بازدید 66715
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

داعش مشهد را به حمله تهدید کرد/ نظر سردار نقدی درباره نحوه نگهداری خاوری/ فروش 260 قطعه زمین با اسناد جعلی در شیراز/ جزئیات حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند/ تلاش مدیر عاملان چند بانک برای لابی با نمایندگان مجلس

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«غیبت بزرگان در رژه نیروهای مسلح »،«کمپین « نه به ازدواج پر هزینه»»،«جزئيات جلسه هاشمي با مجمع روحانيون مبارز»،«برخی اصلاح‌طلبان از اصولگرایان، اصولگراترند!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 22 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»،اقدامات اخیر داعش و تهدیدهای این گروه علیه کشورمان و شیعه یکی از موضوعات مهم روزهای اخیر است. از سوی دیگر درگیری های جناحی میان اصولگرایان و همچنین اصلاح طلبان بر سر ائتلاف ادامه دارد. البته موضوع فسادهای اقتصادی و جنجال بر سر پرونده بابک زنجانی نیز در کانون توجه رسانه ها بوده است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


فروش 260 قطعه زمین با اسناد جعلی در شیراز

رحمانیان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام خرید به دریافت استعلامات قانونی توجه داشته باشند، گفت: افراد کلاهبردار در منطقه کوشک شیراز با فروختن بیش از 260 قطعه زمین با جعل اسناد رسمی و ساختگی، صدها میلیارد ریال پول را به صورت نامشروع و غیر قانونی از مردم دریافت کرده‌اند. «احمد رحمانیان» در گفت‌وگو با  میزان، با اشاره به مالباخته شدن تعدادی از مردم به دلیل عدم توجه به هشدارهای قانونی در خصوص معامات زمین و ملک، اظهارداشت: تعدادی از افراد فرصت طلب وکلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و نیاز برخی ازمردم به زمین و مسکن به صورت غیرقانونی مبادرت به فروش زمین‌هایی به قیمت ارزان، تحت کاربری مسکونی با اسناد عادی کرده‌اند.


داعش مشهد را به حمله تهدید کرد

گروهک تکفیری «داعش» دیروز در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد. به گزارش صبح توس در پایان، «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد. گروه تکفیری داعش ضمن تهدید ایران اعلام کرد: بعد از عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.


نظر سردار نقدی درباره نحوه نگهداری خاوری

سردار محمد رضا نقدی طی سخنانی در همایش مدیران مرکز سایبری بسیج که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در همه عرصه ها در برابر ملت ایران متحمل شکست شده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی با تربیت و نفوذ نیروهایی سعی در مخدوش کردن عملکرد نظام در ذهن مردم داشته است، بیان کرد: بر اساس اخبار رسیده از کانادا، دولت کانادا از خاوری با ضریب امنیتی بالایی محافظت می‌کند.


کمپین « نه به ازدواج پر هزینه»

عصر ایران نوشت: مهم تر از کمپین نه به خرید خودرو یا هر مسئله دیگری، کمپین نه به ازدواج پر هزینه است. باور کردنش سخت است که دو جوان چند سال عقد کرده باقی می‌مانند تا پسر بتواند هزینه شب عروسی را تامین کند و دختر جهزینه را و این درحالی است که اگر هر دو مسئله ازدواج را ساده می‌گرفتند آنها حداقل یک سال یا دو سال زدوتر زندگی مشترک خود را شروع می‌کردندبسیاری از دختران این کشور برای اینکه پدرانشان نمی‌توانند هزینه جهاز را تهیه کنند، مجرد باقی مانده‌اند و چه پسرانی که به خاطر ترس از هزینه ازدواج به سمت این سنت الهی نمی‌روند.


جزئيات جلسه هاشمي با مجمع روحانيون مبارز

اخيرا جلسه‌اي بين هاشمي رفسنجاني و مجمع روحانيون مبارز در غياب موسوي خوئيني‌ها برگزار شده است.خبرنگار مثلث به بخشي از جزئيات اين جلسه كه در آن راهبرد مشترك اصلاح‌طلبان و هاشمي تبيين گرديده، دست پيدا كرده كه در آن بر لزوم تمركز بر انتخابات خبرگان تاكيد شده است.خبرنگار مثلث در اين باره مي‌گويد كه جمع بندي جلسه بر پيروزي اصلاح‌طلبان و ميانه‌روها در انتخابات مجلس و لزوم تمركز بر انتخابات خبرگان بوده است.در اين جلسه هاشمي رفسنجاني بر اين نكته تاكيد كرده كه باتوجه به شرايط موجود بايد بر مجلس خبرگان سرمايه‌گذاري كنيم و از يكي از آخرين فرصت‌ها استفاده كامل را نماييم. در اين ديدار اعضاي مجمع روحانيون از هاشمي خواستند كه نقش خود را در انتخابات‌هاي پيش‌رو بيشتر كند. همچنين قرار شده تا صحبت‌هاي تند از جانب اصلاح‌طلبان مطرح نشود. اعضاي جلسه بر اين موضوع كه انتخابات مجلس را خواهند برد تاكيد داشتند.گفتني است در اين ديدار بر لزوم حل اختلاف ميان هاشمي رفسنجاني و موسوي خوئيني‌ها تاكيد شده كه هاشمي با اين پيشنهاد موافق كرده است.


برجام توافق نيست

صادق کوشکي، تحليلگرمسائل سياسي، درباره احتمال توقف برجام از سوي رئيس جمهور آينده آمريکا به خبرگزاري آريا گفت: دقت در متن برجام حتي متني که وزارت خارجه کشورمان منتشر کرده اين نکته را آشکار مي کند که در متن برجام آمده اين متن يک برنامه براي اقدامات داوطلبانه از سوي طرفين است و در خود متن قيد شده که اين متن برنامه داوطلبانه از سوي دو طرف است. حتي اگر کنگره امريکا هم با صد در صد راي موافق برجام را تصويب کند خود توافق مي گويد متن، متن تعهدآوري براي هيچ يک ازجز دو طرف نيست.وي افزود:مهم نيست کنگره برجام را تصويب کند و رئيس جمهور بعدي دموکرات يا جمهوريخواه باشد. آمريکايي ها هر موقع اراده کنند مي توانند اين برنامه را اجرا نکنند چون در ابتداي برجام قيد شده که اين يک برنامه داوطلبانه است. اين نکته اي است که معمولا به آن توجه نمي شود و برداشتشان اين است که اين يک متن حقوقي، يک توافق و لازم الاجرا است. برجام توافق نيست چون از سوي هيچ مقام ايراني و آمريکايي امضا نمي شود. پيش بيني نشده اين متن امضا شود در خود متن به صراحت آمده است که داوطلبانه است و تعهد حقوقي براي طرفين ايجاد نمي کند.


سوال «موتوری» از وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز سه‌شنبه 31 شهریورماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مورد دلیل عدم برخورد قاطع پلیس با تخلفات موتورسواران و سلب آرامش روانی و سلامتی مردم توسط آنان در سطح شهرهای کشور گفت: امروز 60 نوع موتور در کشور تولید می‌شود که استانداردهایشان مطلوب ما نیست.وی از برنامه‌ریزی وزارت کشور برای برخورد با موتورسواران خبر داد و اظهار داشت: نیروی انتظامی فعال‌ترین برخورد را در میان دیگر نهادها با این پدیده داشته است و ما به دنبال این هستیم که بهترین شرایط را برای راکبین و سایر مردم به ویژه عابرین پیاده فراهم کنیم.وزیر کشور با تأکید بر اینکه نمایندگان باید شرایط نیروی انتظامی را هم در تفاوت میان برخورد با ماشین و موتور درنظر داشته باشند، گفت: ما تاکنون 253 درگیری با موتورسواران داشته‌ایم، چرا که موتورسواران به راحتی می‌توانند فرار کنند، اما در مورد ماشین می‌توان مدارکش را توقیف کرد.وی از خلأ آموزش استفاده از موتور در رسانه‌ها و یا رعایت استانداردها سخن گفت و با این پرسش که در کدام کشور 260 نوع موتور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ما بیشترین تذکر را به نیروی انتظامی برای برخورد با موتورسواران داده‌ایم.


جزئیات حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند

یک مقام آگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به حذف غیرنیازمندان در راستای اجرای قانون بودجه سال جاری کشور اظهارداشت: برنامه ریزی شده تا در صورت امکان، حدود 6 میلیون نفر غیر نیازمند تا پایان سال از جمع یارانه بگیران حذف شوند.وی با تاکید بر اینکه مسئولان تمام تلاش خود را برای حذف دقیق افراد انجام خواهند داد، گفت:‌ کار حذف غیرنیازمندان واقعی با زحمت در حال انجام است، اما این موضوع خطا نیز دارد و به همین علت سامانه یارانه 10 برای آن طراحی شد.این مقام دولتی با بیان اینکه تاکنون حدود 2 میلیون نفر حذف شده‌اند،‌ بیان داشت: افرادی که ماشین بالای 80 میلیون تومان و ملک و املاک به همراه حقوق 3 تا 4 میلیون تومان داشته باشند، به همراه دیگر اطلاعات به دست آمده، حذف خواهند شد.وی تصریح می‌کند: افرادی که خانه بالای 200 میلیون تومان داشته باشند و در دیگر شاخص‌ها وضعیت خوبی داشته باشند، نیز از فهرست یارانه بگیر کنار گذاشته خواهند شد.این مقام آگاه در مورد اینکه چه تعداد از حذف شدگان مجددا به فهرست یارانه بگیران بازگشتند، عنوان کرد: بیش از 20 هزار نفر از حذف شدگان با اعتراضات انجام شده و بررسی‌های صورت گرفته به فهرست پرداخت‌ها بازگشتند.


برخی اصلاح‌طلبان از اصولگرایان، اصولگراترند!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی به اصلاح طلبان به عنوان دشمن نگاه می‌کنند و این درست نیست زیرا اصلاح‌طلبانی داریم که از بسیار از اصولگرایان اصولگراتر و متدین‌تر هستند.به گزارش (ایسنا)، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تذکر 12 نماینده درباره آنچه نفوذ صدها جاسوس در رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب خوانده بودند و ادعای در اختیار داشتن سند در این زمینه کرده‌ بودند گفت: من سندها را ندیدم؛ از خودشان بپرسید.وی همچنین اظهار کرد:‌ به طور کلی این افراد دیدشان این گونه است که اصلاح طلب‌ها ضد انقلاب و کافر هستند و وقتی این افراد چنین دیدی دارند حتما این گونه هم قضاوت می‌کنند.مطهری خاطر نشان کرد: این افراد اصلاح طلبان را دشمن می‌دانند که این درست نیست زیرا ما اصلاح طلبان زیادی داریم که بسیار بیشتر از بسیاری از اصولگرایان ، اصولگرا و متدین‌ هستند و این نگاه ، نگاه غلطی است.نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: متاسفانه الان در میان افراد نوعی کینه جویی پیدا شده که به هیچ عنوان حالت خوبی ندارد.


نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست ایشان

مشرق‌نیوز آورده است:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره ترمیم دست مجروحشان و نقشی که فرزند ایشان در بدست آوردن توانایی از دست رفته، انجام داده است، می‌فرمایند: «دست من، آن اولی که فلج شد، به خاطر حادثه ترور، تا مدتی این دست، اصلاً حرکت نمی‌کرد و ورم داشت. بعد به‌تدریج دیدم که یک‌کمی از شانه حرکت می‌کند. دکتر به من گفت وقتی راه می‌روم، دست‌هایم را به‌طور طبیعی حرکت بدهم. من همین کار را کردم، دامنه حرکت بیشتر شد. بعد یواش‌یواش دیدم می‌توانم دستم را خم کنم از آرنج.در همان اوقات، خدای متعال یک فرزند دختری به ما داد که به من خیلی انس داشت. زیاد سراغ من می‌آمد دفتر ریاست جمهوری، من بغلش می‌گرفتم. یواش‌یواش دیدم با این دست هم می‌توانم بغلش بگیرم.دکترم یک روز دید که با این دست بغلش گرفته‌ام، خیلی تشویق کرد. گفت این بچه دست تو را خوب می‌کند! وقتی از روی محبت این بچه را بغل می‌گیری، همین باعث می‌شود سنگینی‌اش را تحمل کنی؛ همین‌طور هم شد. بغل می‌گرفتم، می‌آوردم و می‌بردم. بعد یواش‌یواش این دست قوت پیدا کرد. الآن هم انگشت‌ها از مچ به پایین، دست نیست، صورت دست است؛ چون هیچ کاری برای ما، تقریبا - تقریبا! انجام نمی‌دهد. بعضی از کارها را فقط می‌کند، ولی دست، دست است دیگر.» (به نقل از "مسیح در شب قدر" - روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری - مؤسسه جهادی صهبا، تهران، 1393، ص 61)


معجزه ای برای زنان در انتخابات آینده در کار نیست

اذر منصوری عضو شورای مرکزی اتحاد ملت ایران در گفتگو با برنا در باره برنامه حزب خود در انتخابات پیش رو گفت: با توجه به برنامه ای که اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو دارند، حزب اتحاد ملت هم همگام با این جریان سیاسی قدم برخواهد داشت و از ظرفیت‌های خود برای شکل گیری ائتلاف بین اصلاح طلبان استفاده خواهد کرد. منصوری ادامه داد: با توجه به چشم اندازی که اصلاح طلبان برای مجلس آینده تصور کرده اند انتظار شکل گیری یک مجلس کارآمد و برخاسته از رای مردم را داریم. اما نکته مهم این است که حزب درآغاز مراحل شکل گیری است و طبیعتا ارکان باید کامل شکل بگیرد تا کار خود را به درستی انجام دهند و در راستای تقویت حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده موثر باشد. وی درباره حضور زنان در انتخابات مجلس افزود: واقعیت موجود این است که به دلیل عدم توجه به مشارکت زنان و حضور آنها در قدرت سیاسی کشور و انتخاباتی مثل مجلس که به عنون یک نهاد قدرت است زنان به هیچ وجه ساز وکاری برای حضور خود ندارند و این کاستی هم از جانب دولت ها وهم از جانب احزاب بوده است. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: پس از گذر بیش از سه دهه از انقلاب ما شاهد آن هستیم که در نهمین مجلس فقط نه نماینده زن داریم. اگر این روند بخواهد ادامه داشته باشد معجزه ای در انتخابات آینده در کار نیست. و بعید است که بتوانیم به میانگین جهانی حضور زنان در مجلس برسیم.


تکذیب مخالفت موتلفه با خانه احزاب

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ضمن بیان اینکه این حزب هیچ وقت با اصل خانه احزاب مخالفتی نداشته و حتی در دوره هایی عضو هیأت رئیسه این خانه نیز بوده اند، شایعات مطرح شده در مورد مخالفت حزب مؤتلفه اسلامی با خانه احزاب را تکذیب و تصریح کرد: ما و عده دیگری از اصولگرایان با آخرین انتخابات خانه احزاب در دوره گذشته به دلیل مشکلاتی که داشت، موافق نبودیم. محمد نبی حبیبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خانه احزاب را یک تشکل صنفی دانست و تأکید کرد: خانه احزاب باید حالت صنفی خود را حفظ کرده و حالت سیاسی به خود نگیرد. اگر حالت سیاسی به خود بگیرد، به همان سرنوشت خانه احزاب قبلی دچار خواهد شد؛ بنابر این باید آن را یک مرکز معتبر مدافع اصل تحزب فرض کنیم و به عنوان یک مرکز صنفی بپذیریم. اگر این طور باشد به نظر من خانه احزاب می تواند در کارهای سیاسی کشور کاملا مؤثر باشد.


نفوذی بودن برخی روزنامه‌ها از تیترهایشان مشهود است

سر دبیر روزنامه رسالت، با بیان اینکه تیتر اول بسیاری از روزنامه ها همان تیتر رسانه های بیگانه و یا تکمیل کننده اهداف، نیات و غرض آنان است، گفت:جرم نفوذی بودن برخی از روزنامه‌ها کاملا مشهود است. کاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اخطار روز گذشته نمایندگان مجلس به وزرای اطلاعات و ارشاد در مورد جریان چندصد نفری نفوذی دشمن در روزنامه های زنجیره ای، گفت: اگر رادیو های بیگانه از جمله BBC و صدای آمریکا را باز کنید، می بینید روزنامه نگارانی که در دهه اصلاحات در روزنامه های کشور قلم می زدند، از آنجا با شما سخن می‌گویند. سردبیر روزنامه رسالت، افزود: از معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات گرفته تا روزنامه نگاران آن دوره جزء مستخدمین BBC هستند و در لندن و واشگتن اتاق فکری برای مدیریت این روزنامه نگاران تشکیل شده است. وی تصریح کرد: امروز هم اگر توجه کنید می بینید که تیتر اول بسیاری از روزنامه ها همان تیتر رسانه های بیگانه و یا تکمیل کننده اهداف، نیات و غرض آنان است که این موضوع نشان از هماهنگی و ارتباط دشمنان با برخی از خبرنگاران و نفوذ آنان در برخی روزنامه های کشور دارد.



اسرائیل را در کمتر از 25 سال نابود میکنیم

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه رزمایش یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار داشت: استکبار جهانی اعم از تحریکات تروریستی و تحریک برخی برای تشکیل ائتلاف‌ها به نفع استکبار اقدام می‌کند. ی افزود: کشورهای منطقه که جبهه مقاومت را علیه استکبار تشکیل دادند، امروز در حمایت کامل ما هستند. فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما هیچ‌گاه تهدیدی را از سوی همسایگان خود نمی‌پذیریم و با اقتدار در مقابل آن می‌ایستیم و مطمئنا اسرائیل را نابود خواهیم کرد و همچنین مشتاقیم که اسرائیل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از ۲۵ سالی که وعده داده شده، محقق کنیم و شر آنها را حتی از روی ملت آمریکا نیز برداریم.


هدیه شیرانی به میرکاظمی چه بود؟

بعد از انتشار فیلم هدیه مراد شیرانی به وزیر نفت دولت احمدی نژاد که گفته میشد هدیه یک ساعت رولکس 40 میلیونی بوده است، فارس گزارش داد که واقعیت آن است که در جریان بازدید سید مسعود میرکاظمی وزیر وقت نفت از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران مراد شیرانی که زیر عنوان شرکت سپنتا در نمایشگاه نفت شرکت کرده بود، نمونه‌ای از نفت میدان مسجد سلیمان به عنوان قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران را در یک بسته‌بندی شکیل به وزیر نفت هدیه داده بود. جالب اینجا است که در فیلم پخش شده در صدای آمریکا کاملا مشخص است که شیرانی از نفت میدان مسجد سلیمان نام می برد. اما صدای آمریکا این فیلم را زیرنویس کرده و بر خلاف صدای واضح موجود در فیلم، هدیه را ساعت رولکس معرفی می‌کند.


مرعشی سخنانش را اصلاح کرد

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران که اخیراً با یک اظهارنظر خود حاشیه‌‌ساز شده است، در گفت‌وگویی با یک خبرگزاری وابسته به جناح اصلاح‌طلب توضیحاتی درباره اظهارات اخیر خود ارائه کرده است. به گزارش تسنیم، حسین مرعشی که پیش از این تاکید کرده بود "اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود یک ایرانی «باشرف» نیست!" به منظور تصحیح سخنان خود و متوقف کردن حجم انتقادات به اظهاراتش، گفتگویی با یک خبرگزاری دوم‌خردادی انجام داده و گفته است: "صحبت من ناظر به آینده بود و تصورم بر این بود که بعد از تجربه زیان‌باری که در عرصه‌های مختلف در دولت‌های نهم و دهم پیش آمد و بعد از جسارت‌های دولتمردان دولت‌های نهم و دهم نسبت به مقام‌های بزرگ نظام٬ جامعه ما باید از این تجربه آموخته باشد که دیگر چنین فضایی در کشور تکرار نشود."


تلاش مدیر عاملان چند بانک برای لابی با نمایندگان مجلس

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این طرح استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و ما منتظریم تا وزیر و مسئولین این وزارتخانه به قولهای داده شده خود در راستای رفع مشکلات عمل کنند. وی با بیان اینکه استیضاح کنندگان تا کنون ۲ نشست با وزیر داشتند که سیف رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک صادرات در جلسه حضور داشتند، تصریح کرد: طرح استیضاح این وزیر دارای شش محور بوده، که در این جلسات موارد استیضاح مطرح شده و وزیر هم جهت رفع مشکلات قول مساعد داد. طراح اصلی استیضاح وزیر اقتصاد با اشاره به امضای ۲۵ نماینده برای استیضاح این وزیر و در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی نمایندگان امضاهای خود را از این استیضاح پس گرفتند، گفت: من اطلاعی در این زمینه ندارم. البته مسئولین وزارت اقتصاد و همچنین مدیرعامل برخی بانک ها به مجلس آمدند و برای پس گرفتن امضاها با نمایندگان و خود من هم صحبت کردند. ثروتی افزود: من هم شایعه پس گرفتن امضاها را شنیدم اما کسی به ما اعلام نکرد که آیا واقعا نماینده ای امضا را پس گرفته یا نه.


دستفروشی قهرمان دو و میدانی

شاهین جعفری استعداد دو و میدانی کشورمان در ماده پرتاب وزنه است که سال گذشته موفق به کسب مدال نقره در مسابقات جوانان آسیا ولی با مثبت اعلام شدن دوپینگ نفر اول مدال طلا به جعفری تعلق گرفت، اما حالا نه تنها مدال طلا به دست این جوان قهرمان نرسیده بلکه او از ورزش هم فاصله گرفته و برای تأمین، معیشت دستفروشی می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس محمد دامادی عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در این باره گفت: نسبت به استعدادهای ورزشی بی مهری می شود، نمی دانم سال آینده چند جوان ورزشکار دستفروش خواهند شد ولی دولت باید به فکر باشد و شرایط را برای رشد این استعدادها فراهم کند این برای کشور بد است و باید فکر اساسی دراین باره شود.


واکنش «امین حیایی» به نتیجه خنداننده برتر

امین حیایی عنوان کرد: برد و باخت مسئله مهمى نیست اصل شاد کردن دل شما ها بود و خوشحالم با برنده شدن دوست جوان و آینده دارم ژوله عزیز، دل شما عزیزان شاد و خنده روی لباتون جارى به گزارش فارس، نتایج مسابقه خنداننده برتر برنامه خندوانه بین امین حیایی و امیرمهدی ژوله اعلام شد و ژوله به مرحله بعد صعود کرد.رامبد جوان مجری این برنامه تصویری از این دو هنرمند کشورمان را پس از اعلام نتایج در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.امین حیایی همچنین پس از این اعلام نتیجه در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «سلام به همه عزیزان و ممنون بابت تمام إظهار لطفتون تو این چند روز و خوشحالم از اینکه شماها همیشه در صحنه هستین، بردو باخت مسئله مهمى نیست. اصل شاد کردن دل شما ها بود وخوشحالم با برنده شدن دوست جوان و آینده دارم ژوله عزیز دل شما عزیزان شاد مى شه و خنده رو لباتون جارى وتبریک به ژوژولیا و همه خندوانه اى ها، دوستون دارم و باز هم ممنون و به امید کارهاى بهتر براى شما عزیزان»


اعتراض به پخش تصاویر موتورسواران در مجلس

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 31 شهریور مجلس در تذکری شفاهی ضمن اعتراض به به پخش تصاویر موتوسواران متخلف در مجلس حین سوال مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: آیا مجوزی برای انتشار تصاویر این افراد وجود دارد؟ به نظر می رسد باید تصاویر شطرنجی می شد.وی با اشاره به اینکه این افراد، کارگران با آبرویی بوده که به خاطر مشکلات و نبود شغل مجبور به این کار هستند، افزود: پیش از این نیز در جریان سوال از وزیر کشور در خصوص بحث حجاب و عفاف تصاویری از ساپورت پوشان در نمایشگرهای مجلس پخش شد که منجر به ساختن کلیپی از آن جلسه شد.امیرآبادی با درخواست از هیات رئیسه مجلس جهت عدم اجازه به پخش هر تصویری در صحن علنی مجلس گفت: آقای رحماندوست امروز کار اصولگرایی انجام داد و خواستار رای گیری در خصوص سوال خود نشد، چون امکان داشت نمایندگان به دلایل دیگری به وزیر کارت زرد بدهند.


«بابک زنجانی» رسما هتل های گران‌قیمتش را واگذار کرد

با توجه به حجم گسترده بدهی بابک زنجانی که مورد تایید مسئولان مهم کشورمان قرار گرفته، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه طی روزهای گذشته اعلام کرد که "وی وکالتی را به شخص امین داده تا با نظر دادستان اموال او شناسایی شود که چنانچه بانک مرکزی و وزارت نفت عین اموال را می‌خواهند به آن‌ها داده وگرنه اموال را فروخته و مبلغ را به آن‌ها پرداخت کنند"از جمله مهمترین اموال زنجانی را می توان گروه هتل های سوری نت دانست که بر اساس اطلاعات وب سایت این گروه، شامل هتل سورینت مریم، هتل سورینت صدف، هتل سورینت تاپ رز و هتل سورینت قشم است. به عنوان مثال، هتل مریم از جمله گران قیمت ترین هتل های کیش محسوب می شود.بررسی های صبحانه نشان می دهد چند ماه قبل و بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت بین المللی گروه هتل های سوری نت، بابک زنجانی از این شرکت خارج و دیگر هیچگونه حق و سمتی در شرکت مذکور ندارد. همچنین فرد دیگری نیز که در این شرکت مسئولیت داشت، با دریافت سهم الشرکه خود، از شرکت خارج شده است.با این اوصاف، به نظر می رسد اولین گام های عملی برای تسویه طلب این فرد برداشته شده و اگرچه تمامی اموال وی، کفاف بدهی اش را نمی دهد اما امید است آغاز این عملیات اجرایی، منجر به تسویه کامل و رسیدگی قاطع به پرونده وی شود.


سفر به مشهد کاهش یافت

مهدی آجیلیان ، با اشاره به اینکه میزان اشغال هتل‌آپارتمان‌ها در مشهد 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، اظهار کرد: ضریب اشغال در تابستان به طور متوسط 65 درصد بود و فقط در ایام ولادت امام رضا(ع) به 85 درصد رسید. به گزارش تدبیر 24 وی درباره دلایل کاهش اشغال هتل‌آپارتمان‌ها عنوان کرد: به نظر می‌رسد میزان سفرها به مشهد کاهش پیدا کرده است؛ گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است نشان می‌دهد تنها اقامت کاهش پیدا نکرده بلکه میزان سفر نیز کاهش یافته است ؛ کسبه مرتبط نیز این امر را تایید کردند.رییس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران خراسان رضوی، با بیان اینکه ظرفیت دائم و موقت اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها افزایش یافت، گفت: این امر درست است که سطح خدمات ارائه شده در مراکز اقامتی را باید افزایش دهیم، اما امسال میزان سفرها کم شده است و این موضوع در واحدهای تازه‌ساخته‌شده نیز دیده می‌شود.


موافقت موحدی کرمانی با تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان

سخنگوی جبهه پیروان از رایزنی‌های اخیر دبیرکل این جبهه با آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان خبر داد.سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رایزنی‌های اخیر باهنر با جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان اخیراً با آیت‌الله موحدی کرمانی و اعضای جامعه روحانیت مبارز برای تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان رایزنی داشته است.وی افزود: تشکیل شورای هماهنگی اصول‌گرایان که پوشش حداکثری برای احزاب و شخصیت‌های بانفوذ اصول‌گرا باشد، مورد پذیرش دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز قرار دارد.سخنگوی جبهه پیروان خاطرنشان کرد: براساس گزارشی که آقای باهنر ارائه داده، وی با برخی شخصیت‌های تأثیرگذار اصول‌گرا رایزنی‌هایی داشته است و آنها علاقه‌مند هستند که انسجام، ائتلاف و وحدت میان اصول‌گرایان ایجاد شود


"غیبت بزرگان" در رژه نیروهای مسلح

در مراسم رژه روز نیروهای مسلح، برخلاف سنوات گذشته، تجهیزات و تسلیحات بسیار کمتر و محدودتری به نمایش درآمد و حتی بزرگانی همچون موشک شهاب ۳ هم غایب بودند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه در تهران، در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) و در مراکز استان‌ها با حضور یگان‌های مختلفی از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج برگزار شد.در بخش موشک‌ها، امروز فقط موشک‌های دوربرد و بالستیک سجیل، قدر F و همچنین موشک قدر H از مقابل جایگاه عبور کردند. اما جای خالی قُدمای موشکی، این بار خالی بود.در این بین می‌توان به عدم نمایش موشک بالستیک و نقطه زن فاتح 313 که جدیدترین عضو خانواده موشک‌های بالستیک فاتح است و اخیرا رونمایی شده، خالی بود. امروز حتی هیچ یک از نمونه‌های چهارگانه موشک بالستیک فاتح110 در رژه حضور نداشت.در بخش بالستیک‌ها، همچنین امروز خبری از بزرگانی چون موشک‌های قیام، شهاب 3 یا حتی شهاب 2 هم نبود.به غیر از مجموعه این موشک‌های مشهور ایرانی که امروز غایب بودند، در بخش رادار نیز تعجب اهالی رسانه از انجایی برانگیخته شد که برخلاف تمام سنوات گذشته، امروز هیچ یک از سامانه‌های راداری بومی و غیر بومی به نمایش در نیامد!حتی مشابه این اقدام نیز در حوزه پهپادها صورت گرفت و سپاه و ارتش هم علی‌رغم در اختیار داشتن طیف وسیعی از پرنده‌های بی‌سرنشین با تنوع زیاد که معمولا در رژه حضور می‌یافتند، امروز خبری از هیچ کدام از این پهپادها نبود.در مراسمات گذشته که لانچرهای سامانه موشکی باور 373 به نمایش درآمد و سپس در رژه روز 29 فروردین امسال (روز ارتش) موشک باور 373 به نمایش درآمد، انتظار می‌رفت که در رژه امروز، ترکیب لانچر و موشک سامانه باور 373 به نمایش گذاشته شود که این اتفاق هم نیفتاد.قرارگاه پدافند هوایی و نیروی هوافضای سپاه هم که در بُعد راداری، داشته‌های فراوانی چه بومی و چه غیر بومی دارند نیز امروز هیچ سامانه راداری به نمایش نگذاشتند و تنها در حوزه پدافند، سامانه‌های موشکی اس 200، مرصاد، رعد 1، طبس، سوم خرداد و راپیر، آن هم به صورت محدود به نمایش درآمدند ولی از سامانه‌های موشکی صیاد (1 ،2 و 3)، بوک ام 1، سام 2، یازهرا(س)، حرز نهم و . . . خبری نبود.نکته آخر اینکه، حتی امروز نمایش هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و عملیات چتربازی هم لغو شده بود.در مجموع، رژه نیروهای مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس، برخلاف سنوات گذشته و حتی به نسبت برگزاری رژه روز ارتش، بسیار محدودتر و سطح پایین‌تر از گذشته برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل