بازدید 23007
۲

آشنایی با یک مربی ایرانی در فوتبال فنلاند

پس از آنکه نام داریوش یزدانی ، مربی ایرانی ساکن در امریکا برای دستیاری مظلومی مطرح شد، کم کم توجه ها به مربیان ایرانی شاغل در خارج از کشور جلب شده است.
کد خبر: ۵۱۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 28 June 2015

به گزارش سایت رسمی برنامه نود؛ اینکه این مربیان در خارج از کشور شناسایی شوند،می تواند به کار فوتبال ایران بیاید. مطمئنا مربیان ایرانی که در فوتبال اروپا آموزش ببینند، برای فوتبال ایران می توانند دستاوردهایی داشته باشند. در حال حاضر محمد تقوی و امیرهاشمی مقدم دو بازیکن سابق استقلال و تیم ملی در انگلستان و هلند کار مربیگری می کنند. در کنار این نامها، مربیان ایرانی دیگری هم در اروپا حضور دارند که در سکوت خبری کارهایشان را انجام می دهند. با توجه به اینکه در رده سنی پایه مربیان ما مشکلات زیادی از لحاظ آموزش دارند، همه مربیان ایرانی خارج از کشور از رده پایه مربیگری را شروع کرده اند.

یکی از این مربیان امیر راشدی است که دارای مدرک مربیگری  B یوفاست و ۸ سال است که در رده های سنی ۱۰- ۱۸ سال کار می کند. او ساکن هلسینکی فنلاند است و جالب اینجاست که بدانید مسلط به زبانهای فارسی، عربی، ترکی استانبولی، انگلیسی، فنلاندی و روسی است. او زمانی که در ایران بوده با کانون پرورش فکری جوانان کار کرده و دارای تحصیلات در رشته مدیریت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است. این مربی روابط بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال فنلاند دارد و البته در فصول ۲۰۰۸-۲۰۱۰ Ilves ، مربی ۱۳ ساله ها و ۱۰ ساله ها، همزمان مر بیگری در آکادمی فوتبال ایلوس فنلاند را در کارنامه دارد. در فصلهای ۲۰۱۰-۲۰۱۲ سرمربی باشگاه تامپره ۱۶-۱۸ ساله ها بوده و کسب مقام اول و صعود به دسته یک جوانان را در کارنامه دارد. قهرمانی در تورنمت ۸ جانبه مرکز فنلاند، کسب مقام چهارم در تورنمت اروپایی در استونی. کسب مدال و جام مربی سال ۲۰۱۱ در استان پیرکانما, PIRKANMAA هم از سوابق اوست و در سال ۲۰۱۴ در تیم تامپره زیر ۱۶ سال سرمربی بوده و همزمان در مدرسه فوتبال باشگاه مربیگری کرده است. در شروع فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ تاکنون مربیگری نوجوانان ۱۵ ساله باشگاه کورسو KORSOو تیم کوپسه , KOPSE ، کسب مقام سوم استان اوسیما UUSIMAA در لیگ زمستانه، کسب مقام سوم تورنمنت ۶ جانبه جنوب فنلاند را بدست آورده است.

جالب اینجاست که پسر وی هم بازیکن است و ماجد راشدی نام دارد و در دست دوم فوتبال فنلاند و برای تیم اف سی میلی پارو بازی می کند و مهاجم است. این بازیکن متولد سال ۹۴ است ودر حال حاضر ۲۰ سال دارد و آقای گل سال ۲۰۱۱ در نوجوانان و کسب مدال و جام شده و بازیکن شایسته سال ۲۰۱۴ در تیمش شده است. البته بهتر است بدانید که آقای ماجدی اهل خوزستان است و خون فوتبال جنوب ایران در رگهای خودش و پسرش است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سلام
یک جا نوشتید اقای راشدی و یک جا نوشتید ماجدی لطفا دقت کنید و اصلاح کنید
سلام من میخواستم با اقای یزدانی ارتباط برقرار کنم لطفا کمکم کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست