بازدید 5061

پرسپولیس شبیه دورتموند،آرسنال و هامبورگ‌

پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران بعد از 47 سال طعم تلخ قعرنشینی را نیز چشید، درست مثل تیم های بزرگ فوتبال اروپا در مقطع بحران...
کد خبر: ۵۲۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 17 August 2015

شاید اگر قبل از آغاز فصل به یکی از طرفداران پرسپولیس می‌گفتند تیم محبوب‌شان تنها با گذشت 3 هفته به انتهای جدول رده‌بندی لیگ ‌برتر خواهد چسبید، طرف می‌گفت از روی حسادت این حرف زده می‌شود! اما حالا واقعیت پنهانی که در اردوی سرخپوشان پایتخت وجود داشت، نمایان شد تا پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران بعد از 47 سال طعم تلخ قعرنشینی را نیز بچشد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته روزنامه خبرورزشی ، پرسپولیس برانکو با ثبت یکی از ضعیف‌ترین شروع‌های تاریخ در پایان هفته سوم، جایگاه شانزدهم جدول رده‌بندی را به قرمزها اختصاص داد تا سرخپوشان پایتخت زیر بار شدیدترین انتقادات قرار بگیرند. با رخ دادن این اتفاق تلخ برای تیم بزرگ پرسپولیس بد نیست نمونه‌هایی از این دست اتفاقات که در سال‌های گذشته برای تیم‌های بزرگ و پرطرفدار اروپایی افتاد را بررسی کنیم.

فصل قبل بوندس‌لیگای آلمان شاهد دو اتفاق جالب توجه بود، به خصوص در نیم‌فصل نخستش. بروسیادورتموند تیم محبوب  وست فالن که پرطرفدارترین تیم آلمان محسوب می‌شود، با مربی معروف خود یورگن کلوپ بعد از نایب ‌قهرمانی در فصل قبل با چنان بحرانی روبه‌رو شد که برای هفته‌ها به قعر جدول رده‌بندی چسبید و همین اتفاق باعث این مربی پرمشتری به همکاری 7 ساله‌‌اش با زردهای آلمانی خاتمه بدهد. 

آرسنال از همان روزهایی که آرسن ونگر فرانسوی را از تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس به خدمت گرفت تا همین فصل قبل همواره جزو مدعیان قهرمانی فوتبال جزیره بود اما در چند سال گذشته توپچی‌های لندنی به خاطر سیاست‌های مالی خود مجبور بودند ستاره‌های کلیدی‌شان را بفروشند تا هزینه ساخت ورزشگاه جدید را تأمین کنند، به همین خاطر ونگر در اوایل فصل همواره با بحران‌های زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کرد تا جای خالی ستاره‌هایش را پر کند. درست مثل 3 فصل قبل که ستاره‌هایی همچون فابرگاس، سمیر نصری، گائل کلیشی و... را فروخت، فصل را فاجعه‌بار آغاز کرد. شکست 8 بر یک برابر منچستر فرگوسن در اولدترافورد باعث شد تا آرسنال به قعر جدول رده‌بندی بچسبد.

 فاینورد در فوتبال هلند همواره یکی از قطب‌های سه‌گانه محسوب می‌شود. تیم پرطرفدار شهر رتردام در این سال‌ها کم ستاره به فوتبال اروپا معرفی نکرده اما همین تیم سرخ و سفید به خاطر بحران‌های مالی‌ای که گریبانگیرش شد، فصول‌ فاجعه‌باری را تجربه کرد، از جمله 3 فصل پیش که فاینورد برای هفته‌های متمادی در قعر جدول رده‌بندی لیگ هلند ایستاد و کاندیدای اصلی سقوط قلمداد شد اما با حمایت باشگاه و طرفداران از سرمربی وقت فاینورد توانست به حضورش در سطح اول باشگاهی هلند ادامه دهد. 

نزدیک به 52 سال از حضور هامبورگ در سطح اول فوتبال آلمان و بوندس‌لیگا می‌گذرد؛ تیمی که هنوز طعم تلخ سقوط را نچشیده و از این حیث صاحب رکوردی جاودانه در فوتبال آلمان است. هامبورگی‌ها فصل قبل فاصله‌ای با از بین رفتن رکوردشان نداشتند چون مدت‌ها بود در جمع 3 تیم انتهای جدول قرار داشتند و حتی تغییر متوالی مربیان هم نمی‌توانست به بحران‌های درونی این تیم قدیمی خاتمه دهد. تنها خوش‌شانسی هامبورگی‌ها این بود که با آمدن لابادیا بازیکن سابق‌شان به عنوان سرمربی توانستند از سقوط مستقیم فرار کرده و به پلی‌‌آف بوندس‌لیگا بروند. در جدالی که یک طرفش تیم ریشه‌دار کارلسروهه بود ، این شاگردان لابادیا بودند که به صورت معجزه‌وار و با گل دقیقه 90 از سقوط نجات پیدا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار