بازدید 6600

اندونزی هم سفیر عربستان را احضار کرد

اندونزی روز چهارشنبه در اعتراض به گردن زدن یک کارگر زن اندونزیایی در عربستان، سفیر عربستان را در جاکارتا احضار کرد.
کد خبر: ۴۹۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 15 April 2015
اندونزی روز چهارشنبه در اعتراض به گردن زدن یک کارگر زن اندونزیایی در عربستان، سفیر عربستان را در جاکارتا احضار کرد.

اندونزی ضمن احضار سفیر عربستان اعلام کرد مقامات سعودی پیش از گردن زدن این کارگر اندونزیایی خانواده وی را از این مسئله مطلع نکرده بودند.

بنا بر اعلام مقامات عربستان، سیتی زینب سه شنبه به جرم کشتن یک زن سعودی به ضرب چاقو در سال 1999 در شهر مدینه گردن زده شد.

گروههای مدافع حقوق بشر از اعدام این زن اندونزیایی در عربستان به عنوان ابزاری برای واداشتن مقامات اندونزی به لغو مجازات اعدام در این کشور استفاده کرده اند. این در حالی است که مقامات اندونزی قصد اعدام چند تن را دارند که مرتکب جرائم مربوط به مواد مخدر شده اند.
جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی و سه رئیس جمهور پیشین این کشور قبلاً با ارسال نامه به پادشاه عربستان از وی خواسته بودند این زن اندونزیایی را به خاطر خانواده اش عفو کند.

اما حکم اعدام این زن اجرا شد، در حالی که مقامات اندونزی مدعی اند خانواده این زن و مقامات کنسولگری اندونزی در عربستان پیش از اعدام اطلاعیه دریافت نکردند.
وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه ای اعلام کرد: « دولت از همان ابتدا تلاش کرد به این زن کمک کند و خواستار عفو وی شد.»

در این بیانیه آمده است: «دولت اندونزی به علت مطلع نکردن نمایندگان اندونزی یا خانواده این زن از تاریخ اعدام به دولت عربستان اعتراض کرده است. »

وزارت کشور عربستان اعلام کرد اعدام این زن تا زمانی به تاخیر افتاد تا فرزندان مقتول به سنی برسند که بتوانند درباره قصاص قاتل مادرشان تصمیم گیری کنند.
مصطفی ابراهیم المبارک، سفیر عربستان در اندونزی گفت نگرانی های مقامات را پیگیری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، وی به خبرنگاران گفت: «مسئله مربوط به محاکمه یا اعدام این زن نیست، بلکه درباره تاریخ اعدام است. من باید بررسی کنم چه اشتباهی صورت گرفته است.»

واحد مرکزی خبر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی