای خرید نفت از تروریست های تکفیری داعش است، سخنان تندی علیه مقامات ایران بر زبان راند که در ایران با واکنش مناسب مواجه نشد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه اردوغان در نطق تلویزیونی اظهار داشت: «به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نسبت به اتهام‌زنی رسانه‌های ایرانی به خانواده او درباره تجارت نفت قاچاق با داعش هشدار داده و این هشدار باعث شده که آن گونه مطالب از سایت های ایران حذف شوند»، یک منبع آگاه اظهارات امروز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را مبنی بر اینکه «با رئیس‌جمهوری ایران صحبت کردم و هشدار داده‌ام که شما در برخی اشتباهات درباره اتهامات روسیه به ترکیه مشارکت دارید، بعد از این بود که چنین افترائاتی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری در ایران حذف شد» را تکذیب کرد و گفت: این ادعا کذب است و در هیچ یک از دیدارها یا گفت‌وگو‌های تلفنی میان اردوغان و روحانی چنین صحبتی مطرح نشده است.

نکته جالب در این میان اینکه به جای اینکه سخنگوی دولت و یا یکی از مسئولان ارشد ریاست جمهوری، پاسخ بی نزاکتی اردوغان را بدهند، به تکذیب مکالمه یا متن ادعایی مکالمه پرداختند و جوابی در خور از سوی ریاست جمهوری به اردوغان داده نشد.

این انفعال نهاد ریاست جمهوری در مقابل اظهارات اردوغان که به جای پاسخگویی به گستاخی های وی، به تکذیب روی آوردند، باعث شده که سخنگوی وزارت خارجه این کشور جسورتر شده و این بار مسئولان نهاد ریاست جمهوری ایران را تهدید کند که متن مکالمه موجود است و این بدان معناست اگر لازم باشد متن مکالمات را منتشر خواهند کرد.

حال پس از پاسخ نسبتا مناسب سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات اردوغان، نوبت مسئولان نهاد ریاست جمهوری است که موضعی قاطع درباره ادعاهای گستاخانه اردوغان و وزارت خارجه اش اتخاذ کنند. اگر مکالمه ای نبوده است، به صراحت از زبان یکی از مسئولان مشخص نهاد ریاست جمهوری و نه یک منبع آگاه بی نام و نشان، تصریح شود و اگر هم چنین مکالمه ای بوده، پاسخ قاطعانه ای به آن بدهند.

گاه احساس می شود که گویا دولت و به ویژه در سطح نهاد ریاست جمهوری، زمان و مکان، واکنش ها درست تشخیص داده نمی شود، به گونه ای که در مقاطعی بوی انفعال از نهاد ریاست جمهوری به مشام می رسد؛ انفعالی که به طرف خارجی، سیگنال های گمراه کننده ای می دهد.
 



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر