بازدید 2115

کلید حل مشکلات در دست بخش خصوصی

کد خبر: ۵۴۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 15 November 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تکید براینکه مادامی که اماکن فرهنگی همچون سالن‌های تئاتر و سینما صرفا در اختیار دولت باشد نمی‌توان به تغییر شرایط و بهبود کیفیت و گسترش آنها امیدوار بود، بر ضرورت تغییر سیاست‌گذاری‌ها و فراهم کردن بستر برای ورود بخش خصوصی تاکید کرد.

مجتبی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به وضعیت نامطلوب اماکن فرهنگی به ویژه سالن‌های تئاتر اشاره کرد و گفت: مراکز و سالن‌های فرهنگی عموما مکان‌های فرسوده و از رده خارج هستند و مادامی که این اماکن صرفا در اختیار دولت باشد نمی‌توان به تغییر شرایط امیدوار بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه‌های دولت برای رسیدگی به این مسائل کافی نیست چراکه این بودجه چشم به فروش نفت و منابع طبیعی دارد؛ بنابراین رکود حاکم بر کشور امکان افزایش مالیات و یا کسب درآمد بیشتر را فراهم نمی‌کند و امکان افزایش درآمد نفت وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:  باید برای ساخت مرکز فرهنگی و هنری و تامین نیازهای شهروندان و  هنرمندان در این زمینه، سیاست گذاری‌ها را تغییر داد و بخش خصوصی را وارد کار کرد تا مراکز فرهنگی خود باید بتوانند درآمدزایی کنند و ضمن خروج از اتکاء به بودجه‌های دولتی، در ادامه گسترش و بازسازی آن‌ها را شاهد باشیم.

رحماندوست نخستین بستر حضور بخش خصوصی را جلب اعتماد آنها دانست و گفت: مدیران فرهنگی این مهم را مد نظر قراردهند زیرا نیاز به اماکن تئاتری و مجموعه‌های فرهنگی و هنری و فرهنگسراهای مختلف باید با کمک بخش‌های خصوصی جبران شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وظیفه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای وابسته به آن مدیریت فضای فرهنگی و هنری جامعه است، ضمن آنکه باید بودجه عمرانی وزارت ارشاد را بازنگری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل