بازدید 7934

پخش سریال معمای شاه از فردا

پخش هفتگی مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" از فردا ۱۵ آبان آغاز مى شود.
کد خبر: ۵۴۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 05 November 2015
پخش هفتگی مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" از فردا ۱۵ آبان آغاز مى شود.

کارگردان این سریال در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، گفت: تلاش ما بر این بوده است تا مطابق با اسناد تاریخی و بدون کمترین خطا این سریال تاریخی را پیش ببریم.


محمدرضا ورزی با اشاره به استفاده از 5600 سند تاریخی مرتبط با ماجراها و اتفاقات سریال معمای شاه گفت: اسناد و منابع تاریخی معتبر، پشتوانه سریالی است که بیش از سه سال و نیم وقت صرف ساخت آن شده است.


سریال تاریخی" معمای شاه " ساعت 22 جمعه با پخش نخستین قسمت رونمایی خواهد شد.


مجموعه تلویزیونی( الف ویژه) معمای شاه به تهیه کنندگی علی لدنی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس درسال 1315 تا زمان مرگ او به تصویر می کشد.


این مجموعه بیش از 700 لوکیشن دارد و در آن حدود 700 بازیگر ایفای نقش می کنند.


معمای شاه ماجراهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دوره سلطنت رضا شاه و محمدرضا پهلوی را در80 قسمت 50 دقیقه ای به تصویر می کشد.


امیر یَل ارجمند خواننده تیتراژ آغازین و سالار عقیلى خواننده تیتراژ پایانى سریال است. 


علاوه بر این قرار است جمعه ها بعد از پخش معمای شاه برنامه گفتگو محور " شب های تاریخ"روی آنتن برود. 


این برنامه به تهیه کنندگی حسین مروی و اجرای صدرالدین شجره، هر هفته به منظور بررسی تاریخ ایران در دوران قبل از انقلاب به مدت یک ساعت پخش می شود. 


دکتر موسی نجفی رئیس پژوهشکده فرهنگ انقلاب و تمدن اسلامی و رئیس گروه نظریه پردازی انقلاب اسلامی، کارشناس ثابت این برنامه است و هر هفته به فراخور موضوعاتی که در سریال به نمایش در می آید کارشناس دوم تغییر می کند. 


این هفته سیروس سعدوندیان کارشناس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران مهمان برنامه شب های تاریخ است تا با معرفی سریال معمای شاه، درخصوص ضرورت پرداختن به تاریخ معاصر ایران به ویژه دوران رضا شاه و عصر پهلوی با بینندگان گفتگو کند.


در سریال معمای شاه حسین نورعلى در نقش محمدرضا پهلوى ،امیر یَل ارجمند در نقش دکتر محمد وزیرى، سعیدنیک پور در نقش دکتر احمد وزیرى، گوهر خیراندیش در نقش طوبى،نرگس محمدى در نقش گلنار، یوسف صیادى در نقش امیرمسعود، محسن صادقى نسب در نقش مش رمضون، رز رضوى در نقش آذر اعتمادى ،آزاده اسماعیل خانى درنقش نورآفاق و  محمدرضا شریفى نیا در نقش جعفر مهرداد بازی می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان