بازدید 31894
۴

ظریف: باید امیدوار باشیم/ وزیرخارجه انگلیس: هنوز به راه حل نهایی دست نیافته ایم/ فابیوس: در برخی موضوعات اختلاف داریم/ وزیرخارجه چین: احتمال توافق تا 7 جولای بسیار زیاد است

با پایان ضرب الاجل 30 ژوئن طرف های مذاکره کننده تصمیم گرفتند، مذاکرات را هفت روز تمدید نمایند. در همین حال، دیروز مذاکرات به صورت جدی و در سطوح مختلف ادامه داشت، به نحوی که صالحی که به تازگی وارد مذاکرات شده نیز روز چهارشنبه رایزنی دو جانبه 4 ساعته با مونیز وزیر انرژی آمریکا داشت.
کد خبر: ۵۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 02 July 2015
هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است. در این راستا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود.

به گزارش «تابناک»، با پایان روز ضرب الاجل 30 ژوئن طرف های مذاکره کننده تصمیم گرفتند مذاکرات را 7 روز تمدید نمایند. در همین حال دیروز مذاکرات به صورت جدی و در سطوح مختلف ادامه داشت، به نحوی که صالحی که به تازگی وارد مذاکرات شده نیز روز چهارشنبه رایزنی دو جانبه 4 ساعته با مونیز وزیر انرژی آمریکا داشت. بازگشت 13 تن طلا به کشور از آفریقای جنوبی، یکی از اخبار خوب روز چهارم مذاکرات بود.

تخت روانچی: وزیران در پایان امروز وین را ترک می کنند


صبح پنجشنبه مجید تخت روانچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، در جمع خبرنگاران در وین با بیان این مطلب گفت: تقریبا روزهای آخر مذاکرات است و دقیقا نمی دانیم چه روزی به پایان می رسد. اکنون در مرحله ای هستیم که مذاکرات بسیار فشرده است.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از صبح زود جلسات شروع می شود و تا انتهای شب ادامه دارد. حتی بعد از پایان مذاکرات با طرف مقابل، جلسات داخلی ما در انتهای شب شروع می شود. وی درباره سطح مذاکرات هم گفت: در بعضی موضوعات جلسات کارشناسی به پایان رسیده و مسائل به سطح معاونین آمده که در این سطح در حال بحث در ان زمینه هستیم. البته رسیدگی به بعضی موضوعات در سطح کارشناسی ادامه دارد.

روانچی احتمال داد که حل بعضی مسائل به جلسات وزیران بکشد و گفت: احتمال می دهیم چند مسائل کلیدی بماند تا وزیران در روزهای آخر به آن رسیدگی کنند. عضو تیم مذاکره کننده ایران درباره جزییات این مسائل گفت: اجازه دهید وارد جزییات نشوم، ولی موضوعاتی کلیدی است که رسیدگی در سطوح بالاتر را لازم دارد. اینها مسائلی هستند که قاعدتا نمی تواند درسطح کارشناسی و معاونین به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: هنوز هم هیچ چیز در این زمینه قطعی نیست. این طور نیست که الان بتوان قطعی گفت بعضی موضوعات در سطح وزیران مطرح می شود، ولی برداشت ما این است که یکی دو موضوع برای تصمیم گیری در سطح وزیران بماند.

روانچی درباره زمان نشست ایران و 1+5 گفت: روز آن مشخص نیست. امروز قرار است وزیران به وین بیایند. خانم موگرینی هم امروز می آیند، ولی جلساتی که برگزار می شود دو جانبه خواهد بود. امروز جلسه ایران و 1+5 نیست. معاون وزیر امور خارجه گفت: وزیران در پایان امروز وین را ترک می کنند و اینکه چه زمانی بازگردند بعدا تصمیم گیری می شود.

شمخانی: اراده سیاسی قاطع برای دستیابی به توافق عادلانه و متوازن داریم


دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با آمانو با تأکید بر اراده سیاسی قاطع کشورمان برای دستیابی به توافق عادلانه و متوازن که تأمین کننده حقوق قانونی ایران به عنوان عضو پیمان ان پی تی باشد، اظهار داشت: پایداری و اصالت هر توافقی در گرو ایجاد رضایت در طرفین مذاکره است.

شمخانی در این دیدار با تأکید بر ضرورت ارتقای نقش فنی آژانس در تعامل با اعضا، فاصله گرفتن این نهاد بین المللی از جایگاه حقوقی خود را موجب کاهش اعتماد به کارکردهای واقعی و مثبت آن عنوان کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح فراز و فرودهایی که در روابط میان جمهوری اسلامی ایران وآژانس در دوازده سال گذشته وجود داشته است اظهار داشت: همکاری فعال بر اساس قوانین و رویه های حقوقی متعارف و اجرای تعهدات پذیرفته شده قانون،ی اصل محوری در تعامل ایران با سازمانها و نهادهای بین المللی است.

وی با یادآوری برخی موانع همکاری که در گذشته به دلیل اتخاذ رویکردهای متفاوت از سوی آژانس روند تعامل مثبت را با چالش مواجه نمود، افزود: ایران چون گذشته آماده تداوم همکاری نزدیک با آژانس برای حل مسائل باقی مانده است.

شمخانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی ذاتی ایران درصنعت صلح آمیز هسته ای وفقدان زمینه تحمیل توافق غیر مفید به ایران اظهار داشت: هر گونه پیشنهاد که دارای کارکرد واقعی در زمینه تداوم پیشرفت صنعت صلح آمیز هسته ای و رفع غیر مشروط تحریم های غیرقانونی و ظالمانه باشد، قطعا با نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

20:12 هافینگتون‌پست از اختلافات دولت آمریکا و کنگره بر سر تمدید ۱۰ ساله تحریم ایران خبر داد.

20:07 وزیر خارجه اتریش نسبت به حصول توافق جامع هسته‌ای ابراز امیدواری کرد.

19:06 خبرگزاری بلومبرگ از قول یک دیپلمات ایرانی مدعی شده، تهران آماده اعطای «دسترسی مدیریت‌شده» به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

18:49 قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد، نیاز طرف ایرانی به توافق هسته‌ای بسیار بیشتر از گروه ۱+۵ است.

18:48 «بیزینس اینسایدر» در گزارشی درباره استفاده از بمب‌های سنگرشکن علیه ایران نوشت، به دلیل دانش بومی هسته‌ای این کشور و عدم تضمین نابودی تأسیسات هسته‌ای آن، گزینه نظامی مؤثر نیست.

18:41 یک مقام مطلع در هیأت ایرانی خبر صدور قطعنامه‌ مدت‌دار شورای امنیت برای رفع تحریم‌های ایران را تکذیب کرد.

18:03 وزرای خارجه ایران و چین دقایقی قبل به گفت‌وگو نشستند.

17:51 دیدار ظریف و هاموند از دقایقی قبل آغاز شد.

17:50 جان کری در توئیتی دیدار با موگیرنی را سازنده خطاب کرد.

17:50 وزیرخارجه چین به وین رسید. وی در بدو ورود به هتل کوبورگ در جمع خبرنگاران گفت احتمال توافق تا 7 جولای بسیار است.

16:40 دیدار دوجانبه کری و موگیرینی.

وزیران در پایان امروز وین را ترک می کنند/ظریف: باید امیدوار باشیم/ دیدار آمانو با شمخانی و روحانی/ وزیرخارجه انگلیس: هنوز به راه حل نهایی دست نیافته ایم/ فابیوس: در برخی موضوعات اختلاف داریم

16:17 فابیوس: در برخی موضوعات اختلاف داریم. وزیر خارجه فرانسه برای بار دوم در محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین حاضر شد.

15:56 اشتاین‌مایر: تلاش‌ها در وین برای دستیابی به توافق واقعی است. وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی گفت: تلاش همه گروه‌ها برای دستیابی به موفقیت واقعی است.

15:51 وزارت خارجه چین روز پنجشنبه تأیید کرد که وانگ یی راهی اتریش می‌شود تا در مذاکرات هسته‌ای شرکت کند.

15:43 دیدار ظریف و فابیوس ساعت 19:30 به وقت تهران، ظریف-کری ساعت 20:30

15:30 موگرینی: در حال حرکت رو به جلو هستیم، هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده‌ایم. سفر آمانو به تهران هم موضوع بسیار مهمی است.

14:35 یک عضو هیأت مذاکره کننده ایران: اینکه هر یک از اعضای دائم شورا می توانند بازگشت تحریم‌ها در شورای امنیت را کلید بزنند دروغ است

14:04 مذاکرات دو جانبه وزرای خارجه آمریکا و انگلیس لحظاتی قبل شروع شد.

14:01 قرار است آمانو امروز بعدازظهر با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کند.

14:00 وزیر خارجه انگلیس گفت هنوز به راه حل نهایی دست نیافته ایم. فلیپ هاموند امروز پنجشنبه پیش از ورود به هتل کوبورگ وین با بیان اینکه کارها ادامه دارد، افزود: وزرا می آیند و می روند تا شتاب مذاکرات را حفظ کنند اما هنوز به راه حل نهایی نرسیدیم.

13:38 رویترز به نقل از یک مقام که نام و ملیتش را مشخص نکرده، گزارش داد که «ظریف وزیر خارجه ایران احتمالا روز جمعه به تهران برود البته این موضوع هنوز تأیید نشده است».

13:21 وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل در بالکن هتل محل مذاکرات گفت: مذاکرات رو به جلو می‌رود و باید امیدوار باشم.

وزیران در پایان امروز وین را ترک می کنند/ظریف: باید امیدوار باشیم/ دیدار آمانو با شمخانی و روحانی/ وزیرخارجه انگلیس: هنوز به راه حل نهایی دست نیافته ایم

13:20 دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری برخی موانع همکاری که در گذشته به دلیل رویکردهای متفاوت از جانب آژانس روند تعامل مثبت را با چالش مواجه کرد، افزود: ایران چون گذشته آماده ادامه همکاری نزدیک با آژانس برای حل مسائل باقی مانده است.

12:54 منابع دیپلماتیک می‌گوید بحث در مورد نحو رفع تحریم‌های ایران، اصلی‌ترین دستور کار مذاکرات امروز در وین است.

12:36 وزرای خارجه ایران و آمریکا برای هفتمین بار، قرار است ساعت ١٧:٣٠ به وقت محلی ٢٠ به وقت تهران دیدار کنند.

10:31 آسوشیتدپرس: آمانو برای حل PMD به تهران رفته است. این خبرگزاری آمریکایی مدعی شد: مدیرکل آژانس انرژی اتمی در ملاقات با مقامات ایران، خواهان سرعت بخشیدن به حل موضوعات حل نشده شامل روشن شدن ابعاد نظامی در برنامه اتمی ایران خواهد شد.

10:20 وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است. اشتون کارتر در یک نشست خبری گفته است: ما همچنان گزینه نظامی را حفظ می کنیم، چون رئیس جمهور چنین توصیه ای به ما کرده است. عزم اوباما این است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

10:08 آمانو وارد تهران شد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با شمخانی دیدار کند.

00:01 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه، بار دیگر بر لزوم دسترسی به تأسیسات نظامی ایران به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های توافق هسته‌ای تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۴
مذکرات را بدلیل زورگویی و وقاحت غربیهای خبیث ترک کنید یا شجاعانه بر مواضع خود در مقابل کفار بایستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
آمو کجای کاری؟یا شما فشار تحریم رو حس نکردی یا چشماتو بستی و ...چرا باید از تمام دنیا پشت کنیم؟چرا نباید یه زندگی جدید در سطح بین المل شروع نکنیم؟چرا نباید تصویر زیبایی از ایرانی بودنمون تو ذهن دنیا نسازیم؟اگه قرار به ترک مذاکرات بود، چرا از اول خودمونو درگیر کردیم؟به نظر من بهتره واقع بین بود
تابناک. ایول الله داری با این پوشش خبری.
به سهم خودم, به تیم هسته ای کشور عزیزمان, خسته نباشی عرض میکنم.
و به آقای ظریف و همراهان. میگم که, ملت ایران به شما اعتماد کامل دارند..به کوری چشم , یاوه گویان صهیونیسم و همچنین کاسبان زالو صفت تحریم, با قدرت هر چه تمام تر, به مسیر صحیح خود, ادامه دهید ..
نصر من الله و فتح قریب
دکتر ظریف و تیم همراه خدا یار و یاورتان یک ملت چشم به راه شمایند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس