بازدید 49125
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در یمن، دیدگاه وزیر خارجه انگلیس درباره توافق هسته‌ای با ایران، نامه ۳۶۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای اوباما در موضوع ایران و اظهارات یک مقام ارشد اسرائیلی درباره توافق نهایی هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 24 March 2015

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایراناظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در یمن، دیدگاه وزیر خارجه انگلیس درباره توافق هسته‌ای با ایران، نامه ۳۶۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای اوباما در موضوع ایران و اظهارات یک مقام ارشد اسرائیلی درباره توافق نهایی هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

به گزارش «تابناک»، اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ایران، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» می‌نویسد، سعود الفیصل، وزیر خارحه عربستان گفته در مذاکرات هسته‌ای، ایران نباید به توافقی دست پیدا کند که شایسته آن نیست. وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود گفته: «این غیرممکن است که ایران به توافقی دست پیدا کند که شایستگی آن را ندارد». تایمز اسرائیل اشاره می‌کند، همزمان با این اظهارات، یک هیأت بلندپایه اسرائیلی نیز برای جلوگیری از توافق ایران و ۱+ ۵ به پاریس سفر کرده تا فرانسه را با مواضع خود علیه ایران همراه سازد. 

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

علاوه بر این، سعود الفیصل نسبت به نفوذ ایران در یمن نیز هشدار داده و تهدید کرده که علیه جنبش انصارالله وارد عمل خواهد شد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، وزیر خارجه عربستان گفته، رهبران کشورهای عرب منطقه اقدامات لازم برای جلوگیری از آنچه وی «تجاوزگری» حوثی‌های متحد ایران در یمن خوانده، انجام خواهند داد.

وی اظهار داشته: «یقیناً کشورهای منطقه و جهان عرب، اقدامات لازم برای محافظت از منطقه در مقابل تجاوزگری انجام خواهند داد». فیصل همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نقش ایران در حمایت از حوثی‌های یمن گفته، وی با «مداخله ایران در یمن» مخالف است. 

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فیلیپ هامون گفته، هرچند توافق هسته‌ای با ایران نباید به هر قیمتی حاصل شود، گزینه‌های بدیل توافق مناسب نیستند.

وی اظهار داشته: «واضح است ما نباید به هر قیمتی به توافق دست پیدا کنیم؛ اما من فکر می‌کنم گزینه‌های بدیل توافق، گزینه‌های جذابی نیستند و صادقانه باید گفت برای ایران جذاب نیستند». هامون در ادامه مدعی شده: «تحریم‌هایی که ما اعمال کرده‌ایم، چنان آسیبی به ایران وارد کرده که دستیابی به توافق به نفع آن‌هاست».. 

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

اما موضوع ارسال نامه‌ای از سوی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به رئیس جمهور این کشور درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران، از جمله دیگر موضوعات مورد توجه مطبوعات و رسانه هاست.

خبرگزاری «ترند» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد گروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا با ارسال نامه‌ای برای باراک اوباما، اظهار داشته‌اند پیش از آنکه کنگره نسبت به برداشتن تحریم‌ها اقدام کند، باید توافقی با ایران حاصل شود که برنامه هسته‌ای این کشور را چندین دهه محدود سازد. ۳۶۷ نماینده امضاکننده این نامه گفته‌اند، کنگره باید اطمینان حاصل کند بر اساس توافق نهایی، همه راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بسته خواهد شد.

خط و نشان‌های وزیر خارجه عربستان سعودی برای ایران

در ‌‌نهایت «کریستین ساینس مانیتور» اظهارات وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل را بازتاب داده که وی نیز درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار نظر کرده است. به نوشته این روزنامه، یووال اشتینیتز گفته، این احتمال وجود دارد که ایران و قدرت‌های جهانی به یک «توافق بد» در موضوع هسته‌ای دست پیدا کنند و رژیم اسرائیل هر چه در توان دارد، انجام خواهد داد تا پیش از آغاز مجدد مذاکرات در هفته جاری، شرایط توافق نهایی را برای ایران سخت‌تر کند. وی اظهار داشته: «من فکر می‌کنم یک توافق بد و ناکافی به دست خواهد آمد. متأسفانه احتمال رخ دادن این اتفاق کاملاً وجود دارد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان