بازدید 76149
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

چه کسی اجازه داد احمدی نژاد بالای سن بیاید؟/ با بدحجابی آمریکا را خوشحال می‌کنید/ نامه زیباکلام به علم‌الهدی درباره تحریف تاریخ/ احتمال دستگیری اسیدپاش اصفهان/ جمع‌آوری دستفروشان و حمایت از محرومان!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «واکنش فدراسیون جهانی به عدم حضور زنان در ورزشگاه»، «نتیجه یک نظرسنجی درباره انتخابات سال 88»، «تعداد ماشین‌های سوپرلوکس‌ تهران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 19 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


پیشنهادهای نفتی سودآور ایران به شرکت‌های غربی

روزنامه وال‌استریت‌جورنال، از قول یک مقام ارشد شرکت نفت ایران، نوشته است که ایران در صورت رسیدن به توافق اتمی خود را برای ارائه قراردادهای سودآور تازه‌ای به شرکت‌های بین‌المللی آماده می‌کند، که بر اساس آن در عین حال خواستار دریافت فناوری و شراکت بیشتر نیز می‌شود. قراردادهای تازه برای شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز، سودآورتر و طولانی‌مدت‌تر هستند، در حالی‌ که انتظار دارند تا آنها نیز وارد شراکتی قابل اتکا با شرکت‌های ایرانی شوند.

علی کاردر، معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران، گفته است قراردادهای تازه، که ایران در مورد آنها با شرکت‌های خارجی به مذاکره پرداخته، اما هنوز کلیت آن منتشر نشده، مبلغ بیشتری برای استخراج انرژی پیشنهاد می‌کند. همزمان طولانی‌مدت‌تر است و از مراحل اولیه توسعه میدانی، ترغیب به سرمایه‌گذاری مشترک می‌کند.


مثال‌های وزیر از زشتی تحریم‌ها علیه ایران

قاضی‌زاده هاشمی وزير بهداشت دو مورد متفاوت از تأثیر ظالمانه تحریم‌ها بر بخش سلامت را برشمرده و گفته:

- برای خريد ۸۰۰ دستگاه آمبولانس با شرکت بنز مذاکره کرده‌ايم، اما با وجود اينکه بيش از هفت ماه از مشخص شدن قيمت‌ها گذشته است به دليل تحريم و مشکلات ايجاد شده ناشی از تحريم‌ها که بايد پرداخت از طريق بانک‌ها صورت گيرد هنوز در اين زمينه مشکلاتی وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس‌ها به کشور نشده‌ايم.

- برای همسر يکی از همکاران مشکلی به وجود آمده بود که برای تشخيص بيماری اختلاف نظر وجود داشت که نهايتا برای تشخيص پرونده وی را به آمريکا فرستادند، اما زمانی که آنها فهميدند اين فرد ايرانی است، از ارائه خدمات تشخيصی و اظهار نظر در خصوص پرونده پزشکی اين فرد به بهانه تحريم خودداری کردند.


محاکمه رئیس دانشگاه شیراز در پرونده حمله به مطهری

متهمان پرونده حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ۱۳ مرداد امسال در شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی شیراز محاکمه می‌شوند. به گفته مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری در این پرونده در این پرونده برای 11 متهم کیفرخواست صادر شده که سه نفر از متهمان، رییس دانشگاه، معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده است.

علی مطهری اسفند سال 93 که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده‌ای قرار گرفت. به دنبال این حادثه، وی از حمله‌کنندگان به خود شکایت کرد که موضوع در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز مورد رسیدگی قرار گرفت.


چه کسی اجازه داد احمدی نژاد بالای سن بیاید؟

حجت الاسلام زائری در صفحه اینستاگرام خود در مورد حضور احمدی نژاد بر روی سن در مراسم تشییع پیکر شهدا نوشت:

اين عكس ها را نديده بودم و از حضور احمدي نژاد در مراسم تشييع جنازه شهدا در بهارستان خبر نداشتم. من هم مثل صدها هزار نفر ديگر بين جمعيتي بودم كه وسط بي برنامگي و بي نظمي متصديان امور عرق مي ريختند و لگد مي شدند ولي به احترام شهدا به روي خود نمي آوردند.شب هم در برنامه گفتگوي ويژه خبري از سردار باقرزاده تشكر كردم و از اين يوم الله گفتم چون اين عكس را نديده بودم. راستش فكر مي كنم اگر سرسوزني تدبير و هوشمندي در برنامه ريزان اين تشييع جنازه بود نبايد اجازه مي دادند احمدي نژاد بالاي سن بيايد. عقل و ذكاوت و تدبير كه هيچ ( ظاهرا بايد ديگر در افسانه ها دنبالش بگرديم ) اگر اندكي غيرت به اين شهدا و جنازه هايشان داشتيم نبايد اجازه مي داديم او بيايد بالاي سن و با پررويي ذاتي و هميشگي اش اين حضور با شكوه و معنوي را به سخره بگيرد و بي ادبانه حتى هنگام سخنراني محسن رضايي متوهمانه براي مردم دست تكان بدهد. لااقل بعد از اين افتضاحات سريالي و دستگيري حلقه اولش نبايد اجازه مي داديم. ما كه وسط امت شهيد پرور بوديم ولي كساني كه دور و بر سن بودند آيا به غيرتشان برنخورد و دلشان نلرزيد ؟ آنهايي كه آنجا بودند چه طور اجازه دادند اين آقا بيايد بالاي سن ؟ ترديدي نيست كه ما جماعت استادان ضايع كردن فرصت ها و لجن مال كردن موقعيت ها هستيم ! بعد از سالها به بركت شهيدان فضايي براي ايجاد همبستگي و ترميم فاصله ها و پيوند زدن عموم به ارزشها به وجود آمده ، آن هم در سالي كه رهبر بزرگوارمان نامش را همدلي و همراهي ميان دولت و ملت گذاشته اند. آن وقت اين جوري ضايعش مي كنيم و اين فرصت طلايي را لگدمال مي كنيم برود ! آيا واقعا هيچكس نيست كه سرسوزني حرص بخورد و نگران بشود؟


شانس 50 50 در موفقیت مذاکرات

یک منبع دیپلماتیک در مصاحبه با ایتارتاس گفت: در حال حاضر هیچ پیش بینی دقیقی نمی توان برای نتیجه دور کنونی مذاکرات ایران و شش مذاکره کننده بین المللی ( آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان ) مطرح کرد. این منبع دیپلماتیک افزود: « اگر به مسائل موجود نگاهی واقع بینانه داشته باشیم متوجه می شویم که شانس موفقیت این مذاکرات 50 - 50 است». وی تأکید کرد مذاکراتی که جریان دارد یک چانه زنی واقعی است و هیچ کس جرات ندارد با قطعیت بگوید دو طرف به موفقیت دست خواهند یافت یا خیر. همه هیأت هایی که وارد وین شده اند اولویت های خاص خودشان را دارند. برخی از آنها خواستار دستیابی به موافقتنامه و برخی دیگر نیز به دنبال تأمین منافع ملی خودشان هستند. این منبع تمدید مذاکرات به پس از ضرب الاجل 30 ژوئن را در صورت لزوم منتفی ندانست.


بعد از لغو کنسرت نوبت به لغو کل موسیقی است؟

پس از لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها حالا نوبت به لغو برنامه‌های موسیقی از سوی صدا و سیما رسیده است. برنامه دستان تنها برنامه‌ ای بود که با موضوع موسیقی و آن هم در شبکه آموزش (هفت) پخش می‌شد. در حالی که آخرین برنامه تلویزیونی دستان با حضور مهمان‌هایی چون حمید متبسم و استاد قنبری‌مهر آماده رفتن روی آنتن صدا و سیما شده بود، یکباره از سوی مدیران شبکه آموزش جلوی پخش آن گرفته شد و مسئولان این شبکه دلیل آن را نداشتن رویکرد آموزشی این برنامه دانستند. این در حالی است که قسمتی از این برنامه هفتگی به تدریس آواز توسط علی جهاندار اختصاص داشت و مسئولین شبکه پیش از لغو این برنامه خواهان حذف این بخش از برنامه شده بودند. سید عباس سجادی؛ مجری کارشناس برنامه دستان با بیان این که در حال حاضر قصد اظهار نظر درباره این موضوع را ندارد، به خبرنگار عصرایران گفت: فعلا قصد صحبت ندارم و سکوت می‌کنم که سکوت بخش مهمی از موسیقی است.


مجازات اعدام در پاکستان یک ماه تعلیق شد

هم‌زمان با آغاز ماه رمضان، دولت پاکستان اجرای حکم اعدام را به مدت یک ماه تعلیق کرده است. نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان از مقام‌های مسئول خواست به احترام "تقدس ماه مبارک" اجرای مجازات اعدام را موقتا متوقف کنند. در بیشتر نقاط پاکستان، ماه رمضان از امروز جمعه آغاز شده است. اواخر سال گذشته میلادی بعد از حمله مرگبار به مدرسه‌ای در پیشاور، دولت پاکستان اجرای حکم اعدام را بعد از هفت سال تعلیق از سر گرفت. گفته می‌شود پاکستان دارای بیشترین تعداد مجرمان محکوم به اعدام در سطح جهان است. حدود ۸۲۰۰ نفر که بسیاری از آنها بیش از یک دهه زندانی بوده‌اند، در انتظار اجرای حکمشان هستند.



ادعای رایزنی رئیس دولت اصلاحات و اعتماد ملی

علی آذرلو قادم مقام حزب آزادی در گفت‌وگو با فارس، درباره فعالیت حزب متبوعش، اظهار داشت: همچنان در حال برنامه‌ریزی برای حضور مؤثر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم وی خاطرنشان کرد: البته این نکته را باید توجه داشت که شورای هماهنگی امروز نسبت به گذشته دموکراتیک‌تر شده و همچون گذشته سلیقه‌ای عمل نکرده است .قائم مقام حزب آزادی از رایزنی‌ها برای به هم پیوستن جبهه اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد و گفت: تاکنون در مورد این مقوله با رئیس دولت اصلاحات و آقای منتجب‌نیا (قائم مقام حزب اعتماد ملی) صحبت‌هایی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.


با بدحجابی آمریکا را خوشحال می‌کنید

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول در تهران خود نیز گفت: خواهران محترمی که رعایت حجاب نمی‌کنید و بدحجابید بترسید که وقتی سر از قبر بیرون می‌آورید مهر دشمن خدا به شما زده می‌شود. وی افزود: شما با بدحجابی آمریکا را خوشحال کردید، دشمن اسلام را خوشحال کردید، بنابراین کسی که دشمن اسلام را خوشحال کند، خود هم دشمن اسلام است. بنابراین بفهمید چه می‌کنید. مبادا خدایی ناکرده چنین مهری به پیشانی خانمی زده شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: مبادا کارهایی انجام بدهید که اگر انقلاب خدایی ناکرده آسیب ببیند در قیامت می‌گویند تو هم در این آسیب شریک هستی. آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه با ترک امر به معروف و نهی از منکر انقلاب آسیب دید، گفت: مسئولین، زعما اگر چهار غفلت صورت بدهید انقلاب از دست می‌رود اگر به اصول توجه نکنید انقلاب آسیب می‌بیند.


روزه‌داری در کشورها چند ساعت است؟

طول روز و فاصله طلوع تا غروب خورشید در کشورهای جهان، با توجه به تفاوت عرض جغرافیایی آنها متفاوت است.

به گزارش العالم، میانگین طول ساعات روزه‌داری در کشورهای جهان، بر اساس منطقه جغرافیایی آنها با هم تفاوت دارد و در ماه رمضان 2015 (1394) این تفاوت به بیش از 11 ساعت می‌رسد، به گونه‌ای که مسلمانان دانمارک باید حدود 21 ساعت روزه‌دار باشند، اما در آرژانتین این زمان تنها 9 ساعت و 30 دقیقه است.

بر اساس این نوع محاسبه، میانگین مدت روزه‌داری در ایران هم حدود 16 ساعت اعلام شده است.از ویژگی‌های منحصر به فردِ عبادات و آئین‌های مسلمانان، ارتباط مستقیم آنها با پدیده‌های طبیعی از قبیل طلوع و غروب خورشید و ماه است؛ موضوعی که در هیچ یک از ادیان و آئین‌های دیگر وجود ندارد.در نقشه زیر، میانگین ساعات روزه‌داری برای برخی کشورهای جهان نمایش داده شده است.


بزشک میلیاردی داریم

مسعود پزشکیان در حاشیه محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس و بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: جهاد اصغر دوران جنگ بود که از آن سربلند بیرون آمدیم، حالا زمان جهاد اکبر است. رسول خدا(ص) هم وقتی از جنگ آمد گفت، حالا جهاد اکبر که مبارزه با نفس و مادیات است شروع شده است. مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی یک معلم و یک پرستار ماهی یک تا 1.5 میلیون تومان حقوق می گیرد چرا یک پزشک باید ماهی 100 میلیون یا در بازار آزاد تا ماهی یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد، قرار نبود شکاف طبقاتی زیاد شود.


حکم شبه حکومتی رهبری درباره تولیدات داخلی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به موضوع الزامات پیشتازی امت و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی‌خواهم بگویم که فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از تولیدات داخل حکم حکومتی است، اما ادعا می‌کنم این فرمان یک دستور "شبه‌حکومتی" است.


جریمه وزارت خارجه آمریکا به دلیل عدم انتشار به موقع گزارش ضدایرانی

سناتور «تد کروز» که پیشتر خواستار اقدام فوری وزارت خارجه آمریکا برای انتشار گزارش حقوق بشر ایران شده بود، قصد دارد با تنظیم شکوائیه‌ای از وزراتخانه مزبور شکایت کند. وی هفته جاری شکوائیه‌ای را تنظیم خواهد کرد که به موجب آن به ازای هر ماه تأخیر در انتشار گزارش حقوق بشر ایران، معادل 5 درصد از بودجه وزارت خارجه آمریکا کسر خواهد شد.

این در حالی است که جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره علت تأخیر در ارائه گزارش حقوق بشر ایران و احتمال ارتباط آن با مذاکرات هسته‌ای، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای با ایران ندارد. این یک تعبیر کاملاً غلط است. ما قبول داریم که انتشار گزارش تأخیر داشته اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک منتشر شود.


جمع آوری گازانبری توسط قاليباف!

روزنامه قانون با درج كاريكاتور زیر به اظهارات اخیر شهردار تهران كه گفته است دویست هزار خانوار در نان شب خود مانده اند، واکنش نشان داده است.


واکنش فدراسیون جهانی به عدم حضور زنان در ورزشگاه

سخنگوی فدراسیون جهانی والیبال گفته که بر اساس اطلاعی که به این فدراسیون داده شده، تغییری در تصمیم ایران مبنی بر "کاهش محدودیت حضور زنان در مسابقات ورزشی" ایجاد نشده است. او گفت: "این فدراسیون جهانی والیبال وضعیت را زیر نظر دارد و از نزدیک با مقامات این فدراسیون که در محل مسابقات حضور می یابند در تماس خواهد بود تا شرایط میزبانی بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال در ایران را بسنجد". فدراسیون جهانی والیبال تأکید کرد، به حق برابر حضور زنان در ورزش در سراسر جهان پایبند است.


جزئیاتی از همسرگزینی دولتی!

فردی که متقاضی ثبت نام در سامانه همسان گزینی است، می بایست قبل از هر کاری مرامنامه و قوانین ثبت نام را بخواند و تأیید کند. بند اول این مرامنامه اشاره به این موضوع دارد که حتما می بایست خانواده در جریان ثبت نام قرار گرفته باشند. در بند دیگری از این مرامنامه هم آمده است که ملاقات اولیه یا با حضور خانواده و یا با درجریان کامل قرار گرفتن آن ها امکان پذیر است. علاوه بر این، در مرامنامه توضیح داده شده که سایت تنها وظیفه معرفی را به عهده می گیرد و از خانواده ها می خواهد تا خودشان تحقیقات لازم را انجام دهند. از بندهای دیگر این مرامنامه می توان به رایگان بودن خدمات ارائه شده و این که سامانه فقط به مجردها خدمت می کند و از پذیرش افرادی که می خواهند تجدید فراش کنند معذور است. همچنین در قوانین آمده که اگر دختر و پسر با یکدیگر ملاقات داشتند و مورد پسندشان واقع نشد، حتما این مطلب را طی تماسی همراه با آرزوی خوشبختی برای طرف مقابل به او اطلاع دهند و اگر همدیگر را پسندیدند، بعد از چهار پنج جلسه به یکی از مراکز مشاوره ای که خود سامانه به آن ها معرفی می کند برای مشورت بیشتر مراجعه کنند.


تهدید"حق غنی‌سازی"با تأسیس بانک سوخت

ایجاد بانک سوخت اورانیوم با غنای پایین، پس از شش دهه در حالی محقق شد که تهدید برخی حقوق اساسی هسته‌ای به ویژه "غنی‌سازی" با شکل‌گیری این بانک که از سوی کشورهای هسته‌ای بیشترین تأمین مالی را خواهد داشت هم‌چنان باقی است. شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرارداد همکاری با قزاقستان مبنی بر تاسیس بانک اورانیوم کم غنی‌شده امضا کرده است. این بانک اورانیوم پس از تاسیس متعلق به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود اما توسط قزاقستان گردانده می‌شود. اورانیوم غنی‌شده با درصد پایین (LEU) این بانک در دسترس همه کشورهای عضو آژانس خواهد بود، اعضای آژانس می‌توانند برای ساخت سوخت مورد نیاز راکتور هسته‌ای برای انجام مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای در صورتی که نتوانند اورانیوم (LEU) مورد نیاز خود را در بازار جهانی تهیه کنند، از اورانیوم موجود در این بانک استفاده کنند.

رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایجاد بانک سوخت در قزاقسستان با مالکیت آژانس در نشست اخیر شورای حکام گفت: عملیاتی شدن بانک اورانیوم با غنای پایین آژانس باید به طور کامل با حق لایتجزای تمام کشورهای عضو طبق معاهده ان پی تی مبنی بر گسترش تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز سازگاری داشته و هم‌چنین با اساسنامه آژانس مطابق داشته باشد. وی تأکید کرد که "در این شرایط نباید حقوق کشورهای عضو شامل پایه‌ریزی یا توسعه ظرفیت تولیدشان در چرخه سوخت هسته‌ای به دلیل تاسیس بانک اورانیوم با غنای پایین آژانس تضعیف شود."


سرسختی نهاوندیان در شکایت از عده‌ای ناشناس

چند روز پس از اعلام خبر شکایت دولت از سیزده نماینده‌ای که به رئیس‌جمهور به دلیل استفاده از افراد دوتابعیتی تذکر داده بودند، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال ایرنا که «یکی از انتقادهای به دولت بحث این است که برخی از اعضای کابینه دو تابعیتی هستند و مشخصا شما در سیبیل سخنان قرار دارید، آیا این ادعاها درست است یا خیر؟» گفته است: این افترایی بود که گفته شد و کذب محض بود، کسانی که این افترا را زده اند جرم بزرگی را مرتکب شده اند و باید عواقبش را هم بپذیرند.


احتمال دستگیری اسیدپاش اصفهان

پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان، سرنخ‌های متقن و مورد تأییدی از پیدا شدن کلاف سر درگم عامل اسیدپاشی پیدا شده است که حدس‌‌های موجود را به یقین نزدیک کرده است.

حسین علیزاده وکیل قربانیان این پرونده گفته: چندین متهم اصلی در این قضیه دستگیر شدند که هم‌اکنون در مرحله بازجویی هستند اما یکی از این متهمان که بسیار با مضنون این پرونده نزدیک است، خشونت علیه زنان را بسیار ماهرانه و با لذت‌ انجام می‌داده است، که بازجویی اولیه از وی انجام شده است. وکیل پرونده اسیدپاشی در پاسخ به این سؤال که آیا این فرد دستگیر شده متهم جنایت اسیدپاشی است، گفت: "نمی‌خواهم بگویم صددرصد است اما ظن قوی بر وی وجود دارد و فعلا در حال بازجویی است".


نامه زیباکلام به آیت‌الله علم‌الهدی در باره تحریف تاریخ

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس جدیدترین مخاطب یک نامه سرگشاده صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران است که در پایان آن آمده: فردای سخنرانی بنده در دانشگاه مشهد حضرتعالی در دیداری با اعضای هیأت های مؤتلفه و آشکارا در پاسخ به عرایض بنده می فرمایید: کسانی که در همایش های اخیر آزادی زندانیان سیاسی را خواسته انقلاب دانسته اند، پست ترین حرف ممکن را به زبان آورده اند. از این معنا هم بهت زده شدم هم متأثر.

جناب آیت الله علم الهدی عزیز، اگر از میان همه خواسته های مردم در دوران انقلاب فقط یکی را قرار می شد برگزینیم، باور بفرمایید آن یکی «آزادی زندانیان سیاسی» می بود. اگر جنابعالی حتی یک بار در دوران انقلاب جلوی زندان قصر یا اوین می آمدید و می دیدید خیل عظیم جمعیت را که باستقبال زندانیان آزاد شده آمده بودند و چگونه آنها را بر روی شانه هایشان حمل می کردند امروز اینگونه قضاوت نمی کردید. جناب علم الهدی عزیز، تاریخ را می شود تحریف کرد، می شود حتی تا حدودی آنر حق و ناحق کرد اما یقینا نمی شود آنرا به کل انکار کرد.


نتیجه یک نظرسنجی درباره انتخابات سال 88

خبرگزاری مهر نوشته: مؤسسه امریکایی آی پز در نظرسنجی که ۶ سال پس از فتنه ۸۸ انجام داده سؤالاتی را به صورت تلفنی از شهروندان ایرانی پرسیده که نتایج آن در رابطه با رد ادعای تقلب و میزان مشارکت مردم در انتخابات ۸۸ می تواند جالب توجه باشد. در نتایج این نظرسنجی که با عنوان «میراث جنبش سبز» منتشر شده، این مؤسسه امریکایی اذعان می کند که نزدیک به ۶۰ درصد از مردم ایران اعتقادی به تقلب در سال ۸۸ ندارند.

در گزارش منتشر شده آی پُز آمده است: « رویدادهای موسوم به جنبش سبز بر پایه‌ این باور شکل گرفت که در انتخابات سال ۸۸ تقلب صورت گرفته است و به جای نام برنده‌ واقعی انتخابات یعنی آقای موسوی، نام آقای احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز انتخابات اعلام شده است. اکنون با گذشت بیش از شش سال از آن زمان، آی‌پز این پرسش را با مردم در میان گذاشته است که آیا به باور آنان در آن انتخابات تقلبی صورت گرفته بود یا خیر... ۵۹ درصد ایرانی‌ها اعتقاد دارند که نتیجه‌‌ اعلام شده‌ انتخابات سال ۸۸ که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد منجر شد، درست بوده است. اما ۲۱ درصد هم در خصوص وقوع یا عدم وقوع تقلب از اعلام نظر مشخص خودداری می‌کنند و در مقابل ۱۹ درصد نیز می گویند در آن انتخابات تقلب شده است».


خردشدن استخوان مردم زیر تحریم حرف بی ربطی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع جنازه 175 شهید غواص، خاطرنشان کرد: تشییع شهدای غواص نمادی به یادماندنی از وفاداری مردم به ارزش‌های انقلاب را به نمایش گذاشت. امروز 27 سال از شهادت این شهدا می‌گذرد. امروز این سؤال پیش می‌آید که چرا در بین تمام تفحص‌های قبور و اجساد شهدا، اجساد مطهر این 175 شهید امروز پیدا می‌شود. این به این دلیل است که مشکلات نظام و انقلاب را خود شهدا حل می‌کنند. علم‌الهدی تأکید کرد: هر وقت شهدا خون خود و پاسداری از آن را در معرض خطر ببینند به سراغ پاسداری از این خون و حفاظت و صیانت از اصول انقلاب اسلامی ‌می‌روند. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این موقعیت نیز این شهدا آمدند که نشان دهند شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم شدیدتر از شرایط آنها نبود. لحظه‌ای که این شهدا می‌خواستند از اروندرود بیرون بیایند خود را در محاصره دشمن دیده و دست بسته زنده به گور شدند اما دست بسته تسلیم نشدند.علم‌الهدی افزود: اگر امروز می‌گوییم حل مشکلات ما به رفع تحریم‌ها وابسته است و یا آن آقایی که می‌گوید استخوان مردم زیر بار تحریم‌ها خرد شده که حرفی بی‌ربط است، اگر این استخوان‌ها خرد شود ما باز هم پیرو این شهدا هستیم.


تعداد ماشین‌های سوپرلوکس‌ تهران چقدر است؟

تهران در شرايطي از كمبود اتوبوس رنج می برد كه اعلام آمار تعداد خودروهای سوپر لوكس كه از سال ۸۸ تا ۹۳ وارد كشور شده‌اند، نشان از رقابت نابرابر اين دو گروه از خودروهای عمومی و شخصی با هم دارد. شهرام جباري‌زادگان كارشناس برنامه‌ريزي شهري با اشاره به اينكه در ۵ سال گذشته، مجموعاً ۹۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه خودروي سوپر لوكس همچون پورشه وارد كشور شده، اظهار كرد: چنانچه حداقل دو سوم اين خودروها نيز وارد تهران شده باشند، در چند سال اخير شاهد ورود بیش از ۶۴ هزار دستگاه خودروی سوپر لوكس به معابر شهری پایتخت بوده‌ايم.



برگزاری همایش آب بازی مختلط در کرج

صدها نفر دختر و پسر عمدتا زیر 20 سال در پاسخ به فراخوان شبکه های اجتماعی به تجمع در دو پارک عمومی در فردیس و کرج به آب بازی مختلط  پرداختند. به نوشته سایت تیتر یک این همایش در پارک ایران زمین کرج و پارک تندرستی فردیس با حضور صدها دختر و پسر شکل گرفت.


تکذیب کمک نظامی ایران به افغانستان

سایت روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد که محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان می گوید کشورش با هدف تقویب گروه های شبه نظامی برای مقابله با گروه تروریستی داعش، به طالبان سلاح و پول نمی دهد. وی در مصاحبه ای در این باره گفت که ایران از طالبان حمایت نمی کند و ما از هیچ یک از گروه های افراطی و تروریسم حمایت نمی کنیم. این در حالی است که به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات غربی و افغان ادعا کردند که ایران از طالبان افغانستان به عنوان مسیری برای دستیابی به نفوذ با هدف ادامه تحت فشار قرار دادن کمپین نظامی علیه دولت کابل، حمایت می کند. به گفته آنان تهران از طالبان به عنوان نیروهای بالقوه ای که می توانند به قدرت بازگردند، نگاه می کنند.


پاسخ جوانفکر به صادق خرازی

علی اکبرجوانفکر در سایت دولت بهار نوشت:

آقای صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفته است که ندا تمام تلاش خود را می کند تا انحراف از کشور رخت بربندد و این انحراف را در وجود احمدی‌نژادیسم به عنوان یک فرهنگ می‌بیند. ما می‌خواهیم که خط انحراف از کشور برود ولو خون بخواهد. اظهارات آقای خرازی کلید واژه هایی دارد که باید به درستی تبیین شود. "انحراف” "احمدی نژادیسم” "فرهنگ احمدی نژادیسم” و همچنین "خون” کلید واژه هایی هستند که باید به درستی مورد بازخوانی قرار گیرند تا انگاره های ذهنی رئیس شورای مرکزی حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان برهمگان روشن شود. ابراز چنین سخنانی از سوی یک مقام حزبی و سیاسی در هر کشور دمکراتیکی با تبعات سنگین سیاسی و قضایی ، از جمله سلب صلاحیت سیاسی آن فرد مواجه می شود و در حیرتم که چگونه دستگاههای نظارتی ایران نسبت به این سخنان تحریک آمیز و خطرناک، سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان نداده است؟

چنین به نظر می رسد که نگاه آقای صادق خرازی به صحنه سیاسی ایران بیش از هرچیز متوجه رفتار وحشیانه و جنایتکارانه مشتی خس و خاشاک در روزها و ماههای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که با اردو کشی سیاسی در خیابانها ، دهها تن از مردم و نیروهای بسیجی و انتظامی را به خاک و خون کشیدند.

هیچ کس تردید ندارد که هدف اصلی میرحسین موسوی، تصاحب کرسی ریاست جمهوری از طریق شرکت در رقابت های سالم انتخاباتی نبود. او در همکاری و همفکری نزدیک با هاشمی و خاتمی قصد داشت به هر قیمت ممکن و حتی به آشوب کشیدن کشور، دکتر احمدی نژاد را از قدرت به زیر بکشد و پاشنه آشیل آنها نیز همین هدفگذاری شوم بود. موسوی اگر برای اثبات خود و نه برای نفی دکتر احمدی نژاد تلاش می کرد ، شاید موفقیت بیشتری به دست می آورد. خدای بزرگ ناظر بر همه امور عالم است و مکر او قوی تر از مکر کسانی است که خدا را از معادلات خود کنار گذاشته اند.

آقای صادق خرازی می داند که سال ۱۳۹۶می تواند با درس بزرگی برای صاحبان زر و زور توام باشد؛ درسی که در نتیجه آن مردم به طور واقعی بر سرنوشت خویش حاکم خواهند شد و دشمنان قسم خورده این ملت نیز تودهنی سختی خواهند خورد. هرچند خرازی وهمفکران او در گروهک ندا، کوچکتر از آن هستند که برای مردم خط و نشان خونین بکشند اما این سخنان محکی برای آن است که نشان دهد آیا دستگاه های نظارتی ما خود را به خواب زده اند یا آنکه در غفلتی ناخواسته به سر می برند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی