بازدید 15627

محمدرضا رحیمی به ۵ سال حبس محکوم شد

محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت قبل به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد؛ این محکومیت که در دیوان عالی کشور قطعی شد، بر اساس قانون لازم‌الاجراست و با توجه به این مهم، باید در انتظار اظهار‌نظر‌ها و واکنش‌های زیادی پیرامون این موضوع باشیم.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸ 22 January 2015
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم گفت: محمدرضا رحیمی معاون اول دولت قبل به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش «تابناک»، پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته (۱۳۹۲) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه ۷۶ دادگاه به‌ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در دو جلسه و‌ غیرعلنی به اتهامات متهم این پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست سوم خرداد ماه با حضور «د. س. ش.» و «ج. الف.» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم ۱۷ خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه شهریور ماه امسال در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد و گفت، وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است. دوازدهم مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه، اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

۲۴ دی ماه امسال، محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تأیید بخشی از حکم پرونده رحیمی در دیوان عالی کشور خبر داد.

در همین زمینه، برخی خبرگزاری‌ها نوشتند: رحیمی از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس و دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به ‌عنوان مرجع تجدید نظر، حکم حبس وی را به ۵ سال و ۹۱ روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تأیید کرد.

گفتنی است، احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور، قطعی و لازم الاجراست؛ بنابراین، باید پرونده‌ای که در این نهاد عالی قضایی ‌بررسی و تأیید شده، به شعبه بدوی صادر کننده رأی ارجاع و رأی نهایی به دایره اجرای احکام اعلام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی