بازدید 27823
نتایج والیبال همه را نگران کرده، اما هنوز شانس زیادی برای المپیکی شدن داریم؛

راه المپیکی شدن والیبال از ژاپن می‌گذرد اما نه این ژاپن

ناامیدی ما وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم تنها دو تیم اول و دوم این رقابت‌ها المپیکی می‌شوند و قرار گرفتن ایران در یکی از این دو جایگاه با توجه به حضور تیم‌های پرقدرتی چون آمریکا، روسیه، لهستان و ایتالیا کار سختی است؛ اما آیا این مسابقات تنها شانس ما برای المپیکی شدن است؟
کد خبر: ۵۳۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 15 September 2015
تیم ملی والیبال ایران با هفت امتیاز در جایگاه هفتم جام‌جهانی والیبال ایستاده و نتایج این تیم تا اینجا هواداران را راضی نکرده است. نارضایتی هواداران والیبال ایران وقتی دوچندان می‌شود که بدانیم این مسابقات یکی از دروازه‌های ورود ایران به المپیک است و هواداران علاقه دارند با کسب امتیازات لازم، سرانجام این رویا محقق شود که تیم ملی والیبال ایران یکی از دوازه تیم حاضر در المپیک 2016 ریودژانیرو باشد. اما با این نتایج و مسابقات سختی که پیش ‌روی داریم، به نظر می‌رسد نتوانیم از مسابقات جام‌جهانی سهمیه المپیک را کسب کنیم.  ناامیدی ما وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم تنها دو تیم اول و دوم این رقابت‌ها المپیکی می‌شوند و قرار گرفتن ایران در یکی از این دو جایگاه با توجه به حضور تیم‌های پرقدرتی چون آمریکا، روسیه، لهستان و ایتالیا کار سختی است؛ اما آیا این مسابقات تنها شانس ما برای المپیکی شدن است؟

به گزارش «تابناک»، تیم ملی والیبال ایران دوران افول خود را می گذراند. عدم صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی امسال، نتایج ضعیف در جام واگنر لهستان و حالا هم سه شکست در پنج مسابقه و قرار گرفتن در جایگاه هفتم در حالی که تیم‌هایی مثل آرژانتین و ژاپن بالاتر از ما در جدول قرار دارند، موجب شده تا هواداران والیبال ایران حسابی ناراحت باشند. آن‌ها انتظار دارند تیم ملی کشورشان مانند دوره‌های قبل بازی‌های شاداب و پرانرژی به نمایش بگذارد و برای حریفان خود یک غافلگیری بزرگ به حساب بیاید، نه یک شکست خورده. مهم‌تر از آن، خیلی‌ها علاقه دارند حالا که والیبال ایران به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده، طعم شرکت در المپیک را هم بچشد تا موفقیت‌های خود را در آوردگاه المپیک هم به نمایش بگذارد. این مسأله البته اولویت مسئولان فدراسیون والیبال هم هست و محمدرضا داورزنی در پاسخ به اعتراض خیلی‌ها که نتایج تیم ملی در لیگ جهانی امسال را امیدوارکننده نمی‌دانستند، اعلام کرده بود که هدف بزرگتر از لیگ جهانی برای والیبال ما المپیکی شدن است؛ اما تداوم نتایج ضعیف تیم ملی بعد از لیگ جهانی، در مسابقات جام واگنر لهستان و حالا در جا‌م جهانی ژاپن، موجب شده تا خیلی‌ها ناامید شوند.

راه المپیکی شدن والیبال از ژاپن می‌گذرد اما نه این ژاپن

با این نتایج صعود ایران به المپیک از گذرگاه جام‌جهانی ژاپن کار بسیار دشواری است. اینکه ایران در ادامه رقابت‌ها چنان کیفیتی از خود نشان بدهد که بتواند در رده اول یا دوم قرار بگیرد، کمی تا قسمتی غیرممکن است؛ اما این مسابقات تنها شانس ما برای المپیکی شدن نیست. از قضا شانس ما برای المپیکی شدن با توجه به فرمولی که برای این کار طراحی شده، بسیار آسان هم هست. البته به شرطی که تیم متحول و از دوران افول خارج شود.

رقابت‌های والیبال المپیک در سال 2016 با 12 تیم برگزار می‌شود که برزیل، میزبان این رقابت‌ها، یکی از سهیمه‌ها را آن خود کرده است. یازده تیم باقی مانده این رقابت‌ها از طریق مسابقات مختلفی راهی این مسابقات می‌شوند. دو تیم از این یازده تیم، از طریق مسابقات جام جهانی ژاپن، مسابقاتی که هم‌اکنون در این کشور در جریان است، انتخاب می‌شوند.

علاوه بر این دو تیم، چهار تیم هم از طریق قهرمانی در مسابقات قهرمانی قاره‌های خودشان انتخاب می‌شوند. به جز آسیا مسابقات قهرمانی قاره‌های اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی دروازه ورود قهرمانان قاره‌ها به المپیک است. مسابقات انتخابی اروپا ۵ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ در آلمان برگزار خواهد شد. مسابقات انتخابی آمریکای جنوبی ۵ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵ در ونزوئلا برگزار خواهد شد.  مسابقات انتخابی آمریکای شمالی که هنوز زمان آن مشخص نشده در آمریکا یا کانادا برگزار خواهد شد.  مسابقات انتخابی آفریقا ژانویه تا مارس ۲۰۱۶ در یکی از کشورهای آفریقایی که هنوز مشخص نشده، برگزار خواهد شد. حالا چرا از هر قاره یک قهرمان راهی این مسابقات می‌شود اما آسیا سهمی از این ماجرا ندارد؟ این برمی‌گردد به میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا؛ مسابقاتی که چندی پیش در کشورمان برگزار و تیم ملی ایران در آن شرکت کرد و نائب قهرمان شد.

وقتی سال گذشته در مجمع عمومی فدراسیون جهانی، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا به ایران داده شد، رقبای ایران از جمله ژاپن اعتراض‌های فراوانی کردند. با توجه با قانون صعود مستقیم قهرمان قاره به المپیک و برگزاری مسابقات در ایران شکی نمی ماند که ایران از تهران بلیتهای ریو را اکی می‌کرد. در ابتدا سنگ‌اندازی‌های صورت گرفت تا میزبانی از ایران گرفته شود و وقتی میزبانی ایران تثبت شد با لابی‌هایی که صورت گرفت، فرمول صعود تیم آسیایی به المپیک تغییر کرد. به این ترتیب که مسابقات قهرمانی آسیا در ماجرای صعود به المپیک اهمیتی ندارد و تیم آسیایی المپیک از طریق دیگری انتخاب شود؛ راهی که البته برای ایران چندان سخت نیست.

در ماه می 2016 (اردیبهشت 96) مسابقات بین‌قاره‌ای در ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن میزبان دائم این مسابقات است و برای همین با لابی‌هایی که صورت گرفت، چشم بادامی‌های ژاپن مسابقات انتخابی المپیک را به کشور خودشان بردند. البته به نظر نمی‌رسد، حتی این حربه هم در صعود ایران به المپیک تأثیری داشته باشد. به هر حال، علاوه بر هفت تیمی که از طریق مراحل بالا سهمیه المپیک کسب کردند چهار تیم هم از مسابقات بین قاره‌ای ژاپن راهی المپیک می‌شوند.

تیم‌های حاضر در این تورنمنت عبارتند از: 

ژاپن (میزبان)
سه تیم بر‌تر آسیا در رنکینگ جهانی (ایران، استرالیا و چین)
تیم‌های دوم و سوم انتخابی المپیک قاره اروپا 
تیم دوم انتخابی المپیک قاره آمریکای جنوبی
تیم دوم انتخابی المپیک قاره آمریکای شمالی 

در پایان این رقابت‌ها سه تیم اول و بهترین تیم آسیا مجوز حضور در بازی‌های المپیک را به دست می‌آورند. اگر یک تیم آسیایی در جمع سه تیم بر‌تر قرار بگیرد، تیم چهارم هم صعود خواهد کرد و به این ترتیب به ازای قرار گرفتن هر تیم آسیایی در جمع سه تیم بر‌تر، یک تیم پایین‌‌تر از رده سوم هم صعود خواهد کرد. با این تفاسیر و سابقه تیم‌ها احتمال حضور ایران در المپیک ۲۰۱۶ بسیار بالاست و از آنجا که دو تیم اروپایی در انتخابی بعدی نیز حاضر خواهند بود، اگر در جام جهانی ایران صعود نکند، ایده‌آل‌ترین تیم‌ها برای صعود تیم‌های اروپایی خواهند بود.
 
یک تیم در انتخابی بین قاره‌ای

این تورنمنت با حضور چهار تیم ژانویه یا می‌ سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود که تیم سوم انتخابی المپیک قاره آمریکای شمالی، تیم سوم آمریکایی جنوبی و تیم‌های دوم و سوم قاره آفریقا در آن شرکت می‌کنند و قهرمان به بازی‌های المپیک صعود می‌کند. گفتنی است، فرمول صعود نماینده یا نمایندگان آسیا بر اساس پیشنهاد کنفدراسیون والیبال آسیا و موافقت فدراسیون جهانی مشخص شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۵
مشکلات اصلی تیم ملی والیبال ایران :
1- عدم تجربه کواچ در روانشناسی ورزشی
2- ضعف مفرط در زدن سرویس
3 یکنواختی بازی سعید معروف و موسوی
4- همطراز نبودن ذخیره ها با تیم اصلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
گزیه سه شاید خیلی درست نباشه. باید به بازیکنان ذخیره هم فرصت بازی کردن داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5:.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
مشکل تیم ملی افرادی هستند که تصمیم گرفته اند به هر شکل شده مربی تیم ملی را حذف کنند.با وجود درخشش تیم در لیگ جهانی آنها باز هم از تخریب مربی دست بر نداشته اند و می خواهند به هر قیمتی شده او را عوض کنند.از جمله گزارشگران که در اقدامی هماهنگ سعی درارند همه تقصیرها را به گردن مربی بیندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
خداییش وقتی موسوی و قائمی اسپک می زنند، به حالت بدن و سرشون دقت کنید!! افتضاحه! اصلا به زمین حریف و نفر حریف نگاه نمی کنند!!
در ضمن، در تایید گفته های کواچ، بازیکنان ایران خیلی وقت ها وقتی در حال امتیاز دادن و باختن هستند، می خندند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
بیا تو بشو مربی تیم ...
هم فقط بلدیم ایراد بگیریم با ژست کارشناسی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
تا چند روز پیش بهترین مربی بود الان به ناگه بد شد !
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5- والیبال زدگی بازیکنان
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
5 جواب صحیحه. یه بزرگی می گفت . خدایا قبل از اینکه چیزی به من بدی اول ظرفیت داشتن اون چیز را به من بده . ما ایرانیها ظرفیت برای داشتن خیلی چیزها نداریم. مثل قهرمانی. پول. موقعیت شغلی تو هر درجه
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
انتقاد از عملکرد تیم ملی چه ربطی به تو داره که دلخور شدی؟ تو اگر نظری داری بگو تا استفاده کنیم ببم جان
نتایج آقای کواچ هر روز از روز پیش ضعیف تر است و در دوره حضور ایشون در تیم روند صعود به روند سقوط تبدیل شد. به نظر من باید جای ایشان مربی دیگری تعیین شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
به غیر از کواچ . حاشیه امنیت برخی بازیکنان یا بعبارتی مونوپول نمودن جایگاه ایشان در تیم باعث افت شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
بازیکن ضغیف بشه همین میشه
کواچ به اندازه کافی فرصت داشت. باید حرکتی بکنه. تیمی که دو ست از لهستان جلو هست و بعد سه ست رو واگذار میکنه! باید تو بازیهای باقیمانده نتایج بهتری بگیرن.
مربی تیم توانایی بازی گرفتن از قابلیتهای بازیکنان را ندارد.به جای مدیریت و انتقال آرامش به زمین بازی ، پیش از بازیکنان دچار سردرگمی و استرس میشود.سریعا یه مربی باتجربه باید جایگزین شود والا دوران افول در راه است.
کواچ به اندازه کافی فرصت داشت. باید حرکتی بکنه. تیمی که دو ست از لهستان جلو هست و بعد سه ست رو واگذار میکنه! باید تو بازیهای باقیمانده نتایج بهتری بگیرن.
البته فراموش نکنیم که خوب بازی کردن ایران باعث شد که توقعمان بالا بره وگرنه تیم فوتبالمون یک دهم این رو هم نمیتونه انجام بده.
به نظر من بچه ها آن توانایی قبل رو ندارند و به لحاظ جسمی هم افت کرده اند ولی از همه مهمتر فکر میکنم والیبالستهای ما انگیزه قبل را از دست داده اند چون قبلا میدانهای بزرگتر را تجربه کرده و موفق بوده اند مثل قبل انگیزه ندارند .در کنار اینها از بین رفتن ناشناس بودن تیم ما و به طبع آنالیز قویتر تیمهای رقیب از ما و ضعیف بودن برنامه ها و آنالیز ما از حریفان عامل افت والیبال ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
یه بزرگی می گفت . خدایا قبل از اینکه چیزی به من بدی اول ظرفیت داشتن اون چیز را به من بده . ما ایرانیها ظرفیت برای داشتن خیلی چیزها نداریم. مثل قهرمانی. پول. موقعیت شغلی تو هر درجه.
روند صعودی والیبال ایران 2 سالی میشه که متوقف شده. دیگه نمیتونیم بگیم که در حد تیم های جهانی هستیم. الان این نگرانی وجود داره که حتی از پس تیم های آسیایی مثل ژاپن هم نتونیم بر بیاییم. یک نکته دیگه که وجود داره اینه که بازیکن های ما دچار نوعی والیبال زدگی شده اند و دیگه اون روحیه و طراوت و انگیزه گذشته رو ندارند و خبر دارم که خیلی از همین عزیزان بیشتر فکرشون درگیر بیزنس هایی هست که اخیراً راه انداخته اند. البته عامل خستگی و دلزدگی رو هم نباید فراموش کرد.
به جرات میشه گفت که چند سالی هست که تو والیبالمون بازیکن سازی نتونستیم بکنیم و هم اینک داریم با یک تیم تقریباً پا به سن گذاشته وارد مسابقات میشیم. چه به المپیک صعود کنیم چه نکنیم ، این تیم باید یک پوست اندازی اساسی بکنه. بازیکن ها و کادر فنی باید تغییر کنند و فدراسیون فکری نو برای والیبال بکنه. چند سالی هست که تیم های پایه ما هم خوب کار نمی کنند. به هر صورت امیدوارم در مسابقات جاری و بازی های پیش رو تیم والیبال ایران عملکرد بهتری داشته باشه.
عدم موفقیت تیم ایران دو چیز است و ربطی به آقای کواچ ندارد یکی غرور بی مورد بازیکنان است .مثلا شما بازی با تونس را ببینید که چه رفتاری بازیکنان از خودشان نشان می دادنند و دومین دلیل داشتن ریش آقای معرف است که باعث شده در حین پرش تسلط کافی نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
ریش معروف؟ یعنی مشکلات والیبال ما به خاطر ریش معروفه؟؟؟؟
تینا
| Australia |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ریش آقای معروف نه معرف و خوب اومدی
به کواچ ربطی نداره این بازیکنان بیش از حد مغرور شده اند و خدایی هم تیم ما ضعیفه الکی خودمون را با شوروی و لهستان و ... مقایسه نکنیم وقتی یه بازیکن روس با سرویس هفت امتیاز میگیره اتاق کجه یعنی چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
یه بزرگی می گفت . خدایا قبل از اینکه چیزی به من بدی اول ظرفیت داشتن اون چیز را به من بده . ما ایرانیها ظرفیت برای داشتن خیلی چیزها نداریم. مثل قهرمانی. پول. موقعیت شغلی تو هر درجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
شوروی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احساس میکنم آقای کواچ در روانشناسی ورزشی مشکل دارند چون اتحاد بن بازیکن های تیم اصلا وجود نداره اصلا وقتی بازی نگاه میکنی تو چهره بچه های تیم شادابی نیست انگار همه با هم مشکل دارن.
البته این نکته هم خالی از لطف نیست که ایشون بار فنی بالایی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
یه بزرگی می گفت . خدایا قبل از اینکه چیزی به من بدی اول ظرفیت داشتن اون چیز را به من بده . ما ایرانیها ظرفیت برای داشتن خیلی چیزها نداریم. مثل قهرمانی. پول. موقعیت شغلی تو هر درجه.
در مورد ژاپن فکر کنم اشتباه نوشتین...
آقای داورزنی در یک مصاحبه، دلیل اینکه چرا تیم اول آسیا مستقیم به المپیک صعود نمیکند گفت:
چون FIVB با ژاپن تا سال 2018 قرارداد بسته که این سطح از بازیها به میزبانی اونا انجام بشه.... یعنی یه مسئله س که از چند سال پیش وجود داشته... مربوط به امسال نیست.
امسال استرالیا و ایران به این قانون اعتراض کردن ولی تا پایان قرارداد FIVB با ژاپن کاری نمیشه کرد.
بازیکن سالاری و عدم حرفه ای عمل کردن بازیکنان در شرایط یحرانی
غفور جایگزین خوبی برای محمودی نیست و کواچ باید تغییر تاکتیک در ارنج تیم بدهد
ازلحاظ مالی بازیکنان ساپورت شوندتیم یکدست می شود
ببخشید بلیط های ریو را اکی می کرد یعنی چه
ضعف سرویس اگر برطرف بشه وضع ما خیلی بهتر میشه و بازی هامون از این حالت الا کلنگی در میاد .
در تیم ملی بازیکن سالاری وجود دارد وبعضی بازیکنان مثل ظریف و خیلی بازیکنان خوب دیگربه همین خاطر خارج از گود هستند
پاسخ ها
عمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
باهوشششششششششششششش!!!
ظریف از لیگ جهانی به این ور اصلا تو تیم نبوده
چقدر دقیق اخبار رو دنبال میکنی واقعاااااااااا!!!!
ضعف تیم ملی والیبال

--عدم تنوع تو زدن سرویسها و اصرار بر زدن سرویسهای پرشی با خطای بالا.
--عدم استفاده از ذخیره ها در مواقع بحرانی
--از دست دادن روحیه جنگندگی هنگام عقب بودن تیم.
--عدم تنوع در تاکتیکهای حمله بخصوص استفاده از پاس دوبله وسط (پایپ )
tyty
بهترین راه برای راهیابی ایران به المپیک ،تعویض مربی است چون کواچ تجربه بازی جهانی دارد اما مربیگری جهانی یک کلاس است برای ایشان زود است وکسی باید باشد تیم را به وجد بیاره کواچ خودش درکنارزمین محو بازی بچه ها ی ایران میشه وفراموش میکند که مربی است درحدتماشاچی ظاهرمیشه برای این موضوع باید فکری کرد چون حداقل دوفرصت دیگه داریم ومی توانیم بدون شک وتردید صعود کنیم اما ابزار اولیه مربی با سواد وکلاس جهانی است وباید فراهم شود به درد تیم ب میخوره ومی تواند استعداد یابی کنه
مربی حرف اولو میزنه شتاب کنید فرصت کمه
عدم تجربه کواچ در روانشناسی تیم.
سینوسی بازی کردن تیم.
ارایش تیم و نحوه بازی.
غرور به هنگام برد وروحیه ضعیف در باخت.
دریافتهای ضعیف.
فدراسیون ایران بعد از ولاسکو فکر کرد بدون مربی خیلی حرفه ایی می تونه کاری انجام بده اگه یه مربی مثله آنتیگا سرمربی ایران بود وضعیت کاملا فرق می کرد و والیبال برای ایرانیان ورزش اول و ... می شد.
از زمانيكه مسئولين و مربيان واليبال رسما اعلام كردند كه ايران با تيم دوم و سوم خود هم در اسيا ميتواند اول شود شكست ها و افول واليبال در رده هاي مختلف اتفاق افتاد و اين نگاه مغرورانه به اجزاي تيم و بازيكنان هم منتقل شد...غرور كاذب مايه زوال و نابودي است و سريعا بايد اين آفت در مسئولين و بازيكنان خشكانده شود
این تیم (نه مربی و نه بازیکنان) در درون زمین هیچ برنامه ای برای مغلوب کردن حریف ندارند. بعنوان مثال دفاع حملات حریف را به راحتی هرچه تمام تر خراب میکنند. هنوز بازیکن حریف به هوا نپریده که سرویس بزند اینها پریده اند و فرود آمده اند! اصلا هماهنگی، شاکله ابتدایی و الفبای والیبال در هیچ کدام از بازیهایی که توی این تورنمنت ایران انجام داد رعایت نمی شود.امتیازهایی هم که ایران میگیرد همه شانسی است. ولاسکو واقعا تیم را ساخت و تحویل کواچ داد،کواچ آنرا خراب کرد. در بازی آرژآنتین-ایران نیز بخوبی همگان این نکته را فهمیدند که تیم در درجه اول یک مربی حرفه ای نیاز دارد، بعد به بازیکنان خوب.
بازی رو 2 بر 0 توی ست شماری جلو باشی بعد در نهایت 3 بر 2 ببازی،،،،،،، توی یک ست 18-15 جلو باشی بعد 18-23 عقب بیفتی!!! این جور حوادث فقط دو هزار سال یک بار اتفاق می افتند. اون هم به مربیگری آقای کواچ!!!!!
نتایج شگفت آوری نیز که ظرف دو سه سال گذشته به دست آمد محصول تفکرات، تمرین ها و آموزش ولاسکو بود. این تیم ولاسکو است با نام کواچ در میدانها مبارزه میکند. هر قدر از زمان و تفکرات ولاسکو دورتر شویم نتایج ضعیف تری به دست می آوریم.
مشکل کواچه،
باید یک جایگزین برای فرهاد قائمی پیدا کنیم چون نود درصد اسپکهاشو قدرتی میزنه یا میخوره به دفاع یا میره بیرون و نکته مهم اینه که از لحاظ روحی خیلی ضعیف شدیم این تیم اونی نیست که امریکا لهستان رو برد اینا الان به تیمهای اسیایی هم میبازن
سلام ماشالله مردم ما همه کارشناس همه چیز هستند
شما چرا اینقدر توقعاتتون بالا رفته همینکه ما با این امکانات اول اسیاییم و برای بزرگان دنیا خطرناک عالیه
به جز ارژانتین که خوب بای نکردیم و اولین بازی بود ما بقی عالی بودیم
شما توقع دارید لهستان و .. رو ببریم واقعا که اگر ما اونا رو ببریم اوان چکارکنن
این همون تخیلاتی هست که در بحث ماشین هم دامان ما رو گرفته اقا ما امکانات داخلیمون همینه باید قبول کنیم و دولیت باید با افزایش استاندارد قطعات تکنولوژی روز و افزایش مدت گارانتی به 3 سال و یا 60 هزار کیلومتر کمی التهاب رو کم میکنه و بعد با کاهش قیمت کمی دست مصرف کننده رو باز میکنه و در نهایت خودرو سازها باید متعهد بشوند ظرف 2 سال اینده تکنولوژی رو رو بیارن.. همین...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آدرس دکتر گودرز رو توی خیابان شقایق میدی؟
والیبال و خودرو چه ربطی به هم دارن؟؟؟
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
نه اینکه شما خیلی منصفانه قضاوت کردین. اصلا موافق نیستیم. ساز شما کوک نیس برادر.
شایدم از داغ دل خودت می نالی و رفتی بحث را عوض کردی
باید قبول کرد دوران قدرت نمایی نە چندان بالای ایران بە سر رسیدە است .
ایرانی ها روحیاتی متفاوت با اروپایی ها دارند. انتخاب مربی از کشور های با فرهنگ شرقی یا نزدیک به آن که روحیات ما را بشناسند، مثل آمریکایی جنوبی بیشتر به نفع ماست.
فراموش نشود که ما با همین آقای کواچ برزیل پرافتخارترین تیم را شکست دادیم با همین آقای کواچ ایتالیا و روسیه را در خانه خودشان شکست دادیم و....
به نظر من همه اینها از وقتی اتفاق افتاد که علیزاده به جای ظریف اومد تو زمین و ظریف با کواچ مشکل پیدا کرد
به نظر من همه اینها از وقتی اتفاق افتاد که علیزاده به جای ظریف اومد تو زمین و ظریف با کواچ مشکل پیدا کرد
ماشاالله همه صاحب نظر و اهل فن هستند.
متاسفانه بازيكنان كشور ما تا كمي معروف مي شوند خدا را بنده نمي شناسند و بازيكن سالاري باب مي شود ، اصلا حرف مربي را گوش نميدهند كه در اين دوره كاملا شاهد آنيم
بزرگترین مشکل ما غرور بچه های تیم ملی و بخصوص غرور کاذب سعید معروف می باشد.سعید معروف حتی به حرف های کواچ هم گوش نمی دهد چه برسد عمل کند.معروف با جنجال ها و بحث های بی مورد خود با تیم رقیب (مخصوصا در بازی با لهستان - کل کل با کوبیاک) حتی در مواقعی که جلو هستیم روحیه تیم و تعادل بچه ها را بهم می زند.کواچ هم فکر کنم چیزی بیشتر از این برای ما نداشته باشد و باید به فکر یک با تجربه باشیم.شاید مربی برزیل گزینه خوبی باشد یا حتی مربی لهستان.
فقط کواچ..........
هنوز نمی دانه که چه موقع باید تایم اوت بگیره.............
کارشناسآن بین المللی والیبال گفته بودن که درخشش تیم والیبال ایران در عرصه های جهانی عمری به درازی درخشش یک شهابسنگ داره ,نه عمر یک ستاره,بازیکنان ما فرسوده شدن متاسفانه بازیکن جایگزین برای آنها وجود نداره,
کواچ کواچ کواچ .این بزرگترین مانع ماست.
نخیر آقاجان. مشکل خود ما مردمیم که توقعمون رو اینقدر بردیم بالا. سریه یادمون میره که دیروز کجا بودیم و امروز کجاییم. این بنده های خدا تو هر بازی از شدت استرس نمیتونن تمرکز کنن. یه بارم بگیم فدای سرشون.
فکر میکنم از لحاظ روحی متزلزل شده اند.
بعضی از بازیکنهای کلیدی خیلی مغرور شدن... رسانه ها و خیل طرفداران در صفحات اجتماعی باعث حاشیه، غرور کاذب و عدم تمرکز بازیکنها شده
من احساس میکنم بازیکنان چون فیکس تیم ملی شدن خیالشون راحت شده و بی انگیزه شدن چون از خودشون مطمئن هستن تو ترکیب اصلی هستند دیگه مثل قبل با تمام وجود بازی نمیکنن
من احساس میکنم بازیکنان چون فیکس تیم ملی شدن خیالشون راحت شده و بی انگیزه شدن چون از خودشون مطمئن هستن تو ترکیب اصلی هستند دیگه مثل قبل با تمام وجود بازی نمیکنن
1. غرور بازیکنان 2. بی اهمیت جلوه دادن بازی ها 3. عدم کنترل روحیات و شرایط تیم توسط مربی 4. عدم ایجاد انگیزش و روحیه مبارزه و 5. در نهایت ضعف فنی خصوصا آنالیزورهای ما اصلی ترین عوامل افول والیبال هست.
بنظرم تیم مغرور شده به قولی اشباه شدن فکر میکنن اگه یکبار تیم های خوب دنیا رو بردن شاهکار کردن تا زمانی این غرور حاکم باشد به هیچ جا نمیرسن
ما بهترین مربی ها را در ایران داریم،چرا خارجی؟مثل آقای مایلی کهن!
ما بهترین مربی ها را در ایران داریم،چرا خارجی؟مثل آقای مایلی کهن!
به نظر من اصلا كواچ لياقت مربيگري تيم ايران را نداره نه بخاطر نتايج ضعيفي كه داره ميگيره بلكه به دليل اشتباهات پياپي در ارنج تيم و حتي نداشتن مديريت در تعويض ها و زمان استراحت ها كه بسياري از بازي ها را به دلايل فوق از دست داديم نه به خاطر تكنيك و تاكتيك تيمي مون
به نظر من اصلا كواچ لياقت مربيگري تيم ايران را نداره نه بخاطر نتايج ضعيفي كه داره ميگيره بلكه به دليل اشتباهات پياپي در ارنج تيم و حتي نداشتن مديريت در تعويض ها و زمان استراحت ها كه بسياري از بازي ها را به دلايل فوق از دست داديم نه به خاطر تكنيك و تاكتيك تيمي مون
مشکل تیم در نتیجه نگرفتن :
1- عدم دریافت خوب و اثر بخش توپها به خصوص توپهای برگشتی .
2- استفاده بی مورد از برخی بازیکنان که اکثرا توپهایی که به آنها ختم می شود امتیاز برای حریف است مانند عبادی پور.
3- عدم مدیریت مربی در استفاده از تایم اوت (وقت استراحت)
- عدم دریافت موفق توپ به خصوص توپهای برگشتی در بازی با ایتالیا کاملا محسوس بود تیم ایتالیا بیشتر امتیازات را از توپهای برگشتی کسب کرد
والیبال ایران فراز و نشیب زیادی داره و نمی تونه یک عملکرد یکنواخت ارائه کنه این بزرگترین ایراد والیبال ایرانه...
عزیز! یه مربی باید چهار ویزگی داشته باشه که متاسفانه یکی از اون هارو داره ودر خصوص نضرات عجیب و غریب مردم باید بگم که بله! از تیم ملی انتضار گرفتن مدال داریم چون پتانسیل قهرمان بودن داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل