بازدید 4327
۱

كلاهبرداري ميلياردي پسر جوان از اعضاي خانواده

کد خبر: ۴۸۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ 03 March 2015
پسري جوان كه اعضاي خانواده خود را قرباني نقشه كلاهبرداري‌هاي ميلياردي خود كرده بود در دام پليس گرفتار شد.

به گزازش اعتماد، رسيدگي به اين كلاهبرداري از نهم دي ماه امسال با مراجعه فردي به كلانتري ١٢٧ نارمك تهران آغاز شد. ا

و كه ادعا مي‌كرد يكي از بستگانش موفق به كلاهبرداري ١١٠ ميليون توماني از او شده است در شكايتش به كارآگاهان گفت: چند ماه پيش، يكي از بستگانم به نام علي گفت كه دوستان خوبي در گمرك پيدا كرده و مي‌تواند با كمك آنها كالاهايي را وارد كند بدون اينكه حتي ريالي عوارض گمركي بپردازد. او با اين بهانه به من پيشنهاد سرمايه‌گذاري روي گوشي‌هاي تلفن همراه اپل داد. من هم كه فكر مي‌كردم مي‌توانم به اين شكل درآمد خوبي به دست بياورم ١١٠ ميليون تومان به او دادم. قرار بود او پس از وارد كردن گوشي‌ها و فروش آنها در بازار، اصل پول و سودم را پرداخت كند. اما اين اتفاق نيفتاد و مدت‌ها از علي خبري نشد تا اينكه از طرف يكي از بستگانم با خبر شدم كه او با اين شيوه از اعضاي ديگر فاميل هم پول‌هاي درشتي گرفته و هيچكس هم از او خبر ندارد.

به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل شد و ماموران پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به آن را آغاز كردند. آنها در نخستين اقدام خود به شناسايي ساير مالباختگان پرداختند.

يكي ديگر از آنها به ماموران گفت: علي در مهماني‌ها مدام ادعا مي‌كرد كه با تعدادي از گمركي‌ها دوست است و سرمايه‌گذاري خوب و بزرگي را استارت زده است و ما هم اگر بخواهيم مي‌توانيم در اين موفقيت با او شريك باشيم. زندگي او هم واقعا تغيير كرده بود. در مدت زمان كوتاهي خودروي شاسي‌بلند خارجي خريده بود و موفق شده بود يك خانه ويلايي هم معامله كند. ظاهر او هم خيلي شيك شده بود و همه اين تغييرات باعث شده بود كه ما همه باور كنيم كه او راست مي‌گويد. او مي‌گفت ثروت خود را از طريق وارد كردن كالاهاي خارجي و خصوصا گوشي همراه به كشور به دست آورده است. بنابراين ما هم به او اطمينان كرديم اما وقتي پول‌هاي‌مان را در اختيارش گذاشتيم ديگر خبري از او نشد.

به اين ترتيب و با پخش تصوير متهم بين گشتي‌هاي نيروي انتظامي عمليات دستگيري او آغاز شد و در حالي كه پليس سرنخي از او نداشت و حتي خانواده متهم نيز مدت‌ها از او بي‌اطلاع بودند، سرانجام پليس با يورش به يكي از واحدهاي مسكوني در شهرك شهيد باقري تهران موفق به دستگيري او و انتقالش به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران شد.

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به كلاهبرداري‌هاي خود، مبلغ برآورد شده اخاذي‌هاي او را چندين ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: متهم در جريان بازجويي‌ها به طرح دروغين موضوع واردات گوشي اعتراف كرد اما همچنان تحقيقات براي مشخص شدن چگونگي تهيه خودرو و ويلا از او ادامه دارد.

به گفته سرهنگ گزافي، با توجه به اعتراف صريح متهم به كلاهبرداري، قرار چند ميليارد توماني از سوي بازپرس محترم پرونده صادر شد و شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهم و همچنين شناسايي ساير شكات احتمالي در دستور كار اين پايگاه قرار گرفته است. همچنين شهرونداني كه به شيوه مشابه در طول شش ماه گذشته مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند با مراجعه به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سيد خندان، شكايت خود راپيگيري كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عاقبت حرص و طمع. این جوان بخوبی از حرص و طمع فامیل استفاده بهینه کرد. نوش جانش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست