بازدید 1925
کدام فانوس خاموش می شود!

بررسی تیم های قعرنشین لیگ برتر

کد خبر: ۴۸۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 08 April 2015
بعد از برگزاری هفته بیست و چهارم لیگ برتر، انتهای جدول رده بندی لیگ، پنج تیم حاضر در منطقه خطر، هیچکدام در بازی های خود به پیروزی نرسیدند و نتوانستند وضعیت خود را برای خروج از منطقه قرمز جدول بهبود بخشند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های استقلال خوزستان، گسترش فولاد تبریز، پیکان تهران، نفت مسجدسلیمان و راه آهن شهرری، تیم های دوازدهم تا شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر هستند که هیچکدام از آنها در هفته اخیر، به پیروزی نرسیدند و کماکان در محدوده خطر جدول لیگ حضور دارند.

لوکوموتیورانان در کف جدول می رانند
تیم انتهایی جدول رده بندی راه آهن است که در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، مهمان سرخپوشان تهرانی بود، لوکوموتیورانان که در این بازی دو مرتبه توانستند از پرسپولیسی ها جلو بیفتند در نهایت با نتیجه دو بر دو متوقف شدند و با یک امتیاز حاصل از این بازی با 20 امتیاز در انتهای جدول ماندند. آنها در شش بازی باقیمانده خود، در چهار بازی باید به مصاف تیم های قعر جدولی بروند و به نوعی می توان هرکدام از آنها را یک فینال برای آنها تصور کرد، نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان، پیکان و گسترش فولاد تیم های تیم های فانوس به دستی هستند که برای بقاء انتظار امتیاز از این تیم دارند. البته از تیم های صدر جدولی، سپاهان تنها حریف راه آهنی هاست که باید در هفته بیست و هفتم با یکدیگر دیدار کنند.
رقبای راه آهنی ها در شش هفته باقیمانده به ترتیب، نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان، سپاهان اصفهان، سایپا کرج، پیکان تهران و گسترش فولاد تبریز هستند که اغلب آنها تاثیر مستقیم در تیم های سقوط کننده به لیگ یک دارند.

نفتی ها، موثر در صدر و قعر جدول
اما نفت مسجدسلیمان، تیم پانزدهم جدول رده بندی است که این هفته در بازی با همتایان تهرانی خود، علیرغم یک بازی خوب، در دقایق پایانی، به ناگاه دروازه خود را باز شده دید تا دست خالی تهران را به سمت جنوب کشور ترک کند. نفتی ها که مانند راه آهن تاکنون توانستند 20 امتیاز کسب کنند، خطر سقوط را در هفته های باقیمانده همراه خود می بینند. نفتی ها در بازی های باقیمانده خود باید به مصاف دو حریف قعر جدولی و سه حریف صدر جدولی بروند و از این حیث کمی شانس هستند. فولاد خوزستان، ذوب آهن و سپاهان سه حریف جانداری هستند که برای کسب سهمیه آسیایی بازی مهمی را در برابر این حریف جنوبی خواهند داشت.
رقبای نفتی های مسجدسلیمان در بازی های باقیمانده به ترتیب راه آهن، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی هستند که نتایج این بازی ها هم در صدر جدول و کسب سهمیه آسیایی و در قعر جدول و تیم های سقوط کننده تاثیر مستقیم دارد.

پیکان، بدون رنگ، درلیگ می ماند؟
رتبه چهاردهم جدول لیگ برتر در اختیار پیکان است. پیکانی ها که بیست و دو امتیازی بودند، در بازی هفته بیست و چهارم در انزلی و در حالی که تا دقیقه 92 یک بر صفر عقب بودند با بدست آوردن یک پنالتی توانستند باخت را با تساوی عوض کردند و با یک امتیاز حاصل از آوردگاه انزلی توانستند 23 امتیازی شوند. پیکانی ها که هفته هاست به پیروزی نرسیدند باید در دو هفته پایانی به مصاف راه آهن و استقلال خوزستان بروند و یقینا تب و تاب سقوط، در آن هفته ها به بالاترین حد خود رسیده و ماراتن تیم های سقوط کننده به انتهای خود رسیده است.
پیکان در هفته های باقیمانده باید به ترتیب به مصاف تیم های پدیده، صبا، تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس، راه آهن و استقلال خوزستان بروند. تراکتورسازان از رقبای صدرجدولی پیکانی ها هستند و پرسپولیس هم احتمالا بعد از شوک وارده، بازی سختی را برای تیم سابقا قزوینی و اخیرا تهرانی لیگ خواهند ساخت.

گسترش آماده دوئل نهایی در پایان ماراتن
گسترش های فولاد تبریز که هم امتیاز با تیم پایین تر و بالاتر از خودش است، در بازی این هفته خود در اصفهان و دیداری سخت مهمان تیم اوج گرفته ذوب آهن بود که توانست یک امتیاز باارزش را از دیار نصف جهان به تبریز، سوغات ببرد. گسترشی ها تقریبا اغلب بازی با تیم های صدرجدولی را پشت سر گذاشته اند و از این حیث نسبت به رقبای دیگرشان از شانس بهتری برخوردارند و دوئل حساس و احتمالا کشنده آنها نیز در هفته پایانی لیگ و در مقابل راه آهنی ها خواهد بود. آبی های تبریزی با یک امتیاز حاصل از بازی اخیر خود 23 امتیازی شدند. 
حریفان هفته های باقی مانده این تیم به ترتیب ملوان بندرانزلی، پدیده مشهد، صبا قم، تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس و راه آهن خواهند بود و باید دید گسترشی ها می توانند امتیازات مورد نیاز را از این بازی ها می توانند جمع آوری کنند؟

استقلال خوزستان، باز هم اولین حریف پرسپولیس شوک دیده
اما استقلال خوزستان، اولین تیم 23 امتیازی لیگ برتر است که به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از دو رقیب دیگر خود ایستاده است. آبی های خوزستانی در آخرین بازی خود در لیگ برتر، در تبریز مهمان سرخ پوشان تبریزی بودند و با ارائه یک بازی ضعیف، با سه گل، شکست سنگینی را پذیرفتند و در همان امتیاز هفته قبل خود درجا زدند. خوزستانی ها در هفته بعد در حالی با پرسپولیس دیدار می کنند که این تیم همانند دور رفت لیگ برتر، دست به تغییرات گسترده زده و احتمالا شوک وارده را کاملا درک کرده است. خوزستانی ها سه فینال نیز در هفته های باقیمانده در پیش دارند، سه تیم حاضر در منطقه قرمز جدول خود را آماده دیدار با این تیم کردند.
پرسپولیس، راه آهن، نفت مسجدسلیمان، سپاهان اصفهان، سایپا و پیکان رقبای آینده استقلال خوزستان در بازی های باقیمانده خواهند بود.

نامزدها، یکی در حال صعود و دیگری در حال سقوط
البته از نامزدهای حضور در منطقه پرخطر جدول لیگ، می توان از ملوان بندرانزلی و پدیده مشهد نیز نام برد، ملوانان که به کف جدول رده بندی چسبیده بودند هفته هاست که اوج گرفته اند و با 25 امتیاز تا حدودی خود را بالا کشیدند، اما در صورت لغزیدن باز هم می توانند به پایین جدول برگردند، تیم پدیده مشهد که برعکس ملوان لیگ را خیلی خوب شروع کرد به مرور در سراشیبی قرار گرفت و اکنون نیز 26 امتیازی است و فاصله 3 امتیازی آنها با فانوس به دستان بدان معناست که لیز خوردن و پایین افتادن آنها نیز کاملا محتمل و قابل پیش بینی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی