بازدید 8178
3 روز تا نخستین آزمایش ویژه برای بزرگترین گربه سان مقیم ایران؛

سریال دعوای چند سازمان بر سر ببر سیبری به فصل پایانی رسید!

در نشستی که امروز برای تعیین زمان و نحوه نمونه گیری از ببر سیبری برگزار شد، تصمیم بر این شد که روز چهارشنبه 27 آبان‌ماه با نظارت نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ببر سیبری بیهوش شده و اولین نوبت خونگیری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۴۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 15 November 2015
صحبت درباره حیوانی است که به ایران آمده بود تا به کمک آن گامی در راستای احیای نسل منقرض شده ببر مازندران برداشته شود اما اوضاع خودش هم چندان خوب نیست؛ ببر سیبری که از گونه های در معرض انقراض جهان است و در چنین شرایطی یک قلاده از آن در گوشه‌ای از پایتخت کشورمان به حبس افتاده بود.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه سرنوشت نامعلوم میهمان چندساله اهل سیبری در کشورمان و منقضی شدن تصمیمات مسئولان درباره آن -به دلیل احتمال ابتلای این ببر به بیماری مهلک مشمشه- به شکل‌گیری اعتراضات متعدد فعالان محیط زیست و حتی ورود مجلسیان به پرونده منجر شد، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در روزهای آتی این پرونده در مسیر حل و فصل قرار خواهد گرفت.

کریم امیری، معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک سازمان دامپزشکی در در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: در نشستی که امروز برای تعیین زمان و نحوه نمونه گیری از ببر سیبری برگزار شد، تصمیم بر این شد که روز چهارشنبه 27 آبان‌ماه با نظارت نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ببر سیبری بیهوش شده و اولین نوبت خونگیری صورت گیرد.

سریال دعوای چند سازمان بر سر ببر سیبری به فصل پایانی رسید!

وی درباره زمان لازم برای تعیین نتیجه آزمایش گفت: تعیین نتیجه هر آزمایش، 3 هفته به طول خواهد انجامید. البته مقرر شد که از این حیوان بر اساس یک برنامه زمانی مشخص، در چهار نوبت خونگیری شود و به این دلیل اعلام نتیجه نهایی به آینده موکول خواهد شد.

وی درباره زمان بندی و نحوه آزمایش مشمشه برای ببر سیبری گفت: در جلسه امروز مقرر شد از حیوان در چهار نوبت خونگیری به فاصله 21 روز، 90 روز و 180 روز نمونه گیری شده و نمونه ها هم در ایران و هم در آلمان مورد آزمایش قرار گیرد تا در پایان 180 روز با بررسی نتایج آزمایشهای به‌عمل آمده، به نتیجه‌ای قابل اطمینان و موثق دست یابیم؛ نتیجه‌ای که مبنای تصمیم گیری برای سرنوشت این گونه باارزش جانوری خواهد بود.

گفتنی است پیش از این سازمان حفاظت محیط زیست طی صورتجلسه‌ای متعهد شده بود ببر سیبری را تا پایان شهریور ماه سال جاری به جایگاهی که برای نگهداری از حیوان به سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت معرفی کرده و از سوی این دو نهاد مورد تایید قرار گرفته بود برای انجام آزمایش مشمشه و تعیین تکلیف نهایی منتقل کند اما چندی پیش به دلیل مخالفت مدیرکل اداره محیط زیست استان مازندران با پذیرایی از ببر سیبری در منطقه تحت مدیریتش، از عمل به این تعهد رسما انصراف داد و از سازمان دامپزشکی خواست با خون‌گیری از ببر سیبری در مکان فعلی موافقت کند. درخواستی که سرانجام محقق شد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد