بازدید 1686

مصرف 4.2 میلیارد دلار دارو در کشور

کد خبر: ۴۹۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 07 May 2015
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: اگر شرکتی دارویی را برای اولین بار در کشور تولید کند، به او حق تولید و توزیع انحصاری را برای مدت خاصی می دهیم.

به گزارش فارس، رسول دیناروند در سخنرانی خود هنگام افتتاح خط تولید ۱۲دارو تحت لیسانس کمپانی های خارجی در ساوه گفت: این شرکت اکنون برای 70 نفر اشتغالزایی کرده است که مطمئناً این تعداد بیشتر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کار باقیات صالحات است گفت: کشور ما بیش از شعار به تلاش برای برای ساخت و توسعه نیاز دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: توانایی ساخت کشور با توجه به نیروی انسانی وجود دارد و ما نباید به پیشگام بودن‌های گذشته اکتفا کنیم.

دیناروند ادامه داد: این شرکت قصد دارد تحت لیسانس دارو تولید کند که ما هم حتماً از آن حمایت می کنیم گرچه برخی این را تولید نمی‌دانند اما به عقیده ما در واقع تولید است.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: سیاست ما حمایت از تنها شرکتهای وابسته به نهادهای دولتی و ... نیست بلکه از شرکتهای خصوصی که تحت لیسانس دارو تولید می‌کنند نیز حمایت می‌کنیم.

دیناروند به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم ها فرصت مناسبی نصیب شرکتهای داخلی و خارجی می‌شود چرا که ایران هم ثروت دارد و هم نیروی انسانی نخبه.

وی با بیان اینکه دستاوردهای فناورانه ایران با وجود تحریم ها گواه وجود نیروی انسانی نخبه در ایران است گفت: بازار داخلی دارو در سال 93 مقدار 4.2 میلیارد دلار دارو مصرف کرده است.

دیناروند بر حمایت از تولید برندهای خارجی در ایران تحت لیسانس تاکید کرد و افزود: در قیمت گذاری برای این داروها از روش مقایسه‌ای استفاده می کنیم تا سرمایه گذار مطمئن شود که سرمایه باز می‌گردد.

وی همچنین تاکید کرد: برای داروهایی که اولین بار در ایران تولید خواهند شد بر خلاف عرف، حق تولید و توزیع انحصاری برای مدت محدود در نظر می‌گیریم.

به گفته وی سال گذشته مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در حمایت از بیمارانی که داروهایشان گران است، هزینه شده است.

دیناروند همچنین در حاشیه این مراسم گفت: این شرکت داروسازی قصد دارد داروهای وارداتی را که سابقا وارد کشور می شد را تحت لیسانس کمپانی‌های اصلی تولید کند.
وی افزود: با توجه به سیاستهای کشور در زمینه تولید دارو این حرکت خیلی خوب است و تمام شرکتهایی که منحصراً در زمینه تولید دارو کار می‌کنند باید در زمینه تولید نیز سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید این چهار دارو تحت لیسانس کمپانی اصلی خواهد بود گفت: این کار افزایش اعتماد مردم به داروهای داخلی را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 97 درصد داروهای مصرفی در کشور، تولید داخل بود.
دیناروند با بیان اینکه شرکتهای تولید کننده تحت لیسانس توانایی رقابت در بازار جهانی را دارا هستند و سیاست وزارت بهداشت نیز صادرات دارو است.

وی با اشاره به اینکه قیمت دارو در ایران پایین‌تر از کشورهای دیگر است گفت: سیاستهای حمایتی دولت در مورد سلامت مردم ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به تولید مواد اولیه داروها در داخل کشور اشاره کرد و افزود: تولید برخی داروها در کشور از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر