بازدید 1814

سید حسن نصرالله: باید با تمام امکانات از انتفاضه ملت فلسطین حمایت کنیم

وی تصریح کرد اگر تمام کسانی را که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.
کد خبر: ۵۴۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵ 07 November 2015
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنانی در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در یاری فلسطین در بیروت بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از انتفاضه ملت فلسطین تأکید کرد.

به گزارش شبکه المیادین،‌ همایش اتحاد جهانی علمای مقاومت برای یاری فلسطین در بیروت از عصر امروز آغاز به کار کرد.

سید حسن نصرالله از لحظاتی پیش سخنان خود را در این همایش آغاز کرده است.

وی در ابتدا با تمجید از انتفاضه ملت فلسطین و جانفشانی‌ها و فداکاری‌های آنها تأکید کرد این انتفاضه به انواع حمایت‌ها نیاز دارد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، بیانگر روحیه جهادی عالی ملت فلسطین است.

نصرالله اعلام کرد: انتفاضه ملت فلسطین با اشکال امروز آن، اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرده است.

وی افزود انتفاضه فلسطین، رعب و وحشت را به دل‌های اسرائیلی‌ها وارد کرده و بر اقتصاد آنها تأثیر منفی گذاشته است.

دبیرکل حزب الله گفت: به‌خلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند، آنچه در فلسطین می‌گذرد، هرگز بیانگر ناامیدی و سرخوردگی فلسطینی‌ها نیست، بلکه بیانگر ایمان بزرگ ملت فلسطین به گزینه مقامت و رویارویی با اشغالگران است.

هنگامی که اراده وجود داشته باشد،‌ برای ادامه فعالیت ابتکار هم به وجود می‌آید که شاهد چنین وضعی در فلسطین هستیم.

وی افزود خطر اسرائیلی به‌سبب مبارزات جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان کاهش یافت، هرچند همچنان وجود دارد و برطرف نشده است.

وی تأکید کرد کاهش در زمینه پایبندی به مسئله فلسطین، نتیجه فریبکاری و گمراه سازی‌ای که در طول چند دهه اخیر صورت گرفته، بوده است.

سید حسن نصرالله گفت اسرائیل فقط محصول و نتیجه طرح صهیونیستی نیست، بلکه نتیجه یک اراده بین المللی است که همچنان از حمایت‌های آمریکایی و در سطح بین المللی برخوردار است.

وی ابراز کرد: اسرائیل خط مقدم استکبار و استعمار جهانی است که منطقه ما را هدف قرار داده است.

نصرالله اظهار داشت بسیاری از رژیم‌های عربی و حتی برخی ملت‌های عرب متقاعد شده‌اند که دیگر به مسئله فلسطین پایبند نباشند.

دبیرکل حزب‌الله درباره مبارزات ملت فلسطین هم گفت فلسطینی‌ها امروز در خط مقدم مقابله با طرح استکباری جهانی هستند و آنها در خط مقدم حمایت از امت اسلام قرار دارند.

وی در اشاره به تلاش‌های عربستان علیه شبکه المیادین و توقف پخش آن از طریق شبکه عرب‌ست، خاطرنشان کرد: حتی امروز، صداها هم در  دفاع از ملت فلسطین منع شده‌اند،امروز شاهد چنین برخوردی با المیادین هستیم.

نصرالله گفت: عجیب است که همه‌گونه حمایتی از مجاهدان در افغانستان و مناطق دیگر می‌شود، اما چنین حمایت‌هایی از فلسطین به عمل نمی‌آید.

وی تصریح کرد اگر تمام کسانی را که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت از تمام تحولات برای تبدیل ملت فلسطین به دشمن و در نتیجه فرار از مسئولیت پذیری در قبال این ملت سوء‌استفاده شده است.

نصرالله در ادامه گفت که برخی می‌خواهند به کسانی که با فلسطین همراه و حامی آن هستند، بگویند: "این نبرد شما نیست"، و این مسئله بسیار خطرناک است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین یادآور شد فلسطینی‌ها هم باید با بازنگری دقیق، برای جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات تلاش کنند، زیرا آنها در صف مقدم نبرد قرار دارند.

نصرالله افزود: آنچه در منطقه ما شاهد آن هستیم، نتیجه تروریسم تکفیری است که به نبرد، بعد طایفه‌ای بخشیده است.

به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در یاری فلسطین گفت: پیشنهاد می‌کنم چارچوب مشخصی برای بررسی دلایل مشکلات و راه‌حل‌ها و توزیع مسئولیت‌ها ایجاد شود.

ویهشدار داد: اگر اوضاع کنونی به همین روال ادامه یابد، نبرد اساسی با خسارت‌هایی روبه‌رو می‌شود،‌ بنابراین باید دست به تحرک جدی زد.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد انتفاضه فلسطین در دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات شایستگی جدی خود را اثبات کرده است.

نصرالله در پایان اظهار داشت: همه باید در راستای استمرار انتفاضه و ایستادگی و تحقق اهداف آن گام برداریم و تلاش کنیم و از سهل‌انگاری و کوتاهی برحذر باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر