بازدید 33028
بسته خبری تابناک؛

نظر وزیر احمدی نژاد درباره وام خودرو/ساکتین فتنه حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند/انتقاد شدید یک امام‌جمعه‌ از رسانه‌ی ملی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«حرکت مؤتلفه در صراط مستقیم ولایت»،«شوخی با یک عضو شورای نگهبان»، «تندروها٬ مخالفان خود را متهم به نفوذی بودن می‌کنند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 04 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ویژیگی های نماینده خوب از دیدگاه حداد

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و «روز مجلس» سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران بود، اظهار داشت: در سال انتخابات قرار داریم و از مردم ایران می‌خواهیم، کسانی را انتخاب کنند که ایمان، اعتقاد به اسلام و التزام‌شان به ولایت فقیه همچون مدرس باشد.

حرکت مؤتلفه در صراط مستقیم ولایت

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: مؤتلفه اسلامی همواره در صراط مستقیم ولایت حرکت کرده است. سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور که در دومین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت اظهار داشت: اربعین در نهضت عاشورا به عنوان عاشورای دوم به حساب می آید زیرا در اربعین جریانی پایه گذاری شد که در فرهنگ شیعه تاثیر زیادی گذاشت.قائم مقام دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سوابق عملکرد حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: برگزاری این مراسم عزاداری توسط برادران عزیز در حزب موتلفه اسلامی بسیار ارزشمند است. حزبی که با سوابق ارزشمند مبارزه برای انقلاب و سوابق متدینانه در فراز و نشیب‌های از آغاز انقلاب تا به امروز در صراط مستقیم ولایت حرکت کرده و مصمم است برای همیشه این راه را ادامه دهد.

نظر وزیر احمدی تژاد درباره وام خودرو

محمد جهرمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در صورت تداوم رکود در کسب و کار و نیافتن راه حلی برای بهبود بخشی از این فضا می توان انتظار داشت که شاخص کل بورس تا پایان امسال از محدوده 60 هزار واحدی نیز سقوط کند. جهرمی از نیاز اقتصاد ایران به 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید سخن گفت و افزود: باید دانست با اقدام های مقطعی همچون خرید اقساطی 2500 میلیارد تومانی خرید خودرو و کالا با توجه به حجم 870 هزار میلیارد تومانی نقدینگی کشور کارساز نیست.وی افزود: بازار سرمایه جدای از دیگر بازار ها در اقتصاد ایران نیست و در این زمینه باید مجاری تصمیم گیری از جمله شورای اقتصاد، شورای پول و اعتبار و شورای بورس ضمن پذیرش وضعیت موجود نسبت به رفع آنها راهکاری بیابند.

انتقاد بی‌سابقه یک امام جمعه از کی‌روش

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر - امام جمعه موقت اصفهان - در یک گفت‌وگوی متفاوت، به چند سوال فوتبالی پاسخ داد.خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر جدیدترین منتقد کارلوس کی‌روش است. امام جمعه موقت اصفهان که البته می‌گوید خیلی اهل فوتبال دیدن نیست، اعتقاد دارد جوان‌های کشوری که می‌توانند پهپاد آمریکایی را از آسمان پایین بکشند و مشابه‌سازی کنند، برای هدایت تیم ملی کشورشان نیازی ندارند که سالی میلیاردها تومان هزینه کنند.

شوخی با یک عضو شورای نگهبان

محسن اسماعیلی یکی از حقوقدانان عضو شورای نگهبان در جدیدترین پست اینستاگرامی خود، تصویری منتشر کرده که به نوشته وی، یک «عزیزی» آن را برای او فرستاده است.به گزارش خبرآنلاین، این تصویر، بریده‌ای از یک برگه امتحانی است که از دانش‌آموزان پرسیده شده «شورای نگهبان چند نفر هستند و وظیفه هر کدام چیست؟».در پاسخ این پرسش، آمده است: شورای نگهبان 12 نفر هستند که 6 نفر از آنها صبح نگهبانی می‌دهند و 6 نفر از آنها شب نگهبانی می‌دهند.

جمعه


افشاگری یک مقام عراقی درباره ترکیه

عضو فراکسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق فاش کرد که ترکیه برای جلوگیری از سرکوب داعش، جلوی رسیدنِ بالگردهای خریداری شده توسط عراق از روسیه را گرفته است.به گزارش العالم، «عمار طعمه» عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، روز پنجشنبه گفت: هشت فروند بالگردی که عراق از روسیه خریده است، هنوز به عراق نرسیده‌اند، زیرا مسیرِ عبور آن‌ها از ترکیه است. ترکیه بهانه کرده است که قرارداد فروش این بالگردها در زمان دولتِ سابق عراق، با روسیه امضا شده است.عمار طعمه خاطرنشان کرد: هیأت عراقی که ماه گذشته به مسکو رفته بود، گزارشی از موانعِ دریافت سلاح‌های روسیِ خریداری شده، به دولت عراق ارائه کرد.وی تاکید کرد که فراکسیون امنیت و دفاع به وزارت دفاع و وزارت امور خارجه این کشور پیشنهاد کرد که مسیرِ دریافتِ بالگردها را تغییر دهد و آن‌ها را به جای مسیر ترکیه، از مسیر ایران تحویل بگیرد، زیرا به گفته او، ترکیه به عمد و برای کارشکنی در روند سرکوب تروریسمِ داعشی توسط دولت عراق، «بهانه‌هایی واهی و کاملاً غیرمنطقی در این مجال مطرح کرده است».«حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق، در سفر خود به روسیه در 21 ماه می گذشته، قراردادی تسلیحاتی امضا کرد که به موجب آن، روسیه، نیروهای عراقی را به بالگردهای «می 28» و «می 29» و سلاح‌های «پی.کی.سی» و «تیربار» و همچنین سلاح‌های نیمه‌سنگین، خمپاره، مقادیر زیادی مهمات، قناسه و دوربین‌های دید در شب مسلح کند.

درخواست یک امام جمعه برای تجدیدنظر در روابط با آذربایجان

امام جمعه تبریز با غیرقابل تحمل دانستن محاصره، کشتن و دستگیری مردم «نارداران» جمهوری آذربایجان توسط دولت به دلیل یک حرکت دینی گفت: این وضع قابل تحمل نیست و دولت جموری اسلامی ایران این مسئله را پیگیری و حل کند، در غیراینصورت در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند. ، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به با اشاره به اتفاقات اخیر جمهوری آذربایجان و کشتار مردم در حسینیه نارادارن در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این حادثه ناگواری که در منطقه «نارداران» باکو اتفاق افتاده را در نماز جمعه هفته گذشته محکوم کرده و بار دیگر محکوم می‌کنم؛ اما از قراری که نقل می‌شود وضع وخیم‌تر شده است.

چند آگهی استخدام جالب و پردرآمد

در میان آگهی‌های منتشرشدۀ استخدام، برخی از آگهی‌ها متفاوت و خاص به نظر می‌رسند؛ مانند استخدام بادکنک‌آرا با حقوق ماهانه تا شش میلیون تومان یا استخدام بازاریاب در منزل با حقوق ماهانه دو میلیون تومان.اقتصادنیوز در ادامه آورده است: در یک آگهی برای جذب پزشک عمومی در اطراف تهران، برای 15 روز فعالیت در ماه شش میلیون تومان دستمزد پرداخت می‌شود و درصدی از جراحی‌های کوچک نیز به عنوان حق‌الزحمه به پزشک تعلق می‌گیرد.در آگهی دیگری برای جذب بازاریاب و دکوراتور بادکنک‌آرایی درآمد سه میلیون تومان در ماه پیش‌بینی شده است، اما مدیر این شرکت به اقتصادنیوز می‌گوید: 10 درصد پورسانت بازاریابی و 10 درصد حق‌الزحمه بادکنک‌آرایی برای مجالس عروسی، افتتاحیه و تولد در نظر گرفته شده است. به دلیل اینکه این شرکت به سبک اروپا فعالیت می‌کند، هزینه آموزش بادکنک‌آرایی سه هزار و 500 دلار است که 20 درصد آن دریافت می‌شود، که تقریباً دو میلیون تومان است. اما در صورتی که قرارداد بیش از یک سال با این شرکت بسته شود، هزینه آموزش دریافت نمی‌شود. این در حالی است که کارمندان این شرکت حقوق ثابت ندارند اما پس از سه ماه فعالیت در این شرکت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. برخی از کارمندان این شرکت در ماه دوم شروع به فعالیت، تا شش میلیون تومان در ماه نیز درآمد داشته‌اند.در یک آگهی بازاریاب در منزل برای تهران و مراکز شهرستان‌ها نیز پورسانت بالای دو میلیون تومان پیش‌بینی شده که این شغل در منزل انجام می‌شود و فرد شاغل در این شغل، تقریباً بیش از چهار برابر پایه حقوق وزارت کار درآمد دارد.در آگهی دیگری برای جذب ویزیتور آقا و خانم در 22 منطقه تهران، روزانه 100 هزار تومان برای نیروهای تمام وقت و روزانه 50 هزار تومان برای نیروهای نیمه‌وقت در نظر گرفته است. با توجه به این آگهی درآمد ماهانه نیروهای تمام وقت دو میلیون و 600 هزارتومان خواهد بود.

تریبون نماز جمعه به نفع جریان خاصی مصادره نشود

جت‌الاسلام سید حسین حسینی‌نوری امام جمعه شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر فراجناحی بودن تریبون‌های نماز جمعه یادآور شد: امام جمعه همان‌طور که از نام آن پیداست باید امام جمع باشد٬ نه امام گروه خاصی چراکه از طرف رهبری منصوب است و باید در خطبه‌های خود هم‌‌ همان نگاه پدرانه رهبری را داشته باشد.وی افزود: اما جمعه باید بتواند گروه‌هایی که علاقمند به نظام هستند را زیر چتر خود بگیرد؛ برای همین ضرورت فراجناحی بودن امام جمعه حس می‌شود. برای ایجاد وحدت و همدلی میان مردم تریبون نماز جمعه نباید به نفع جریان خاصی مصادره شود ونباید شرایط به گونه‌ای باشد که یک جریان خاص از این تریبون سوءاستفاده کنند.امام جمعه شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: اصول و بنا این نیست که از تریبون نماز جمعه سوءاستفاده شود شاید موردی هم اتفاق بیفتد و فردی سهوا یا عمدا در تریبون نماز جمعه از گروه یا جریان خاصی حمایت کند ولی در مجموعه نماز جمعه بنا بر این است که همه جریان‌های علاقمند به نظام بتوانند از این فضا استفاده کنند چرا که شرکت‌کنندگان در نماز جمعه از همه طیف‌ها و گروه‌ها هستندحسینی‌نوری ادامه داد: مجموعه در راس خود مدیر دارد و مسئول سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور حجت‌الاسلام تقوی است و اگر موردی در مورد سخنرانی و خطبه‌های جناحی دیده شود حتما از طرف این شورا به آنها تذکر داده می‌شود.

انتقاد نماینده مجلس از وزارت بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد به مدیریت مالی طرح تحول سلامت اظهار کرد: در این طرح به نسبت هزینه‌هایی که انجام شده، رضایتمندی مردم حاصل نشده است. شهلا میرگلو بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انتقادات وزیر بهداشت نسبت به بیمه همگانی گفت: بیمه همگانی جزو قانون اساسی ماست، در قانون آمده است که درمان و آموزش باید رایگان باشد، حال که ما این دو مساله رارایگان نکردیم، همه تلاش ما در مجلس و کمیسیون بهداشت این بود که همه بیمه شوند و بیمه شامل حال همه افراد قرار بگیرد.وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۴ بیمار بدون دفترچه بیمه، بسته به نوع بیماری‌اش ممکن است؛ مجبور به پرداخت هزینه زیادی شود که اگر بیمه باشد؛ مسلما کمک چشمگیری به او خواهد شد.

تندروها٬ مخالفان خود را متهم به نفوذی بودن می‌کنند

یک فعال سیاسی اظهار داشت: دلواپسان و تندروها همه کسانی که با آنها همفکر نیستند را متهم به نفوذی بودن می‌کنند تا اساس نگرانی و صحبت رهبری را از محتوا خالی کنندحجت الاسلام سید احمد هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از مسئله نفوذ و گلایه از اینکه اینکه چندی پیش سخنرانی می‌گفت الان همه در همه نهادهای حکومتی عوامل نفوذی حضور دارند٬ خاطرنشان کرد: بعضی حرف‌های او این را معنی را می‌دهد که هیچکدام از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور توجهی به اینگونه مسائل ندارند.وی افزود: عده‌ای که سابقه‌ای در این انقلاب نداشتند٬ اکنون نگران شده‌اند. سوال من این است اگر واقعا نگران نفود هستند٬ چطور اوایل انقلاب که انجمن‌های مختلف در کل کشور نفوذ کرده بود٬ احساس خطر نکردند و از نفوذی‌ها صحبتی نکردند؟ و حالا چه هدفی از سوءاستفاده از موضوع نفوذ دارند؟هاشمی‌نژاد با بیان اینکه دلواپسان و تندروها این روز‌ها همه کسانی که با آنها هم‌راستا و همفکر نیستند را متهم به نفوذی بودن می‌کنند تا اساس نگرانی و صحبت رهبری را از محتوا خالی کنند٬ یادآور شد: در فضای فعلی تندروها با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس٬ بهترین بهانه را در دست گرفته‌اند تا از این طریق مخالفان فکری خود را زیر سوال ببرند.

ولایت‌مداری مهم است نه ولایت‌شعاری

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اینکه عکس امام و رهبری بالای سرمان باشد و عکس مسیر آنها عمل کنیم این ولایت‌شعاری است. اگر کسی با شرایط رهبری درباره برجام موافق نباشد در خط ولایت نیست. آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در یادواره 495 شهید شهرستان جیرفت گفت: برخوردهای اهانت آمیز جناح ها با یکدیگر اشتباه است و با بر هم زدن مجالس هریک از آنها مخالف هستیم لذا برخورد باید منطقی و مودبانه باشد.نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخورد منطقی جامعه را از التهاب حفظ می کند و با این نوع برخورد همدلی بیشتری در جامعه بوجود می آیدوی با بیان این که همدلی و همزبانی تحمل می خواهد گفت: جامعه از گرایش و سلایق مختلف تشکیل شده است و باید بپذیریم در یک جامعه همه مثل هم فکر نمی کنندوی تصریح کرد: مدارا یعنی تحمل سلایق مختلف و این اصل باید در جامعه حفظ شود.

پیش بینی مونیز ار برداشته شدن تحریم های ایران

وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد:‌ تحریم‌های ایران در ماه ژانویه زمانی که آژانس تایید کند تهران به تعهداتش عمل کرده است، برداشته خواهد شد.به گزارش ايسنا ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل باقیمانده در برنامه هسته‌ای گذشته و حال ایران که عصر روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: هیچ نگرانی درباره فعالیت‌های ایران در ارتباط با تسلیحات هسته‌ای یا فعالیت‌هایی در چرخه سوخت، در چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ وجود ندارد.وزیر انرژی آمریکا افزود: ما متعهد به لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران هستیم. من تاکید می کنم که تحریم‌های هسته‌ای و نه تحریم‌هایی که در ارتباط با دیگر مسائل است، در ماه ژانویه زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کند، برداشته خواهد شد. واضح است که این تعهدات سخت و البته ضروری هستند.

هیچ مرجعی بالاتر از دین و روحانیت در دنیا وجود ندارد

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان پیام های اربعین امسال گفت: برخی از جریانات سیاسی القا می کنند که دین و روحانیت دیگر در دنیا مرجعیت ندارد و امروز مرجعیت در دست هنر و امثال آن است، اما اربعین امسال نشان داد که در روی کره زمین هیچ مقام و مرجعی بالاتر از دین و روحانیت در دنیا نیست.آیت الله علم الهدی افزود: در پاسخ به آقایانی که خواب سیاسی می بینند که در این مملکت روحانیت نابود شده و اربابان انگلیسی آن ها در راه هستند تا بر کشور حکومت کنند و آن ها نیز به مقامی برسند باید گفت: قدرت گرفتن روحانیت تازه شروع شده است.امام جمعه مشهد اربعین امسال را مظهر عطوفت و مهربانی اسلام خواند افزود: کنگره عظیم اربعین یک نمایشگاه در برابر اسلام استکباری بود.وی اظهار کرد: آمریکا چهره زشتی را از اسلام به دنیا نشان می دهد اما اربعین امسال اسلام حسینی را در برابر اسلام آمریکایی نشان داد.وی گفت: ۱۸ هزار موکب در راه کربلا مظهر مهربانی و رافت اسلام بود و نشان داد اسلام و مسلمان آن چیزی نیست که غرب و استکبار آن را معرفی می کنند.

یک قانون جدید خودرویی در آستانه اجرا

با تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کمیسیون زیربنایی دولت، اجرای این قانون به زودی آغاز خواهد شد.

چندی پیش اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به تصویب کمیسیون زیربنایی دولت رسید.تدوین این اصلاحیه از چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و اواخر سال گذشته با تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده بود.بنابراین با تصویب کمیسیون زیربنایی دولت به زودی با ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آغاز خواهد شد.محمد جعفری - رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان - با استقبال از اجرایی شدن این قانون می‌گوید: متاسفانه بازار خودرو از حوزه‌هایی است که از ضعف و به‌روز نبودن قوانین مربوطه رنج می‌برد بنابراین تدوین اصلاحیه آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو گام مناسبی برای رفع این مشکل است.وی ادامه می‌دهد: با توجه به آنکه خودروسازان داخلی انگیزه و تعهد لازم را برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ندارند اجرای این قانون به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان کمک خواهد کرد.جعفری با بیان اینکه علاوه بر خودروسازان، واردکنندگان خودرو نیز در حوزه‌هایی چون خدمات پس از فروش حقوق مصرف‌کنندگان را نقض می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو شامل تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور از جمله واردکنندگان این محصول است.وی خاطرنشان می‌کند: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت لازم شرایط را برای اجرای دقیق این قانون از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو فراهم کند.

دلیل عجیب فرستادن ابتکار به پاریس

اجلاس سران برای تغییرات آب و هوا در حالی در پاریس برگزار شد که از ایران، معاون رئیس جمهور به عنوان نماینده کشور در این اجلاس شرکت کرد. در حالی که از پاکستان نواز شریف نخست وزیر، از آلمان آنگلا مرکل صدر اعظم، از عراق فواد معصوم نخست وزیر و از امریکا باراک اوباما رئیس جمهور در این گردهمایی در کنار بلند مرتبه‌ترین سیاستمداران سایر کشورها حضور داشتند.علیرغم علاقه حسن روحانی به گسترش ارتباطات با کشورهای دیگر در فضای پسابرجام، او در این اجلاس شرکت نکرد و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست نماینده ایران در این نشست‌ها بود.با توجه به حساسیت‌های زیاد داخل ایران و تجربه تلخ پیشین دولت از دست دادن ظریف با اوباما، که به گفته ظریف برای او هزینه داشته است، به نظر می‌رسد دلیل فرستادن خانم ابتکار به این اجلاس در جهت پیشگیری از التهاب بیشتر در فضای سیاست داخلی بوده است.اگر آقای روحانی در این اجلاس شرکت می‌کرد یا باید با اوباما دست می‌داد، که بعید نبود با این کار بحث عدم کفایتش در مجلس مطرح شود یا با او دست نمی‌داد که در آن صورت ادب اسلامی رعایت نمی‌شد و ممکن بود در رابطه‌های اقتصادی آینده با امریکا تأثیر منفی بگذارد.اما مطابق پروتوکل‌های بین‌المللی پذیرفته شده، سیاستمداران زن ایرانی با مردان دست نمی‌دهند و دست ندادن خانم ابتکار با اوباما هم برای دیپلمات‌های غربی عادی است و هم برای دولت هزینه نمی‌تراشد.

افزایش شمار کودکان بیسواد کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به افزایش شمار کودکان بیسواد در کشورمان گفت: بر خلاف انتظار و تصور، این آمار در تهران بالاتر از سایر شهرها است.علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با  فارس، درخصوص وضعیت بیسوادی در بین کودکان گفت: امروزه شمار کودکان بیسواد در کشور در حال افزایش است.وی تصریح کرد: این آمار در تهران نسبت به سایر شهرها بالاتر است، اخیراً از نتایج تحقیقی آگاه شدم که بیسوادی در شهرک غرب افزایش یافته است که موضوعی عجیب بود.باقرزاده افزود: بررسی‌های ما نشان داد عمده این کودکان از افراد سرایداری هستند که امور خدماتی خانواده‌های این منطقه را انجام می‌دهند که برای حضور در مدرسه، تجانس فرهنگی ندارند ضمن اینکه گذشته از ناتوانی در پرداخت هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی توان پرداخت هزینه های یک مدرسه دولتی همچون هزینه سرویس را نیز ندارند.رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: والدین مذکور بر این اساس ترجیح می‌دهند بچه‌های خود را به مدرسه نفرستند که این یکی از دغدغه‌های ما در تهران و مناطق حاشیه‌ای اطراف تهران است.

با پول دزدی نفت سوری‌ها نمی‌توان امپراطوری درست کرد

نماینده مجلس با بیان اینکه اردوغان در قواره نظام جمهوری اسلامی، دولت و ملت مسلمان ایران نیست، گفت: اردوغان نمی‌تواند به ما هشدار دهد که از مواضع برحق خود فاصله بگیریم، ملت ایران در کنار جبهه مقاومت همواره با تروریست می‌جنگد.قاسم جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با ادعای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر هشدار به رئیس‌جمهور ایران پیرامون اتفاقات رخ داده بین کشورهای روسیه و ترکیه گفت: اصل بر صحت سخنان مسئولان ایرانی است و به اردوغان یادآوری می‌کنیم که ما به ملت ترکیه حتما احترام می‌گذاریم و آنها هم حسن همجواری را مراعات می‌کنند ولی به اردوغان هشدار می‌دهیم که از سرنوشت صدام که به تحریک غربی‌ها با ایران درگیر شد عبرت بگیرد.وی افزود: اردوغان بداند که خود کرده را تدبیر نیست و مطمئن باشد تروریست‌ها روزی به جان آنها هم می‌افتند و این اردوغان است که در آن زمان مورد نفرین تمام ملت‌ها و حتی ملت ترکیه قرار می‌گیرد، اگر وی می‌خواهد احیای امپراطوری داشته باشد و حس می‌کند که با پول دزدی نفت سوری‌های مظلوم می‌تواند پایه‌های امپراطوری خود را تقویت کند باید بداند در اشتباه است.

سیاست «راه بنداز جا بنداز» در دانشگاه آزاد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع تصویب رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد با سیاست «راه بنداز جا بنداز» پیش رفته است که این روش برای پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی روش درستی نیست.قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رابطه با تصویب رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد گفت: دعوای کمیسیون آموزش و تحقیقات با دانشگاه آزاد به دلیل این بود که به اعتقاد ما پذیرش به ویژه در تحصیلات تکمیلی و بالاخص در دکترا بدون وجود زیرساخت‌های لازم علمی، درست نیست.وی گفت: دانشگاه آزاد وقتی طبق روایت‌های مختلف 12 هزار یا 14 هزار یا 17 هزار دانشجوی دکترا می‌گیرد آن هم در جاهایی که اعضای هیأت علمی کافی ندارد ضررهای زیادی می‌تواند به همراه داشته باشد.جعفری افزود: از سال گذشته به دانشگاه آزاد فرصت داده شد تا اردیبهشت امسال تکلیف این موضوع را مشخص کند. اینطور که وزارت علوم می‌گوید بعد از بررسی‌های مختلف نهایتا، این بحث را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند و گفته شده این شورا یکسال دیگر به آنها فرصت داده است. این چیزی است که به ما گفته‌اند.این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این مسئله با سیاست «راه بنداز جا بنداز» پیش رفته است، ضمن اینکه تأکید می‌کنم دانشگاه آزاد کارهای خوبی انجام داده است ولی این روش برای پذیرش دکترا روش درستی نیست.

هادی خامنه ای: به سرلیست اعتقادی ندارم

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: برای انتخابات خبرگان برنامه‌ای نداشته و نامزد نمی‌شوم.وی درباره نامزدی احتمالی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در انتخابات آتی، گفت: من در این باره توصیه و نظری ندارم.هادی خامنه‌ای درباره آخرین تصمیمات تشکل متبوعش برای انتخابات مجلس، گفت: تصمیمی مبنی بر ارائه لیستی جدا نداریم و هر لیستی که شورای هماهنگی اصلاحات اعلام کند ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) در پاسخ به این سوال که چه کسی را برای سرلیستی انتخابات مجلس مناسب می‌دانید؟ گفت: من اصلا به سرلیستی معتقد نیستم و معنای سرلیستی را متوجه نمی‌شوم.


فورد آمریکا در ایران نماینده فروش ندارد
علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اخذ نمایندگی فروش شرکت فورد توسط یک شرکت ایرانی در کشور را رد کرد و گفت: تا به امروز مراجعه‌ای در این خصوص به ما وجود نداشته است.وی افزود: این شرکت برای ورود به ایران باید در ابتدا از طریق ثبت شرکت‌ها اقدام کند و با مراجعه به مرکز امور اصناف و بازرگانان  وزارت صنعت و معدن و تجارت و اخذ مجوزهای لازم، برای دریافت مجوزهای‌ صنفی به ما مراجعه کند.


چرا عده‌ای فقط گردشگری عشرتی را می‌بینند؟
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد از عده‌ای که تصور می‌کنند گردشگری در ذات خودش هنجارگریز و ارزش‌گریز است، گفت: هدف ایران به عنوان کشور اسلامی ایجاد یک الگوی مناسب برای کشورهای اسلامی است.به گزارش ایسنا، سعید شیرکوند در گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اصفهان با بیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از بخش‌های مهم اقتصاد باشد، اظهار کرد: امروز گردشگری یک صنعت محسوب می‌شود و منظور از صنعت حوزه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی است که در آن فرآیند عرضه و تقاضا وجود دارد. صنعتی به نام گردشگری مدت‌ها در این سرزمین مغفول مانده و کسی حتی از آن سراغ نگرفت.وی ادامه داد: متاسفانه گردشگری در ایران تا حدودی تحت تاثیر اتفاقات ذهنی و تابوها قرار گرفته و برخی تصور می‌کردند و تصور می‌کنند که گردشگری در ذات خودش هنجارگریز و ارزش‌گریز است و حتی عده‌ای خواسته یا ناخواسته چنین تفکراتی را گسترش می‌دهند.شیرکوند تاکید کرد: هدف ایران به عنوان کشور اسلامی ایجاد یک الگوی مناسب برای کشورهای اسلامی است، پس چرا از تریبون گردشگری غفلت کرده‌ایم. آیا تریبونی بهتر از گردشگری برای الگو شدن وجود دارد؟َ


ساکتین فتنه حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن 16 آذر و سخنرانی برخی افراد در استان گفت: 16 آذر روز دانشجو را باید قدر بدانیم و دانشگاه‌ها باید در کمال آرامش مسیر علمی را بپیمایند، نباید از فتنه حمایت شود نباید اجازه دهیم تا بر روی خون شهیدان موج‌سواری کنند ما مخالف حضور عده‌ای در دانشگاه‌ها که بخواهند منطقی سخن بگویند نیستیم ولی نباید از فتنه حمایت کنند. وی افزود: استان مرکزی استان آرامش است و اجازه نباید داد عده‌ای که حتی در برابر فتنه و محکوم کردن آن موضعی نگرفته‌اند پایشان به این استان که سرزمین امام (ره) و امت مؤمن امام است باز شود چراکه کسی که حتی دربرابر خیانت بزرگ فتنه 88 سکوت کرده مستحق برای سخنرانی در این استان و سرزمین نیست. آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ملت ایران هیچ گاه فتنه‌گری فتنه‌گران در جریان انتخابات سال 88 را از یاد نبرده و نمی‌برند و همه مردم و ملت، فتنه و فتنه‌گران را محکوم کرده و اجازه موج سواری به این جریان برانداز فتنه گر نمی‌دهند، که بنابراین هیچ ارگان، نهاد و مسئولی حق حمایت از فتنه‌گران را ندارد. وی ادامه داد: فتنه‌گران امروز به دنبال نفوذ در دانشگاه‌ها هستند که باید بدانند دانشگاه‌ها و دانشجویان مراقب توطئه‌های آنان بوده و اجازه هیچ عرض اندامی را به فتنه‌گران نمی‌دهند.


انتقاد شدید امام‌جمعه‌ی ایلام از رسانه‌ی ملی
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان از رسانه ملی به دلیل عدم انعکاس مناسب خدمات‌دهی مردم ایلام به زائران اربعین انتقاد کرد و گفت: نباید بعد از اربعین مرز مهران را فراموش کرد بلکه باید به فکر زیرساخت‌های آن بود.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی مردم در کنگره بزرگ اربعین، اظهار کرد: در این ایام مردم ایلام بار دیگر مانند دفاع مقدس حماسه‌گونه و بی‌ریا با تمام توان و مال خود پای‌ کار آمدند و مهمان‌داری مردم نیز در این زمینه کم‌نظیر است.وی بابیان اینکه از همه مسئولان استان به خاطر تلاش جهادی برای تسهیل زمینه‌های تردد زائران تشکر و قدردانی می‌کنیم، افزود: استانداری، سپاه، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، پایانه‌ها، علم پزشکی، فرمانداران و مدیران با همدلی وهم زبانی پای‌کار آمده‌اند و به بهترین وجه در حال خدمت به زائران هستند.لطفی با انتقاد شدید از رسانه ملی گفت: تا کوچک‌ترین مشکلی در مرز مهران پیش می‌آید سریع منعکس می‌شود اما خدمات مردم ایلام در قالب موکب‌ها آن‌گونه که باید در رسانه‌ی ملی منعکس نمی‌شود.امام‌جمعه ایلام ادامه داد: چرا برخی مسئولان نمی‌خواهند عجین شدن نام مهران و ایلام با اربعین را ببینند؟ اینکه ایلام زیرساخت ندارد به مردم ربطی ندارد و بدنام کردن مرز مهران جفا، خیانت و نامهربانی در حق مردم ایلام است، بنابراین مسئولان باید با دقت بیشتری در این زمینه اظهارنظر کنند.

درخواست اصلاح‌طلبان برای برخورد با برهم‌زنندگان نشست‌های سیاسی

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای، از قوه قضائیه خواست تا با برهم‌زنندگان نشست‌های سیاسی برخورد کند و وزارت کشور نیز به وظیفه خود در حفظ نظم و امنیت عمومی پایبند باشد. در بخشی بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمده است: ابتدا خطاب به طراحان و عاملان اینگونه اقدامات اعلام می‌دارد: نظام جمهوری اسلامی ایران ماحصل تلاش ملتی ارزشمند و فهیم است و برای تداوم آن خون انسان‌های والایی ریخته شده و نقض قوانین و اصول اصلی آن نه‌تنها به تقویت نظام نمی‌انجامد بلکه احساس مشارکت آحاد جامعه به نظام را خدشه‌دار می‌نماید و تصویر نامناسب از درون جامعه ایران را در خارج از مرز‌ها منعکس می‌نماید؛ لذا امروز برای حفظ و پایداری جمهوری اسلامی ایران بکوشید تا فردا دستخوش رفتارهای حذفی توسط دیگران نشوید. همچنین از قوه قضائیه می‌خواهد به منظور شفافیت بیشتر تصمیم قاطع جهت رسیدگی به جرایم این دسته از اخلالگران نظم عمومی اتخاذ نماید تا ان‌شاءالله امسال نیز شاهد برگ زرین دیگری بر حضور حداکثری مردم عزیز ایران در تعیین سرنوشتشان باشیم.

مقصد روزدانشجویی روحانی مشخص شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور براساس اخبار اعلام شده در روز دانشجو(16 آذرماه) به دانشگاه صنعتی شریف خواهد رفت و در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه سخنرانی می‌کند. براساس این گزارش، روحانی از ابتدای ریاست‌جمهوری خود همزمان با روز دانشجو 3 بار در نزد دانشگاهیان حاضر شده که سال اول در دانشگاه تهران، سال دوم در دانشگاه شهید بهشتی و سال گذشته نیز در دانشگاه علوم پزشکی رازی حضور یافت. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور خواهد یافت، اما براساس پیگری‌های خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم رئیس‌جمهور در روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف حضور خواهد یافت.

راه‌های جذب جوانان به دین از نگاه آیت‌الله علم‌الهدی

پندار غلط یک عده‌ای است که متأسفانه در مسئولیت‌های فرهنگی نظام هم قرار دارند، این‌ها خیال می‌کنند برای جذب نسل جوان به‌طرف دین باید تسامح و تساهل دینی ایجاد کنند، باید در مقابل منکرات شرعیه، مروج بی‌بندوباری باشند، می‌گویند برای این‌که جوانان جذب شوند نباید در دین سختگیری کرد، سخت‌گیری نکرد یعنی چه؟ یعنی بی‌بندوباری، فحشا، فساد، شهوت‌رانی و عیاشی برای جوان آزاد باشد. وی با بیان اینکه عده‌ای ایجاد تساهل و تسامح دینی را علاج جذب جوان به‌طرف اسلام می‌دانند، اظهار کرد: اربعین امسال یک تودهنی محکم به این دهن‌های یاوه‌گو، این فکرهای غلط و پندارهای نابجا بود. علم‌الهدی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین را اکثراً جوان پرکرده بودند، خاطرنشان کرد: راه جذب جوانان، تساهل و تسامح دینی نیست، راه جذب جوانان، حسینی کردن جوانان است؛ جوانان را به امام حسین(ع) علاقه‌مند کنید، جوانان را به اهل‌بیت علاقه‌مند کنید، این جوانان در راه امام حسین راه افتادند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی