بازدید 5003

تالاب آق گل ملایر به علت احداث سد خشک شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب آق گل ملایر به علت احداث بدون مطالعه سد خشک شد.
کد خبر: ۵۳۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 17 September 2015
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب آق گل ملایر به علت احداث بدون مطالعه سد خشک شد.

علی نعمت چاردولی پنجشنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد اظهار کرد: تالاب آق گل شهرستان ملایر جزء تالاب های بکر غرب کشور بود که بعلت اجرای طرح سد سازی خشک شد.

وی اضافه کرد: استان همدان بالاترین مناطق حفاظت شده و گونه های کمیاب را در خود جای داده که باید برای حفاظت و مراقبت از آنها باید برنامه اساسی پیش بینی کرد.

وی در ارتباط با افت آبهای زیرزمینی نیز گفت: افت آب های زیرزمینی در استان همدان به بیش از 50 متر رسیده است که این رویه افت آب از حالت طبیعی خارج شده است.
وی توضیح داد: پیشتر با گذشت زمان شاهد افت 10 سانتیمتری آب های سطحی بودیم که هم اینک شاهدیم که در هر مرحله چهار متر آبهای زیر زمینی افت می کنند.

نماینده ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: پیشتر همدان جزء استان های خوش آب و هوا، سرسبز و زیبای کشور به شمار می رفت ولی هم اینک روزگار ناخوشی را پشت سر میگذارد.
چاردولی خاستار تشکیل جلسه ای فوری و بررسی دقیق و موشکافانه مسایل یست محیطی استان برای مدیریت و برون رفت از بحران کم آبی شد.

وی تاکید کرد: شهرستان فامنین به لحاظ کمبود آب از شرایط ویژه ای برخوردار است که در صورت بی توجهی به این مشکل در 10 سال آینده تمامی روستاهای این شهرستان خالی از سکنه می شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر