بازدید 6727

ماجراي «گرگ هاي زرد» اين بار تشکر پليس از مردم

کد خبر: ۴۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ 31 December 2014
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي به خاطر حمايت ها، همکاري ها و تماس هايي که مردم در خصوص پرونده گرگ هاي زرد داشتند از آنان تشکر کرد.

به گزارش خراسان، به گفته سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي، مردم قدرشناسي و بزرگواري خود در خصوص اين پرونده را نشان دادند و فرزندان خودشان در پليس آگاهي را شرمنده کردند.

وي گفت: در اجراي مأموريت ياد شده پليس خراسان ابتکارات ماندگاري را ثبت کرد و من به همکارانم که با اخلاص وارد ميدان شدند و سرافراز بيرون آمدند افتخار مي کنم اما تماس هاي مکرر مردم و مديران خستگي را از پليس گرفت و در واقع برگي شد براي معرفي مردم قدرشناس استان. امروز با تواضع تمام از مردم تشکر مي کنم و قدردان آنان هستم.

سرهنگ بيدمشکي افزود: شيوه اطلاع رساني در خصوص اين پرونده نيز به روند صحيح بررسي پرونده کمک کرد و رسانه ها به خصوص روزنامه خراسان در اين مورد خوب درخشيدند تا آنجا که موارد اساسي مانند نظارت و... از سوي خود دستگاه ها و متوليان مطرح شد. وي اضافه کرد شيوه خوب اطلاع رساني باعث تلنگر به دستگاه ها شد. اگر چه برخي متوليان توپ را به زمين يکديگر انداختند اما واقعيت معلوم است و دستگاه هاي ناظر به خوبي واقفند که قصور از چه ناحيه اي انجام گرفته است.اين مقام انتظامي به قدرداني از امام جمعه و فرماندار فريمان نيز پرداخت و گفت: آنان در حالي موضوع «نظارت و عذرخواهي» را مورد توجه قرار دادند که شيوه اي بسيار پسنديده است.

تاجران ايراني در دام تبهکاران خارجي

سرهنگ بيدمشکي در ادامه سخنانش کشاندن تاجران و پيمانکاران ايراني به افغانستان را مورد توجه قرار داد و گفت: تبهکاراني در افغانستان با تاجران و پيمانکاران ايراني تماس مي گيرند و با تطميع آنان را براي بستن قراردادهاي ميلياردي و يا تجارت ارزان به آن سوي مرز مي کشانند و سپس آن ها را به گروگان مي گيرند تا مبالغ ميلياردي را اخاذي کنند. او در تشريح اين ماجرا گفت: با وجود آن که در پرونده قبلي به شهروندان هشدار داديم که فريب تماس هاي ناشناس را نخورند اما متأسفانه باز هم افرادي بدون هماهنگي با سازمان هاي ذي ربط و در پي تماس باندهاي تبهکاري به آن سوي مرز مي روند و در دام خلافکاران گرفتار مي شوند. بنابراين شهروندان و شاغلان اقتصادي بايد هوشيار باشند و در صورت عزيمت به خارج از کشور حتماً نهادهاي مسئول را در جريان امر قرار دهند.

آدم ربايي براي ترک اعتياد

اين مقام مسئول انتظامي همچنين از ماجراهاي خطرناکي در برخي کمپ هاي ترک اعتياد غيرمجاز پرده برداشت و گفت: در برخي کمپ هاي ترک اعتياد غيرمجاز افرادي اجير مي شوند تا معتادان را به خواست بستگانشان به زور به کمپ ترک اعتياد ببرند و اين افراد فرد را شناسايي مي کنند و مقابل چشمان مردم در حالي که او را کتک مي زنند به داخل خودرو مي کشانند که اين صحنه ها بارها از سوي مرم گزارش شده است. وي ادامه داد: وقوع اين صحنه ها موجب بدبيني مردم به پليس مي شود و آنان هر بار شاهد يک صحنه آدم ربايي هستند و در صورتي که شکايتي صورت گيرد پليس با عنوان آدم ربايي با اين افراد برخورد مي کند ولي در هر صورت پليس موظف است با گزارش اين گونه حوادث، آن را در زمره جرايم خاص تلقي کند و بدين ترتيب دستگاه قضايي و نيروي انتظامي دچار مشکلاتي مي شوند که بر اثر سهل انگاري و يا سودجويي افراد خاصي ايجاد شده است.

تجهيزات پزشکي قاچاق

سرهنگ حسين بيدمشکي از وجود برخي کالاهاي غيراستاندارد مانند تجهيزات پزشکي نيز ابراز نگراني کرد که به صورت قاچاق وارد کشور مي شود و برخي از شهروندان نيز بدون توجه به اين موضوع و تنها به خاطر ارائه ارزان آن در بازار از اين تجهيزات استفاده مي کنند که در بسياري از موارد خطرات جبران ناپذيري در پي دارد.

وي گفت: پليس مبارزه با قاچاق کالا در اين باره بسيار حساس است و با کالاهاي قاچاقي که سلامت مردم را به خطر مي اندازد با جديت مبارزه مي کند به طوري که کشفيات کالاهاي قاچاق در سال جاري از رشد ۶۲ درصدي برخوردار بود اما مردم نيز براي خريد لوازم آرايشي و يا تجهيزات پزشکي بايد دقت کنند و اين کالاها را از مراکز معتبر بخرند.

شربت گلوکز با خون گوسفند

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي همچنين از دستگيري اعضاي باندي خبر داد که با استفاده از يک پودر و خون گوسفند در کارگاه زيرزميني شربت گلوکز تهيه مي کردند که قبل از توزيع آن در چنگ قانون گرفتار شدند و در بازرسي از اين مکان ۱۰۰ شيشه شربت کشف شد.

سرهنگ بيدمشکي در پايان اين مصاحبه گزارشي از فعاليت هاي پليس آگاهي ارائه کرد و افزود: کشفيات پليس در زمينه سرقت ۳۲ درصد رشد دارد که بيانگر موفقيت آميز بودن طرح «قرارگاه سرقت» است چرا که همه گزارش هاي سرقت از سوي شهروندان در اين قرارگاه از ابتداي وقوع تا زمان کشف پيگيري مي شود. آدم رباياني که روز يکشنبه دستگير شدند و همچنين دستگيري عاملان سرقت مسلحانه از طلا فروشي نيشابور، متلاشي شدن باند بزرگ جعل شناسنامه، پرونده هاي زمين خواري و... از ديگر فعاليت هاي پليس آگاهي در روزهاي اخير بود که اين مقام قضايي به آن ها اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری