بازدید 20086

اگر جدا شده اید، این پنج اشتباه را نکنید!

کد خبر: ۵۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 13 September 2015
اگر جدا شده اید، این پنج اشتباه را نکنید! جدا شدن و قطع رابطه ی زن و شوهر سخت است، به ویژه برای فرزندان.

به گزارش «تابناک با تو» بچه های طلاق ممکن است فکر کنند، بزرگترین ضربه را از قطع رابطه ی پدر و مادرشان خوردند. از بعضی از آنها خواسته می شود که نقش واسطه آشتی بین پدر و مادر را ایفا کنند، حتی هنگامی که از فراغ زوجی که خانه را ترک کرده اند و غمگین و ناراحت هستند. بعضی دیگر با پدر یا مادری مواجه هستند که از عهده ی کار های روزانه برنمی آیند؛ مثل شام درست کردن یا کمک کردن به بچه ها در درس ها.

بنا بر این گزارش، بعضی از بچه ها تا بزرگسالی صدمات مربوط به کودکی را همراه دارند؛ صدماتی که از ابتدا نباید به وجود می آمد؛ اما زوج جدا شده قبل از خشک شدن جوهر برگه ی طلاق، می توانند با مدیریت رفتارهای خود از این صدمات جلوگیری کنند. گری نومن، کارشناس خانواده و طلاق، نکاتی در مورد راهکار طلاق گرفتن بدون وارد کردن صدمات طولانی مدت به بچه ها در اختیار ما می گذارد.

اگر جدا شده اید، این پنج اشتباه را نکنید!

1- بچه ها را به پیام رسان تبدیل نکنید
 
نومن می گوید: «تعداد زیادی از پدر و مادرها از راه بچه ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند که استرس زیادی به آن ها وارد می کند و آنها را مجبور به انجام نوعی مذاکره می کند که حتی خود والدین قادر به انجام آن نیستند. ایمیل  امروزه، یک راه خوب برای ارتباط با همسر (سابق) خود است. این کار به شما امکان صحبت و بحث در مورد تربیت و بزرگ کردن فرزندانتان را می دهد، بدون اینکه شما را یاد خاطره های بد بیندازد و زخم های کهنه را باز کند. همچنین ایمیل یک تاریخچه مکتوب و ضبط شده و قابل استناد در دادگاه است؛ بنابراین والدین در استفاده از آن دقت می کنند».

ادامه دارد ...

برای خواندن ادامه مطلب و دیگر اخبار گوناگون و جالب به سایت «تابناک با تو» مراجعه کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی