بازدید 73658
بسته ویژه خبری تابناک؛

شباهت حجاب و روزه از نظر روحانی/ نظر اساتید جواد ظریف درباره وی/ برکناری فرماندار حاضر در سخنرانی احمدی‌نژاد/ پرونده سری ادعای تخلف 4 میلیارد دلاری دولت روحانی/ اجرای امیر تتلو روی ناو ارتش

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «تقاضای صدور حکم اعدام از تریبون مجلس»، «واکنش مراجع تقلید به اکران رستاخیز»، «تهیه کتابی درباره استیضاح علی کردان»، «چرا مشاور روحانی جلسه‌ رهبری را ترک کرد؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 13 July 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش بازار نفت به توافق احتمالی

قیمت نفت در معاملات ورز دوشنبه به دنبال افزایش احتمال انعقاد توافق میان ایران و گروه 1+5 کاهش یافت؛ اما واردات بالای نفت از سوی چین مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. نگرانی از اضافه شدن نفت ایران به فزونی عرضه جهانی در زمانی‌که به دنبال سقوط بازارهای اوراق بهادار چین و بحران بدهی یونان، چشم‌انداز تقاضا برای نفت با احتمال تضعیف روبرو است، سبب شده ‌تا برخی تحلیلگران، کاهش بیشتر قیمت نفت را پیش‌بینی کنند. ایران و گروه1+5 در مرز حصول توافق هسته‌ای قرار دارند که این توافق می‌تواند لغو تحریم‌ها را برای ایران در عوض کاهش برخی برنامه‌های هسته‌ای در بر داشته باشد. قیمت نفت بر اثر نگرانی از توافق ایران که منجر به لغو تحریم‌ها و افزایش صادرات نفت این کشور خواهد شد، 1.27 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 57.46 دلار فروخته شد.هر بشکه نفت خام آمریکا با 92 سنت کاهش 51.82 دلار معامله شد.


واکنش وزیر کشور به استعفای نمایندگان

وزیر کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنیبر اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب استاندار اظهار داشت: هر کسی وظیفه‌ای دارد.  نمایندگان مجلس و دولت هر کدام وظیفه‌ای دارند که وظیفه وزیر کشور معرفی استاندار است تا دولت استاندار را انتخاب کند و وظیفه مجلس نیز در این امر نظارت بر این امر است. رحمانی‌فضلی ادامه داد: ما در این دولت اعلام کردیم در رابطه با راجع به تعاملی که با مجلس داشتیم حاضر به هماهنگی هستیم اما هماهنگی به آن معنا نیست که به وزارت کشور یا دولت استانداری تحمیل شود کما اینکه تاکنون نیز این گونه نبوده است. وی با بیان اینکه نمایندگان 5 نفر را به وزارت کشور برای استانداری فارس معرفی کردند خاطرنشان کرد: وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند.  به هر حال یک نفر را خودمان به دولت معرفی کردیم و به دولت فرستادیم، چراکه این حق و اختیار وزارت کشور است و امیدوارم بعد از معرفی استاندار به تعامل خوبی که با نمایندگان محترم توسط استاندار به وجود می‌آید این مسائل رفع شود، ما هیچ نگران نیستیم. رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کرده‌اند نیز خاطرنشان کرد: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند نمی‌توانیم فرار کنیم و گزینه ما آقای افشانی است که وی را به دولت معرفی کردیم.
 


اصول اصلاح‌طلبی از دیدگاه هادی خامنه‌ای

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در ضیافت افطاری حزب اسلامی کار در تالار سجاد تهران اظهار داشت: یکی از موارد اصلاح‌طلبی قانون‌گرایی است بنابراین اگر مسئولین خود را مؤظف به قانون می‌کردند و فرض نمی‌گرفتند که همه چیز مملکت مال آنها است برخی اتفاقات را شاهد نبودیم. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) خاطرنشان کرد: باید به صراحت اعلام کنیم که عده‌ای از اول سعی می‌کردند که قانون را کنار بگذارند و این در حالی صورت گرفت که امام راحل همواره بر اولویت قانون تأکید می‌فرمودند. وی صداقت را دومین اصل مورد تأکید در گفتمان اصلاح‌طلبی دانست و تصریح کرد: ما باید راستگو باشیم چرا که راستگویی و صداقت شرط اساسی جمهوری اسلامی است و ما در انتظار پیامدهای آن هستیم. سیدهادی خامنه‌ای ادامه داد: متأسفانه باید اعتراف کنیم که صداقت در جامعه ما نه تنها متناسب با جامعه اسلامی نیست حتی اندازه جامعه عقب‌ افتاده هم نمی‌تواند باشد در کشورهای غیر اسلامی صداقت خیلی خیلی بیشتر از جامعه ما است ما امروز باید چراغ به دست بگیریم و دنبال آدم‌های راستگو بگردیم. وی به 8 سال دولت محمود احمدی‌نژاد اشاره و اظهار کرد: در کشور ما دولتی روی کار آمد که امروز اسمش را می‌گذارند دولت دروغگو همه آمار و ارقام هرچه که گفت و هرچه که نوشت دروغ بود و هر روز دارد فاش می‌شود. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تعهد به خدمت و عقلانیت را از دیگر اصول گفتمان اصلاح‌طلبی برشمرد و تصریح کرد: ما باید با همه دنیا ارتباط برقرار کنیم و این ارتباط براساس عقلانیت باشد. خامنه‌ای با اشاره به وضعیت مردم‌سالاری در کشور ما بیان کرد: مردم‌سالاری یعنی اینکه به رأی مردم احترام گذاشت قطعاً رأی مردم صرفاً زمان رأی‌‌گیری نیست بلکه وقتی احزاب فرد شایسته‌ای را به شورای نگهبان معرفی می‌کنند این شورا باید بفهمد که مردم ما این افراد را می‌خواهند. وی ادامه داد: اینکه چند میلیون نفر تصمیم بگیرند و بعد یک عده بنشینند و بگویند خیر قبول نداریم، مردم‌سالاری تلقی نمی‌شود. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه تشکیلاتی که مردم را نمایندگی کند در کشور وجود ندارد، گفت: باید به احزاب اهمیت داد چرا که در انتخابات پیش‌روی مجلس احزاب همه کاره هستند.


اظهارات جدید روحانی در رابطه با حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب در ضیافت افطار فعالان و تشکل‌های حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: اگر از این گنج و استعداد زنان در جامعه به خوبی استفاده نشود در حقیقت هم به این بانوان و هم به جامعه ظلم شده است. وی «عفاف و حجاب» را «یک مسأله درونی مانند روزه» دانست و گفت که «شما به کسی می‌توانید به زور بگویید روزه بگیرد؟ اگر بگویید، او می‌گوید من روزه دارم اما به اتاقی دیگر می‌رود و آب می‌خورد‌». به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای روحانی، شامگاه یکشنبه ۲۱ تیر، در مراسم افطار با گروهی از زنان همچنین تصریح کرد: «اینکه بیاییم در خیابان یک نفر را دستگیر کنیم، ببریم و برایش پرونده درست کنیم واقعاً درست می‌شود؟» آقای روحانی تأکید کرد: «برخی فکر می‌کنند همه حجاب و عفاف به روسری، نوع و سبک آن برمی‌گردد. آیا ما عفاف و حجاب در زبان، نگاه و چشم نداریم؟ اتفاقاً در سوره مبارکه نور در بحث عفاف، اول از مردان شروع می‌کند‌».


یک شاخه گل هدیه به بانوان محجبه

همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، دانشجویان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و البرز، هفت هزار شاخه گل رز به خواهران محجبه در ایستگاه‌های مترو تهران هدیه می‌دهند. این برنامه در ایستگاه‌های متروی چهارراه ولی عصر(عج)، صادقیه، امام خمینی(ره)، تجریش، میدان شهدا، شهید بهشتی، انقلاب، دروازه دولت، امام حسین(ع) و میدان فاطمی برگزار می‌شود.


تقاضای صدور حکم اعدام از تریبون مجلس!

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در نطق میان دستور گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشور را از درون نابود می‌کند و اعتماد عمومی به مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی گفت: امروزه اختلاس‌های بزرگ با وجود تأکید فراوان مقام معظم رهبری به لحاظ کم کاری مجلس و دولت و قوه قضاییه یکی از بلاهای بزرگ حکومت شده است. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم کشور ما مقابل جنگ می‌ایستند، در مقابل تحریم مقاومت می‌کنند ولی وقتی می‌بینند معاون اول سابق ریاست جمهوری اختلاس می‌کند و به نقل از قول وزیر ارشاد، مهدی هاشمی در پرونده کرسنت حدود 14 میلیارد دلار تا این لحظه به کشور زیان وارد می‌کند یا ریاست یکی از بانک های کشور فراری است و بعد هم مجازات قابل توجهی برای آنان در نظرگرفته نمی شود، اعتمادشان به همه مسئولان سلب می شود. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: مسئولان امانت‌دار بیت المال هستند، امانت دارخون شهدا هستند و اگر با اختلاس دربیت المال خیانت کردند، باید نسبت به سایر مردم شدیدتر مجازات شوند نه اینکه حدود 14 میلیارد دلار به کشور زیان مالی بزنند و بعد محکوم به 10 سال حبس شوند، چنین مجرمی را حتی اگر 10 بار هم اعدام کنند باز هم کم است. ابوترابی با بیان اینکه برای رحیمی اگر حکم اعدام هم می دادند باز کم بود، خاطرنشان کرد: ما قانون‌گذاران در تعیین مجازات اختلاس کنندگان ضعیف عمل کردیم، چگونه این همه اعدامی در خصوص مبارزه با مواد مخدرداریم، از این روی، برای افرادی که ام الفساد نیز هستند باید مجازات اختلاس کننده را افزایش دهیم.


قاچاق 20 میلیارد نخ سیگار در سال

در سال 93 برآورد قاچاق سیگار با توجه به واردات 14 میلیارد نخ به صورت رسمی و تولید 28 میلیارد نخ داخلی و برآورد مصرف 62 میلیارد نخ، قاچاق حدود 20 میلیارد خواهد بود که حدود 30 درصد مصرف کشور را شامل می‌شود و 70 درصد از طریق تولیدات داخلی و واردات رسمی تأمین می‌شود.


اساتید جواد ظریف درباره او چه می‌گویند؟

پایگاه دنور پست در گزارشی به نقل از اساتید دوران تحصیل وزیر خارجه ایران نوشت که از نظر آنها ظریف فردی با قابلیت‌های علمی و اخلاقی بالا و در عین حال خوشبین و امیدوار برای ایفای نقش وزارت خارجه می‌دانند و به او افتخار می‌کنند. یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از اساتید محمدجواد ظریف در دوران تحصیلات دانشگاهی وی، از صلاحیت‌ها و قابلیت‌های علمی و اخلاقی بالای وی تأکید کرده است. یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به گذراندن دوره دکتری محمدجواد ظریف در دانشگاه دنور در دهه 1980 که اکنون به مدرسه جوزف کوربل تغییر نام یافته، اشاره و بر صلاحیتهای بالای درسی و اخلاقی وی در دوران تحصیلی تأکید کرد. در گزارش «دنور پست» آمده است: «اساتید محمدجواد ظریف دیپلمات ارشد ایران می‌گویند او را فردی امیدوار، خوشبین، ‌منظم و هوشمند می‌دانند.  "تام رو" پروفسور دانشگاه دنور که رئیس کمیته بررسی تز دکتری ظریف بود گفت که او یکی از بهترین دانشجویانی بود که من تا به حال به آنها درس دادم.  او فردی بسیار خوب است». «تام رو» همچنین با اشاره به جنگ عراق در دوره صدام علیه ایران و تلفات ناشی از آن تاکید کرد که این جنگ سبب تعمیق علاقه محمدجواد ظریف به حقوق بین‌الملل و دیپلماسی شد.‌ وی افزود: «من بسیار خوشحال و مشتاقم به اینکه او این نقش (وزارت خارجه) را ایفا می‌کند». در ادامه این مطلب به نقل از «کارن فست» استاد دانشگاه آمریکایی که دو درس با آقای ظریف در دوران تحصیلش داشت، خاطره‌ای را بازگو می‌کند که در آن به دنبال جر و بحث سنگین دانشجویان در کلاس، استاد از او پرسید «آیا این یعنی که ما به بن بست رسیدیم و نمی‌توانیم کاری کنیم؟». محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال استادش اینطور گفت: «همیشه امید وجود دارد و شما باید امید داشته باشید». استاد سابق وزیر خارجه کنونی ایران با بیان اینکه ظریف فردی است که به امید و احتمالات و فرصتها معتقد است، افزود: «البته که ما به خاطر افزایش رتبه و ترفیع وی به این مقام(وزارت خارجه) بسیار افتخار می‌کنیم‌».


اعلام یک ممنوعیت جالب توسط یک شهرداری

ممنوعیت درج تصاویر اشخاص در پلاکاردهای شهری توسط شهرداری نوشهر احتمالا به قصد جلوگیری از تبلیغات غیررسمی و زودرس انتخابات مجلس دهم.

دوشنبه


تخلف میلیاردی شرکت توانیر در دریافت حق بیمه قبوض برق

سه سال پیش بود که خبر بیمه شدن همه مشترکین برق اعلام شد. در آن زمان این گونه عنوان شد که هر مشترک با پرداخت مبلغ ناچیزی در مقابل خسارات لوازم برقی ناشی از شبکه برق بیمه می شود. اما این طرح با اطلاع رسانی مفیدی مطرح نشد. طرح مذکور که بین شرکت توانیر و یک شرکت بیمه منعقد شده است بند دیگری دارد که به موجب ان در قبال دریافت مبلغ ۵۰ تومان از هر مشترک شهرنشین و ۲۵ تومان از روستاییان، شرکت بیمه متعهد می‌شود تا در بررسی‌های بدوی ۱۵۰‌هزار تومان خسارت پرداخت کند. با وجود این‌ که بسیاری از مشترکان مبلغ اضافه شده بابت بیمه را در قبوض خود مشاهده کرده‌اند ولی تقریبا هیچ اطلاع‌ رسانی درستی درباره چگونگی استفاده مشترکان از این بیمه انجام نشده و سؤالات بی شماری در این زمینه باقی مانده است. 598 نوشت، سوالاتی نظیر این‌ که، بیمه دقیقا چه نوع خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟ سقف پرداختی برای هر خسارت چقدر است؟ مراحل دریافت خسارت چگونه است؟ در صورت بروز اختلاف میان مشترک و شرکت بیمه باید به چه نهادی مراجعه کرد؟ و ده‌ها سؤال دیگر که همگی بی ‌پاسخ مانده است. جالب انکه در این طرح امکان بررسی‌های بیشتر نیز وجود دارد و جدا از خسارات مالی، خسارات جانی هم پوشش داده می شود.

دوشنبه


پیشنهاد الزامی شدن چادر از اول ابتدایی

نماینده مردم در مجلس خبرگان گفت: معتقدم که آموزش و پرورش باید بحث چادر را از مقطع اول ابتدایی الزامی کند، چرا که دانش‌آموزان از همان ابتدا با حیا بزرگ می‌شوند و آثارش را در جامعه می‌بینند. آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی با اشاره به اینکه هنوز این مطلب برای روانشناسان حل نشده که چرا بعضی از بچه‌ها گاهی در خانه با والدین پرخاشگری می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع در دین برای ما حل شده که از عوامل مهم پرخاشگری و غضب دختران در منزل، بی‌حیایی است و این بی‌حیایی در مدارس نیز رواج پیدا می‌کند. وی در ادامه افزود: تمام مسئولان آموزش و پرورش باید بدانند که آنها در برابر بی‌حیایی دختران در آخرت مسئول و پاسخگو باید باشند و امروز این موضوع را اعلام می‌کنم تا همه فرهنگیان بدانند و بعدها اعلام نکنند که حتی یک روحانی دینی هم این موضوع را به ما نگفته است.نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان تصریح کرد: در حال حاضر عقل ما را هدایت می‌کند به سمت چادر که به عنوان بهترین پوشش برای زنان جامعه اسلامی مطرح است چرا که سر تا پای بدن زنان را می‌پوشاند و جلب توجه هم نمی‌کند.وی با اشاره به اینکه فطرت و خلقت انسان در داشتن پوشش کامل است، اظهار کرد: این حقیقت آشکار است که آزادی فکر در اثر پوشش کامل برای انسان حاصل می‌شود و حیا، ارمغان پوشش کامل با چادر مشکی است به طوری که نفس انسان را از کارهای زشت حفظ می‌کند.


بررسی ارتباط حجاب و اقتصاد مقاومتی

نشست تخصصی اساتید بسیجی تهران بزرگ با موضوع آینده‌ پژوهش عفاف و حجاب و بررسی عوامل کم حجابی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان بسیج اساتید، صداوسیما، مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در ادامه این نشست قروی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: عفاف و حجاب سپری برای حفظ زن است و در تمام ادیان و مسأله پوشش برای زنان توصیه شده است.وی با اشاره به ارتباط عفاف و حجاب با اقتصاد مقاومتی افزود: حجاب نوعی مقاومت است و زن مسلمان با پوشش خود می‌تواند در برابر دشمنان دین مقاومت کند. وی اضافه کرد: در حال حاضر کشورهای دیگر برای ما چادر مشکلی تولید می‌کنند و ما اولین واردکننده چادر مشکی در دنیا هستیم در حالیکه ما باید از تولید داخلی در این زمینه حمایت کنیم، در زمینه لوازم آرایش نیز استفاده بسیار از این لوازم با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.


روایت اینستاگرامی مولاوردی از دیدار زنان با روحانی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود روایت کوتاهی از این دیدار ارائه کرده است. شهیندخت مولاوردی با انتشار تصویر زیر در اینستاگرامش نوشت: امشب، ضیافت افطار رییس جمهور با فعالان و تشکل های حوزه زنان و خانواده از سراسر کشور برگزار شد. امروز ۲۱ تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب هم هست‌ که به مناسبت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در واکنش به سیاست‌های از بالا به پایین و دستوری رضاخان در کشف حجاب نامگذاری شده است. رییس جمهور در این مراسم ضمن اشاره به حجاب و عفاف زبان و نگاه و چشم، به تأثیر نداشتن کاربرد زور در این مورد تاکید کردند. ضرورت فرصت‌های برابر و بهرمندی جامعه از استعداد و توان و ظرفیت زنان از موارد دیگر مورد اشاره رئیس جمهور بود. امشب، شبی به یادماندنی برای این جمع بود که نمونه ای از توانمندی و ظرفیت بالای زنان ایرانی را به نمایش گذاشتند.


واکنش دو مرجع تقلید به اکران «رستاخیز»

سیدمجید بنی فاطمه به همراه یادداشتی نظر حضرات آیات علوی گرگانی و مکارم شیرازی در خصوص این فیلم را در اختیار «نسیم» قرار داد. آیت‌الله علوی گرگانی: اکران این فیلم به صلاح نیست و چه بسا توابع خوبی نداشته باشد؛ این فیلم اکران نشود. آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام نظر موافق برای اکران این فیلم چنین آورده است: «بسمه تعالی. با نهایت معذرت چنین چیزی مطلقا واقعیت ندارد. همیشه موفق باشید‌».


کار اصلاح طلبان در انتخابات از پایین به بالاست

محمدرضا تابش، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد استراتژی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس به نامه نیوز گفت:اصل ما بر تمرکز زدایی است و کار اصلاح طلبان در حوزه های انتخابیه از پایین به بالاست و نه از بالا به پایین است‌. وی اظهار داشت: امیدواریم به یک لیست واحد برسیم ولی باز هم اجباری نیست که لیست واحد داشته باشیم ممکن است در برخی از حوزه ها لیست واحد هم نداشته باشیم که از نظر اصلاح طلبان مهم نیست، زیرا احزاب باید کارکرد خودشان را داشته باشند و اگر هم فضا رقابتی داشته باشیم مجموعه اصلاح طلبان و اعتدالیون برنده هستند.


برکناری فرمانداری که در سخنرانی احمدی‌نژاد حاضر شده بود

رجب ملایی رئیسی فرماندار سابق بابل تودیع و به جای او محمدتقی عباس پور فرماندار این شهرستان می شود. ملایی رئیسی چندی پیش زمانی که محمود احمدی نژاد به این شهر سفر کرده بود در مراسم او حاضر شد که اعتراض حامیان دولت را در پی داشت.


بورس به استقبال توافق هسته‌ای رفت

اگرچه هنوز مذاکره کنندگان ایرانی با قاطعیت اعلام نکرده اند که توافق انجام شده، همه نشانه ها از توافق خبر می دهد. این نشانه ها را بورس زودتر از هر بخش اقتصادی در کشور دریافت می کند. از همین روی، از امروز به استقبال توافق هسته ای رفت. شاخص کل اوراق بهادار تهران امروز وارد کانال 69 هزار شد. در معاملات امروز تالار حافظ 109 هزار و 651 معامله به ارزش 2 و 978 میلیارد ریال معامله شد و ارزش کل بازار بورس به رقم 3 میلیون و 142 میلیارد ریال رسید.


دلیل جدید برای تغییر زیاد وزرای احمدی‌نژاد

آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه مخالفت با تندروی علیه احمدی‌نژاد به معنای حمایت از او نیست، گفته: معتقدم احمدی نژاد فعلی همان احمدی نژاد سابق است و آن دوره هم همین وضعیت را داشت و اکنون هم همان گونه است، ایشان نه سقوط کرد و نه صعود؛ احمدی‌نژاد دلش می خواست در دوره ریاست جمهوی خدماتی انجام دهد، ولی شتابش زیاد بود و علت شتابش نیز به این خاطر بود که زمان ظهور را نزدیک می دید و دلش می خواست قدم هایی را بردارد و احساس می کرد وقت زیادی نداریم و از آن جهت هم بود که وزرایش را عوض می‌کرد و بابت همین ها بود که می گفت تعارف با کسی نکنیم.


هشدار مجدد حدادعادل درباره تکرار مجلس ششم

حداد عادل رئیس فراکسیون اقلیت مجلس ششم که در مجلس اصولگرای هفتم به ریاست مجلس رسید، ‌در مراسم ضیافت افطاری اصولگرایان که در مجتمع آدینه برگزار شد، گفته: آیا نگران نیستید که یک مجلس شبیه مجلس ششم تشکیل شود؟ آیا احساس مسئولیت نمی کنیم؟ آیا به مصلحت انقلاب است که اصولگرایان در انتخابات آینده چند لیست انتخاباتی بدهند؟ آیا به مصلحت است که باز هم اختلاف کنیم؟ باید آرزوی یک مجلسی را داشته باشیم که در مسیر انقلاب باشد حتی اگر هیچ کدام از ما آنجا نباشیم. بودن یک جریان خودی و تحمل اختلافات با او بسیار آسان تر است تا اینکه شاهد اتفاقات بدتری باشیم. با خود فکر کنیم اگر اختلافات را کنار بگذاریم چه چیزی را به دست می آوریم و اگر مجددا اختلاف کنیم چه چیزی عایدمان می شود.


تهیه کتابی درباره استیضاح علی کردان

مرتضی مصباح‌راد درباره برنامه‌اش برای انتشار کتابی درباره ماجرای جنجالی استیضاح وزیر کشور دولت نهم نوشته: کتاب «استیضاح بدون ویرایش» ماجرای استیضاح مرحوم علی کردان وزیر کشور دولت دهم بود این کتاب بدون نگاه جانب دارانه و یا حتی نگاهی علیه مرحوم کردان و دولت دهم و مجلس در حال گردآوری بود و هدف و قصد من از جمع آوری مطالب و انتشار این کتاب تنها بازخوانی مقطعی از تاریخ کشور در دولت دهم و مجلس بود.

این کتاب شامل بازخوانی واقعه استیضاح مرحوم کردان است که در آن مقطع با توجه به رویکردهای دولت به مجلس و مجلس به دولت یکی از مهمترین و جنجال برانگیزترین استیضاح های تاریخ دولت های پس از انقلاب به حساب می آید. همانطور که در مطالب گذشته این سایت اعلام کردم، این کتاب شامل مجموعه ای از مصاحبه ها و صحبت های افرادی است که بطور مستقیم با این موضوع در ارتباط بودند. تا به امروز چندین مصاحبه شامل نمایندگان مجلس و دولت برای این کتاب انجام شده و تصمیم دوباره من آغاز فعالیت برای انتشار این کتاب است هرچند که نزدیک به 3 سال از آغاز تصمیمم برای نوشتن این کتاب می گذرد، اما احساس کردم وظیفه دارم این مقطع از تاریخ را روایت کنم.

به زودی آخرین مرحله از جمع آوری مطالب و مصاحبه های این کتاب شامل مصاحبه با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی وقت، بیژن نوباوه نماینده مجلس، احمد توکلی نماینده مجلس و جمعی دیگر از افراد برای انتشار نهایی کتاب آغاز می شود.


پرونده سری برای ادعای تخلف 4 میلیارد دلاری دولت روحانی

روزنامه رسالت در مطلبی درباره تفریغ بخش نفت بودجه سال 92 نوشته است: در متن تفریغ بودجه بند 3 که 21 جزء دارد و در هر جزء تکلیفی را معین کرده 21 بار عبارت عدم رعایت مفاد حکم این جزء گزارش شده است. که چگونگی آن در متن موجود و طرح آن در این مقال نمی‌گنجد که به برخی از آنها اشاره می‌شود. این اشاره از آن جهت است که برخی از رجال سیاسی با دادن آمارهای من‌درآوری از میلیاردها دلار درآمد نفتی سخن می‌گویند که ادعا می‌کنند معلوم نیست کجا رفته‌ و از این طریق ابلهانه به سیاه‌نمایی عملکرد دولت سابق می‌پردازند اما وقتی خودشان مصدر کار قرار می‌گیرند می‌فهمند که دلارها چگونه وصول می‌شود و به کجا می‌رود.

این روزنامه در ادامه مدعی شده است که یکی از مصادیق دلارهای معلوم نیست کجارفته را که دولت یازدهم باید جواب آن را بدهد و نه تنها نمی‌دهد بلکه با صدور اسناد مخدوش و حساب به حساب کردن 4.1 میلیارد دلار بدهی شرکت نفتی اینوک بود که به قدر کافی در رسانه‌ها تخلف آشکار آن گفته شد اما آنچه تا کنون گفته نشده این است که با احراز این تخلف و انعکاس آن در گزارش تفریغ نتیجه چه شد؟ پاسخ این است آن شد که برای این تخلف اظهر من الشمس که در جراید کثیرالانتشار منتشر شد و در نشریه حسیب دیوان جزئیات آن منعکس شده دادسرای دیوان یک دادخواست ناقص با طبقه‌بندی سری زده که مرجع رسیدگی کننده هم با صدور قرار رفع نقص، کل رویداد مالی را به کمای اطاله برده است. معنا و مفهوم این رویکرد آن است که در حالی که دولت با وزارت نفت علی‌الظاهر تسویه نموده است اما هنوز بانک مرکزی با شرکت ملی نفت (بدهکار نفتی) تسویه حساب نکرده است.


ورزشکارانی که در خطر ممنوع‌التصویر شدن هستند

با نامه شواری نظارت بر صدا و سیما، ورزشکاران دیگر در اینستاگرام محتاط عمل خواهند کرد. این شورا در نامه ای که خطاب آن رو به ورزشکاران و هنرپیشه ها بود، اعلام کرد، در صورتی که آنها عکس های غیرمتعارفی در اینستاگرام و فضای مجازی بگذارد ممنوع التصویر می شوند. در گذشته والیبالیست ها در فضای اجتماعی بسیار فعال بودند. پس از اینکه شهرام محمودی عکسی از تصویر شب عروسی اش منتشر کرد، هشدارها به والیبالیست ها آغاز شد و این روزها به صفحه هر کدام از والیبالی ها که سر می زنید، فعال نیستند و چند وقت یک بار عکسی از تمرین یا هوادارانشان می گذارند.

به نوشته خبرآنلاین اما به نظر می رسد بعضی از فوتبالی ها این هشدار را جدی نگرفته اند. بازیکنی چون نیکبخت همچنان عکس هایی می گذارد که شاید مورد تأیید مسئولان نباشد. در گذشته بازیکنانی چون صادقیان و محسن مسلمان در فضای مجازی عکس های حاشیه ای زیادی منتشر می کردند که گویا این هشدار کارساز شده است. آنها جدیدا عکس های زیادی منتشر نمی کنند و ترجیح می دهند در فضای اجتماعی زیاد فعال نباشد. بازیکنانی چون حنیف عمران زاده، شیث رضایی، دژاگه یا برهانی هم بازیکنانی بودند که عکس هایی از خالکوبی های خود منتشر می کردند که گویا همین هشدارها آنها را مجاب کرده تا زیاد در فضای اجتماعی نباشند. اما یکی مثل سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس با قدرت به کارش ادامه می دهد و علاوه بر استفاده از الفاظ تند، بیشتر از لباس هایش رونمایی می کند.


پلیس نروژ پارسال فقط 2 گلوله شلیک کرد

بر اساس آمارهای جدید، ادعا شده است که پلیس کشور نروژ در سال گذشته میلادی فقط دوبار از اسلحه های خود استفاده کرده‌ و طی آن کسی هم مجروح نشده است. در سال 2014، پلیس نروژ فقط 42 بار اسلحه های خود را کشیده است، این کمترین میزان در ‌12 سال گذشته بوده، و در ‌12 سال فقط 2 نفر با شلیک پلیس این کشور کشته شده‌اند.


کلاهبرداری عجیب یک رئیس بانک

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری کلاهبردار ۱۷ میلیارد ریالی با شگرد دریافت وام مسکن در قم خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ "هادی دیده ور" در تشریح این خبر گفت: با شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی پس از فروش آپارتمان به آنان، اقدام به دریافت وام مسکن به نام خریداران بدون اطلاع آنان کرده است، مراتب در دستور کار پلیس فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ادامه تحقیقات حاکی از این بود که متهم، رئیس شعبه یکی از بانک‌هاست که با توجه به اشتغال همزمان وی در ساخت و ساز مسکن، با اسناد آپارتمان های فروخته شده، به نام خریداران و بدون اطلاع آنان وام های سنگین دریافت کرده و از باز‌پرداخت آن خودداری کرده است. با پیگیری‌های به عمل آمده، آدرس محل سکونت متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.


اروپایی‌ها به تحریم ادامه نمی‌دهند

روزنامه اسرائیلی هاآرتص طی گزارشی به فضای نفس‌گیر انتظار برای اعلام توافق پرداخته و نوشت: حتی اگر کنگره با توافق نهایی مخالفت کند و بتواند از سد وتوی ریاست جمهوری هم بگذرد، هیچ اطمینانی وجود ندارد که کشورهای اروپایی، روسیه و چین به تداوم تحریم ها رضایت دهند، به خصوص پس از آنکه سازمان ملل قطعنامه رفع تحریم ها را تصویب کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، بسیاری از تحریم های آمریکا دیگر فاقد تأثیر چشمگیر پیش از تحریم خواهند بود.


واکنش کمیسیون فرهنگی به عکس های اینستاگرامی هنرمندان

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از وی خواستند تا نسبت به به‌‌کارگیری هنرمندان و مجریان و چگونگی همکاری آنها با رسانه ملی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

در این نامه آمده: پیرو مصوبه شورای نظارت بر صداوسیما مبنی بر رعایت شئون اخلاقی در رفتار هنرمندان و مجریان رسانه ملی و پرهیز از اقدامات هنجارشکنانه، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌دارد که رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی که در رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نقش هدایت و راهبری افکار عمومی را عهده‌دار است، ضرورت دارد با تدابیری مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی که نشان‌دهنده هویت رسانه‌ای در تراز جمهوری اسلامی باشد، اداره شود ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که در نحوه اطلاع‌رسانی، غنابخشی در محتوی و ساماندهی تولید و نیز مجموعه هنرمندانی که با رسانه ملی همکاری دارند، گاهی اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی رعایت نمی‌شود، خصوصا هنرمندان و مجریانی که در قالب رسانه قرار می‌گیرند و از این طریق تبدیل به چهره ملی و بین‌المللی می‌شوند، با اقداماتی از جمله اظهار نظرهای خلاف اهداف رسانه ملی و حضور در جلسات غیر متعارف و همچنین گذاشتن فیلم‌ها و عکس‌های خلاف شئون رسانه ملی و قانون و در شرع در شبکه‌های مجازی موجب فرو ریختن باورهای مردم در اعتماد به رسانه ملی می‌گردند، لذا کمیسیون فرهنگی تأکید دارد نسبت به غنای محتوایی و پرداختن به موضوعات اساسی و نیاز مخاطب و نظارت دقیق بر نحوه به‌کارگیری هنرمندان و مجریان و چگونگی همکاری آنان اهتمام ویژه مبذول دارید و نتیجه اقدامات را به کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش نمایید.


شبکه‌های ماهواره‌ای پشت پرده بدحجابی اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای پشت پرده بدحجابی در جامعه هستند.  سردار علی استاد حسینی اظهار کرد: امروزه دشمن تمام توان خود را به جهت از بین بدن عفت در جامعه اسلامی به کار برده است که پشت پرده این اقدام، شبکه‌های ماهواره‌ای قرار دارد. وی ادامه داد:‌ موضوع حجاب از مواردی به شمار می‌رود که در اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است و بدحجابی را حرام می‌داند. این مسئول افزود: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود تأکید بسیاری بر رعایت حجاب کرده‌اند چرا که در راه حفظ دیانت و جامعه اسلامی از خون خود گذشتند. فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اثرات ماهواره بر بدحجابی عنوان کرد: امروزه دشمن تمام توان خود را به جهت از بین بدن عفت در جامعه اسلامی به کار برده است که پشت پرده این اقدام، شبکه‌های ماهواره‌ای قرار دارد. وی با بیان این سؤال که کدام انسان مسلمان دلسوزی می‌تواند گسترش بدحجابی را ببیند و بی‌تفاوت باشد، گفت: حجاب از دستورات دین ماست که متأسفانه گرد بی‌غیرتی در جامعه ریخته است. استاد حسینی با اشاره به نقش والدین بر بدحجابی تأکید کرد: نقش والدین از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که خانواده اولین کانونی است که فرزندان در آن پرورش داده می‌شوند. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در پایان گفت: دشمن با تمام تلاش خود به سراغ جوانان ما آمده است ولی ما باید با اتحاد و با همکاری کلیه مسئولین از تحقق این خواسته دشمن جلوگیری کنیم.



کلیپ رپر معروف ایرانی از ناو نیروی دریایی ارتش

در روزهای گذشته شاهد ساخت و پخش کلیپی از امیرحسین مقصودلو یا امیر تتلو معروف بودیم، نماهنگی که کاملا متفاوت با کلیپ های گذشته این خواننده بود. این خواننده مشهور زیرزمینی گویا با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کلیپی در حمایت از انرژی هسته ای و دستاوردهای نظامی کشور ساخته است. این نماهنگ امیرتتلو در یک پادگان نظامی ارتش و بر روی ناو نظامی نیروی دریایی ارتش تهیه و ضبط شده و در آن شاهد حضور و همراهی سربازان ارتش هستیم. بخشی از اجرای امیر تتلو نیز ‌روی ناو رزمی نیروی دریایی ساخته شده است. این نخستین بار است که اجازه ساخت کلیپی این چنین به خواننده های رپر داده می شود که جای بسی تقدیر از دید باز فرماندهان نظامی کشورمان به مقوله هنر و موسیقی دارد.در انتهای کلیپ نیز تقدیر و تشکر از فرماندهان نیروی دریایی ارتش صورت گرفته است.


مذاکرات هسته‌ای علت تاخیر در واریز یارانه

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأخیر در پرداخت یارانه تیرماه با خبرنگار میزان گفت: دولت در حال حاضر با تأمین منابع مالی برای پرداخت یارانه ها مواجه است. وی ادامه داد: با این حال دولت با توجه به بحث مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در پرداخت یارانه ها تأمل خواهد داشت. این نماینده مجلس درباره نتیجه مذاکرات بیان کرد: به نظر می رسد توافق به احتمال زیاد حاصل شود که در آن صورت محدودیت‌های دولت برای اجرای سیاست های اقتصادی از بین می رود.


رضاشاه هم اصلاح‌طلب بود

اسدالله بادامچیان به خبرگزاری آنا می گوید: روزنامه‌های اصلاح‌طلب، شرق و آرمان و آفتاب را ببنید؟ روشن است که قضیه‌اش چیست؟ اصلا ایشان برای چه این حرف را زده است؟ پروژه دارد که این حرف را می‌زند. بنابراین بحثی در اینجاست، ما می‌گوییم چرا این افکار را دارید؟ چرا جلسه ریاست‌جمهوری را دارید به هم می‌زنید؟ چرا تحمل ندارید وقتی همه در جلسه آمدند به گونه‌ای حرف بزنید که قدر مشترکات مطرح شود. یک جوری حرف می‌زنید که تحریک شوند. ما هم اگر متانت‌مان را از دست می‌دادیم و یکباره 50 نفر بیرون می‌آمدیم، آیا بد نبود؟ قبول کنید که کار زشتی کرده است. کاری که آقای قدرت‌الله علیخانی کرد خوب بود. کسی حرفی زد؟ چرا اسم‌شان را اصلاحات می‌گذارند، اصلاحات از زمان مشروطه آقای ملکم خان، آقای فتحعلی آخوندزاده و امثال آنها مطرح شد که مقابل دین باشد. می‌خواستند اصلاح کنند که در جامعه دین نباشد. رضاشاه هم می‌گفت که می‌خواهم اصلاحات کنم. می‌گفت ما اصلاحات همایونی می‌کنیم. حالا هم اینها می‌گویند اصلاحات. حالا آنها اول بگویند که می‌خواهند چه چیزی را اصلاح کنند؟ اصلاح اباعبدالله است؟ اگر این است که شما می‌دانید نتیجه‌اش چیست؟ چرا آمریکا و انگلیس برای شما کف می‌زنند؟ آنها چرا از اصلاح طلبان حمایت می‌کنند؟ چرا خانم کلینتون، آقای بوش و آقای اوباما از آنها حمایت می‌کنند؟ این خط است. با همه این قضایا معتقدیم که کشور متعلق به همه است و اینها هم حقوق شهروندی دارند. حرفشان را بزنند، ملت هم اینها را خوب می شناسد.


چرا مشاور روحانی جلسه‌ رهبری را ترک کرد؟

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی با بیان اینکه افتخار داشتم در جلسه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب حضور داشته باشم، گفت: مطابق برنامه قبلی موظف به حضور در ضیافت رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر هم بودم. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی درباره خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه وی جلسه دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری را پس از انتقادات یکی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ترک کرده است، اظهارداشت: به دلیل همزمانی دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری و ضیافت افطار رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر،‌ مطابق با برنامه قبلی موظف به حضور در جلسه دیدار رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ هم بودم.وی ادامه داد: در نتیجه افتخار داشتم که برخی از جلسه حسینه امام خمینی را شرکت کنم و زمانی را هم در جلسه ضیافت افطار رئیس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر باشم.


توصیه محسنی‌اژه‌ای به وکلای بابک زنجانی

محسنی اژه‌ای خطاب به وکلایی که می‌خواهند وکالت پرونده میلیاردر نفتی را بر عهده بگیرند، گفت: این وکلا حتما باید برای تحقیقات و بازجویی‌هایی که در این پرونده انجام می‌شود وقت بگذارند. این طور نباشد که در کنار این پرونده، پرونده‌ دیگری را بر عهده بگیرند، بلکه آنها باید روزی 7 الی 8 ساعت پرونده را مطالعه کنند. در واقع اگر آنها می‌خواهند حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند واقعا باید بر روی پرونده وقت بگذارند. محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر نماینده‌ای طبق قانون درخواستی را ارائه دهد طبیعتا درخواستش پذیرفته می‌شود.

مزایده خودروهای یک میلیاردی در تهران

مزایده 20 دستگاه خودرو هامر مدل 2009 دو روز پیش در تهران برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین گفته می‌شود، این خودروها متعلق به ستاد بحران کشور بوده است. قیمت پایه برای هرکدام از خودروها که دارای پلاک نیز هستند، 10 میلیارد ریال معادل یک میلیارد تومان اعلام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر