بازدید 6010

رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدوج

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعتی سازمان ثبت احوال کشور از رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 19 April 2015
مدیر کل آمار و اطلاعات جمعتی سازمان ثبت احوال کشور از رشد ۵.۳ درصدی طلاق و کاهش ۶.۵ درصدی ازدواج در کشور خبر داد.

علی اکبر محزون در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آمار وقایع ازدواج و طلاق در سال 93، اظهار داشت: در سال 93 724 هزار و 345 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که 6.5 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در هر ماه به طور میانگین 600 هزار و 362، در هر شبانه روز یک هزار و 985 و در هر ساعت به طور متوسط 83 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است. همچنین بیشترین ازدواج بین آقایان در گروه سنی  تا  20 تا 34 سال و بیشترین ازدواج بین خانم ها در گروه سنی 15 تا 29 سال است.

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه نرخ کشور ازدواج در کشور 9.3 در هزار نفر است،  تصریح کرد: بر این اساس استان کردستان با نرخ 12.5 درصد، اردبیل با 12.3 درصد و زنجان با 11.8 درصد بیشترین ازدواج و البرز با نرخ 6.9 درصد،  تهران با نرخ 7 درصد و کرمان با 7.7 کمترین واقعه ازدواج در آنها به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 163 هزار و 572 مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده که این میزان در شهرها 149 هزار و 647 و در روستاها 13 هزار و 935 مورد بوده است. همچنین می توان گفت در هر شبانه روز 448 و در هر ساعت 19 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۳
بیکاری در کشور جوانان را نابود کرد
به نظر می رسه رابطه قابل ملاحظه ای بین شرایط اقتصادی و مسائل ازدواج و طلاق باشه هرچه شرایط اقتصادی بدتر میشه ازدواج کاهش و طلاق افزایش پیدا میکنه. پس دولتمردان باید به فکر بهتر کردن شرایط اقتصادی مردم باشند بدون هیچ عذر و بهانه ای
میگفتن اگر قبل از ازدواج با هم ارتباط داشته باشند و از روی شناخت ازدواج کنند زندگی مستحکمتری خواهند داشت ولی ثابت شد که اینطور نیست.
آمار بیش از 25 درصدی طلاق یعنی فاجعه ی بنیان خانواده!
سلام.بنظرمسن ازدواج چهله،دیگه ام چونه نزنید،انسانها عاقل ورسیده میشن،گوش بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
خوب عاقل، اون موقع کی میخوای بچه دار بشی و همچنین سن بارداری خانم تا 35 مناسبه و به علاوه هنوز بچه بزرگ نشده خدای نکرده یتیم میشه و حوصله بچه داری در اون سن کم هست و تفاوت نسلی بالایی وجود داره. مگه که کلا نخوای بچه دار بشی که بحث جدایی هست
باید برای طلاق گرفتن یا ازدواج نکردن قبل از 32 سالگی مجازات زندان در نظر گرفت، قول میدم آمارها خیلی بهتر از این میشه و طلاق کاهش و ازدواج افزایش می یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ازدواج زوری جز انزجار زوجین از هم چیزی نداره ازدواج نکردن بهتر از ازدواج بدهست
با سلام خسته نباشید بابا من در امدم ماهی 500هزار تومان می باشه پدر ومادرم هر روز دعوام میکنن میگه ازدواج کن منم میگم بابا پول ندارم واسه یه زندگی معمولی باید ماهی 2 میلیون حداقل داشته باشم انها قانع نمیشوند در اخر تهدیدم کردن اگه ازدواج نکنم دیگه خونه نرم مسولین یکم به فکر جوانان باشند کدام دختر میاد با من که ماهی 500 در امد دارم ازدواج کنه در ضمن تحصیلات دانشگاهی هم دارم ارشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
البته طبق روایات ازدواج کنید تا بی نیاز شوید، توکل بر خدا
در اقوام ما دخترشون رو به پسری دادن که از نظر اخلاقی و شرایط کلی اش خوب بود ولی کار نداشت که گفتن پسره خوبه ایشالا کارش هم درست میشه که همون طور شد. کمتر از یک سال چون ملاک های معنوی برای انتخابشون داشتن، پسره در شغل خوبی استخدام شد و زندگیشون الان خوبه
تا زمانیکه قانون خانواده به روال سابق بر نگرده وضع همین است. هر سال شاهد رشد طلاق و کاهش ازدواج خواهیم بود. وقتی دختران و زنان از مسایل قانونی سو استفاده میکنند و مردان ناآگاه عقد نامه های یک سویه را امضا میکنند . عواقبش همین خواهد بود.
یک نگاه به عقدنامه های چاپی بیندازید 17 مورد تعهد فقط برای مردان ایجاد نموده و از زنان بابت رفتارهای زننده و زشتشان نعهدی نمیگیرند. فقط مردان باید در ازدواج تعهد بدهند؟ زنان نباید تعهد بدهد؟ اگر زنی تمکین نمیکند . اگر زنی بد اخلاقی و سو معاشرت دارد . مرد چگونه باید اثبات نماید؟ مرد چگونه باید در مقابل قاضی ثابت کند که همسرش نسبت به تعهداتش پایند نیست.؟ اما زنان بلافاصله پس از اینکه مرد مثلا در خانه بد اخلاقی کرد به دادگاه رفته و شکایت میکنند و دادگاهها هم چه آسان بر صحبتهای آنان صحه گذاشته و حکم طلاق صادر میکنند.
قانون اصلاح شود . عقد نامه های چاپی بر چیده شود. مهریه ها باید سبک و در حد فقط چند دانه سکه که به تعداد انگشتان دست هم نرسد. و تضمین از دوطرف برای خوش رفتاری و حسن معاشرت گرفته شود. وگرنه وضع همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
ممنون. به نکته جالبی اشاره کردید.
شروع زندگی خیلی سخت شده توقعات و سنت های دست و پا گیر و کمبود مشاوران خانواده مناسب و همچنین هزینه ی بالای مشاوره و خیلی عوامل دیگه باعث فروپاشی زودهنگام خانواده هاست همچنین تفکیک جنسی در مدارس باعث عدم شناخت درست جنس مخالف و در نتیجه درک نادرست از هم و به تبع ان عدم درک باشد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی