بازدید 30110
در گفت و گوی «تابناک» با نماینده اردبیل مطرح شد؛

جزئیات جدید از زمین خواری گردنه حیران

من در عمرم، حسابداری به نام سلامت رضایی نداشته ام و امروز، هم از طریق قوه قضاییه و هم از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت رسیدگی به تخلفات نمایندگان، شکواییه خودم و برادرم را تقدیم کرده ام.
کد خبر: ۵۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 16 August 2015
نماینده آستارا با فرافکنی قصد طفره رفتن از زمین خواری را دارد دوشنبه گذشته، نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد؛ نشستی که در آن پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران مورد بحث قرار گرفت و تیمی برای بررسی وضعیت پرونده «گردنه حیران» به این منطقه رفتند تا این گزارش به ستاد ارائه شود.

به گزارش «تابناک»، صفر نعیمی رز، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی در این باره گفته بود: عمده این زمین خواری‌ها از زمان یکی از نمایندگان مجلس آغاز و پس از آن، پای مدیران دولتی سابق (نهم و دهم) توسط این نماینده به گردنه حیران باز شده است؛ در واقع وی عامل ورود مقامات دولتی سابق به بحث زمین‌خواری در این ناحیه بوده است.

این نماینده مجلس همچنین در گفت وگوی ویژه خبری که از رسانه ملی پخش می شد، اظهارنظرهایی داشت و با نام بردن از نمایندگان اسبق و فعلی استان اردبیل، آنها را متهم به زمین خواری در این مناطق کرد.

این نماینده در گفته های خود اظهار داشت: مثلا آقای مهدی پیرموذن، برادر نماینده اردبیل، آقای رضایی حسابدار آقای پیرموذن بودند که این اقدامات را در این منطقه انجام داده و زمین هایی را که متعلق به مردم است، تصاحب کرده اند.

اما کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل، با رد این اتهامات، در گفت و گوی خود با تابناک، خاطرنشان کرد: من در عمرم، حسابداری به نام سلامت رضایی نداشته ام و امروز، هم از طریق قوه قضاییه و هم از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت رسیدگی به تخلفات نمایندگان، شکواییه خودم و برادرم را تقدیم کرده ام.

وی درباره اظهارات نعیمی رز نماینده مردم آستارا نیز گفت: من و امام جمعه اردبیل بجد پیگیر این موضوع هستیم و برای اولین بار، این موضوع را مطرح کردیم، .ولی متأسفانه این نماینده دست پیش گرفته است. البته ما نیز این موضوع را زمانی که جهانگیری به اردبیل آمد، مطرح کردیم.

این نماینده گفت: این منطقه جزء اراضی استان گیلان و در محدوده آستاراست، که هم نماینده و هم مسئولان این شهر ساخت و ساز در این قسمت را تسهیل می نمایند؛ البته اینکه پشت پرده ماجرا چیست، نمی دانیم! یادم هست در سال 86 به ما گفتند، 100 میلیون تومان عاید نماینده وقت با کمک بخشداری این منطقه شده است، در طول این سه سال هم این تحرکات ادامه داشته است.

وی گفت: مجموعه این عوامل باعث شد تا ما تحقیق و تفحص از این ماجرا را کلید بزنیم. در این زمینه از طرف سازمان های امنیتی نیز همکاری خوبی با من و امام جمعه اردبیل داشته اند و اسناد معتبری از تخلفات و ویژه خواری این آقای نماینده و تعدای از مسئولان این شهرستان برای تخریب جنگل ها به دست آمده است.

پیر مؤذن درباره اقدامات رسانه ملی نیز گفت: متأسفانه هم اکنون این رسانه به جای اینکه این مسائل را به درستی پیگیری کند، در اختیار افراد انحصارگرای خودپندار قرار گرفته است.

این نماینده همچنین یادآور شد: به هر حال، این اتهامات کذب محض است و باید احقاق حق شود، ولی موضوع تخریب این جنگل بی نظیر را باید تا لحظه آخر پیگیری کنیم؛ البته خوشبختانه دولت بجد پیگیر این موضوع است و افرادی را مسئول این کار کرده است.

این نماینده افزود: همه این رویدادها در محدوده آقای صفر نعیمی زر رخ داده و اگر در این منطقه برای خودشان درآمد ایجاد کرده اند یا به دنبال جمع کردن رأی از این طریق هستند و یا آقازاده خودشان را در یک منطقه باستانی برای یافتن گنج مأمور کرده اند، ارتباطی به ما ندارد و تمام این اتفاقات زیر سایه این افراد بوده است.

وی گفت: چون بنده عضو کمیسیون محیط زیست هستم و می خواهم این موضوع را پیگیری کنم، این مشکلات ایجاد شده. به هر حال منافع افرادی به خطر افتاده و به همین دلیل، اینها نام ما را مطرح کرده اند تا به گونه ای فرافکنی کرده باشند.

تابناک این آمادگی را دارد تا در صورت آمادگی صفر نعیمی زر، نماینده آستارا توضیحات وی را نیز در این باره منعکس کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها