بازدید 8092

اشتباهات دولت‌عربستان دراعلام اول ماه ذی‌الحجه

متأسفانه چون دولت عربستان یک مبنای غیر فقهی برای رویت هلال ماه دارد، لذا در سالیان گذشته بارها به اشتباه خود در اعلام اول ماه ذی الحجه اعتراف کرده که غالبا این اعتراف ها قبل از روز عرفه بوده و...
کد خبر: ۵۳۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 21 September 2015
اشتباهات دولت عربستان در اعلام اول ماه ذی الحجه متأسفانه چون دولت عربستان یک مبنای غیر فقهی برای رویت هلال ماه دارد، لذا در سالیان گذشته بارها به اشتباه خود در اعلام اول ماه ذی الحجه اعتراف کرده که غالبا این اعتراف ها قبل از روز عرفه بوده و فقط در سال 1386 در پایان ماه ذی الحجه اعلام کرد که در اعلام اول ماه اشتباه کرده لذا کفاره تمام حجاج را پرداخت می کند.

اما اشتباهات عربستان در سال های گذشته


*سال 1375

در سال 1996 میلادی یا همان 1375 شمسی در حالی که در ابتدا روز پنجشنبه 18 آوریل را به عنوان اول ماه ذی الحجه اعلام کرده بود، بعد از گذشت چند روز از ماه اعلام کرد که پنجشنبه اول ماه نبوده و اول ماه روز جمعه 19 آوریل است؛ بنابراین، مناسک حج را یک روز دیرتر از برنامه قبلی خود اجرا کرد.

*سال 1383

در این سال بر خلاف سال 1375 بعد از گذشت چند روز از ماه ذی الحجه اعلام کرد،در اعلام اول ماه اشتباه کرده و روز چهارم را به روز پنجم ذی الحجه تغییر داد و مناسک حج را یک روز زودتر از برنامه قبلی اجرا کرد.

ادامه دارد...

برای خواندن ادامه مطلب و دیگر اخبار گوناگون به سایت «تابناک با تو» بروید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی