عوارض آزادراه تهران-شمال نصف رقم واقعی است

قیمت عوارضی قطعه چهار ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از سطح اقتصادی تعیین شد تا مردم توانایی پرداخت داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۰۴۶۲
| |
6220 بازدید
مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال از تردد روزانه ۱۵تا ۱۸ هزار خودرو در قطعه چهار این آزادراه خبر داد و گفت: قیمت عوارضی قطعه چهار ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از سطح اقتصادی تعیین شد تا مردم توانایی پرداخت داشته باشند.

‌به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران اعتمادی ‌درباره میزان استقبال مردم از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال در سفرهای تابستانی اظهار داشت: ترافیک خودروها در حد انتظار است و متوسط روزانه 15 تا 18 هزار تردد رفت و برگشت داریم،البته بعد از تابستان مقداری حجم بار ترافیک در قطعه چهار افت خواهد کرد اما چون تاکنون تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی ‌داشت.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای عبوری از این قطعه روزهای پنجشنبه و جمعه به 22 تا 23 هزار دستگاه هم می رسد، گفت: این میزان استقبال بیش از حد تصور و انتظار است، قطعا با تکمیل ‌هر قطعه میزان استقبال مردم برای تردد آزادراه سیر صعودی خواهد داشت اما اگر فقط قطعه چهار را مدنظر قرار دهیم پیش‌بینی آن است که آمار خودروهای عبوری همچنان‌ افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران - شمال یادآور شد: قطعه چهار یک پنجم طول مسیر آزادراه تهران-شمال است،بنابراین نمی‌تواند زیاد جاذبه برای سفر ایجاد کند و فقط تسهیلات برای کسانی است که قصد سفر دارند و وقتی به قطعه چهار رسیدند وارد مسیر آزاد‌راه شوند و در روزهای تعطیل نیز در تسهیل تردد خودروها از چالوس به تهران موثر است.

وی درباره اقتصادی بودن نرخ عوارض آزادراه تهران شمال گفت: این آزادراه کوهستانی به لحاظ ویژه بودن سرمایه‌گذاری و احداث پل و تونل و ابنیه‌های مختلف و گرانی زمین هم در تهران و هم در چالوس موجب شد که هزینه احداث آزادراه‌ از پیش‌بینی اولیه بیشتر ‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین نرخ عوارض اقتصادی خیلی بیشتر از این قیمت‌ها است که هم اکنون اعمال می‌شود اما وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به علت ملاحظات اجتماعی به طور مشترک تصمیم گرفتند قیمت عوارض استفاده از آزادراه حدود 40 تا 50 درصد کمتر از سطح اقتصادی تعیین شود تا با توانایی پرداخت مردم همخوانی داشته باشد.

اعتمادی درباره ایمنی مسیر در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: جز سیلابی که اوایل بازگشایی قطعه چهار رخ داد‌ تاکنون هیچ حادثه دیگری نداشتیم چون مسیر از ایمنی بالایی برخوردار است ولی با این وجود نیاز به تکمیل برخی بخش‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران - شمال درباره «تجهیز و راه‌اندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض حداقل برای دو خط (رفت و برگشت) » توضیح داد: هنوز این کار تکمیل نشده ولی در حال مذاکره با دو بانک هستیم که ‌تا این پروژه هم انجام شود.

اشتراک گذاری
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# خروج از ان پی تی # مکانیسم ماشه # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # اسنپ بک
نظرسنجی
مهم‌ترین اولویت دولت چه باید باشد؟
الی گشت