بازدید 2997

انتقاد خانواده امام موسي صدر از عملکرد دولت لبنان در پرونده صدر

ما از سطح همکاری در لیبی راضی نیستیم به ویژه آن که مقامات لیبی فرصت چهار ساله پس از انقلاب در این کشور را برای پیشرفت و همکاری جدی در این پرونده غنیمت نشمردند و کمیته پیگیری رسمی که برای جمع آوری اطلاعات و پیگیری پرونده از لیبی و چند کشور دیگر دیدن کرد، خواستار افزایش تلاش ها در داخل لیبی و سپس در دیگر کشورهای ذیربط برای روشن شدن این پرونده است
کد خبر: ۵۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱ 30 August 2015
به مناسبت سی و هفتمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر، همایشی در دانشگاه اسلامی شهر صور در جنوب لبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آسیا، صدرالدین الصدر فرزند امام موسی صدر در این همایش به نمایندگی از خانواده اش سخنرانی و در آن تاکید کرد «آزادی، حق امام موسی صدر و دو برادرش شیخ محمد یعقوب و سیدعباس بدرالدین است. ما به عنوان خانواده امام موسی صدر، هدف اصلی و اول و آخر و همیشگی ما، آزاد شدن این سه نفر و بازگشت سالم آنها به کشور و به جمع خانواده و دوستدارانشان و به میدان جهان است».

وی افزود: «از مقامات لیبیایی می خواهیم به یادداشت تفاهم و همکاری بین لبنان و لیبی در این باره عمل و تکلیف مسئله ربودن امام موسی صدر و دو برادرش در لیبی به دست قذافی و رژیم او را روشن کنند. این یادداشت تفاهم شامل بندهایی برای همکاری است که باید جدی و سازمان یافته و نتیجه بخش باشد و به ویژه طرحی برای بازرسی از بازداشتگاه های سری و بازجویی از سران رژیم قذافی که زنده هستند تهیه شود. همچنین طرف لبنانی به مدارک و اطلاعاتی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد و به هماهنگ کننده قضایی لبنان اجازه حضور در روند تحقیقات داده شود و پیشنهادهایش بررسی شود».

فرزند امام موسی صدر افزود: «ما از سطح همکاری در لیبی راضی نیستیم به ویژه آن که مقامات لیبی فرصت چهار ساله پس از انقلاب در این کشور را برای پیشرفت و همکاری جدی در این پرونده غنیمت نشمردند و کمیته پیگیری رسمی که برای جمع آوری اطلاعات و پیگیری پرونده از لیبی و چند کشور دیگر دیدن کرد، خواستار افزایش تلاش ها در داخل لیبی و سپس در دیگر کشورهای ذیربط برای روشن شدن این پرونده است».

صدرالدین الصدر افزود: «ما خانواده امام موسی صدر از تلاش های دولت لبنان و دستگاه های وابسته به آن در این پرونده راضی نیستیم. ما سخنانی می شنویم و قول هایی دریافت می کنیم ولی این وعده ها عملی نمی شود و راهبرد آزاد کردن ناپدید شدگان با مانع مواجه می شود؛ زیرا این مسئله برای مسئولان کشور در اولویت قرار ندارد. با این حال ما به خدا و پیگیری های زیر نظر رئیس پارلمان نبیه بری امید داریم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار