بازدید 12533

کرباسچی نیامد، کوچک‌زاده حرف‌هایش را زد

من می خواستم اگر آن آقا(کرباسچی) حضور پیدا می‌کردند جلویش بگویم که اساسا چه دلایلی باعث می‌شود کسانی که درزمان‌های مختلف اعم از سال 88 و 78 مقابل نظام بودند جذب نیروهای فتنه می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴ 31 December 2014
قرار بود به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس مناظره‌ای به مناسبت 9 دی بین غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شود اما کرباسچی نیامد و این نشست با سخنان یک‌طرفه کوچک‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهدی کوچک‌زاده با اشاره به عدم حضور کرباسچی گفت: من می خواستم اگر آن آقا(کرباسچی) حضور پیدا می‌کردند جلویش بگویم که اساسا چه دلایلی باعث می‌شود کسانی که درزمان‌های مختلف اعم از سال 88 و 78 مقابل نظام بودند جذب نیروهای فتنه می‌شوند.

وی با بیان این‌که « من راجع به حصر استدلالی دارم. آیا باید آن‌ها در حصر باشند یا نه؟ آن‌ها باید استدلال من را قبول کنند. مگر این‌که بگویند امام را قبول ندارند.» ادامه داد: از وقتی به من گفتند برای مناظره با کرباسچی به این‌جا بیایم نگاهی به روزنامه اعتماد کردم. تیترهایی را که برای‌تان می خوانم تیتر این روزنامه در زمان انتخابات سال 88 است: برای اولین بار در تاریخ ایران ایرانیان با پول به انتخابات آمدند. کروبی گفت اعدام کودکان را متوقف کنید. فیلم کروبی سانسور شد. فیلم کروبی سانسور نشد. کروبی در پاسخ به این‌که ایران مهم است یا لبنان پاسخ داد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

وی ادامه داد: باید از آقای کروبی پرسید بر چه مبنایی می‌گویید که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟ اگر مبنای‌تان اسلام بود می‌دانستید کمک به مستضعف برای اسلام فرقی نمی‌کند در کجا باشد.

کوچک‌زاده خطاب به خبرنگاران گفت: اگر حرف‌هایم را به گوش کروبی رساندید بگویید پاسخ دهد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و با بیان این‌که «واژه‌هایی مثل اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام راحت‌طلبان،‌ اسلام ناب و اسلام آمریکایی از شهریور سال 66 وارد ادبیات شدند» دلیل آن را نگرانی از کسانی عنوان کرد که «به مردم قالب کنند که حالا جنگ تمام شده و دیگر جنگی با کسی نداریم در حالی که جنگ فقیر و غنی ، جنگ پابرهنه با مرفح و امثال آن تازه شروع شده بود.»

وی هم‌چنین با اشاره به دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین حضرت امام(ره) و بیان این‌که «ایشان بر سر کارآمدند و به مسئولین اجرایی آن زمان گفتند مبادا به بهانه سازندگی عدالت را نادیده بگیرید.» نسبت به عملکرد آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در آن دوران انتقاد کرد.

وی تاکیدات انجام شده از سوی مقامات عالی‌رتبه نظام خطاب به مسوولان مبنی بر این‌که «مردم باید به ما اعتماد داشته باشند» را یادآور شد و گفت: اگر ما به دنبال خودمان و تشریفات خودمان برویم مگر از اعتماد مردم باقی می‌ماند. نمی‌شود در زندگی مثل حیوان بخوریم و بچریم. این حرف‌ها را من نزدم که بگویید کوچک‌زاده بی‌ادب است. این‌ها بی‌ادبی نیست. این حرف‌ها زمانی زده شد که کرباسچی شهردار است و کروبی رئیس قوه مقننه.

کوچک‌زاده خطاب به حاضرین با بیان این‌که «حدس بزنید حرف‌هایی که خواهم زد را چه کسی گفته؟» سپس از روی شماره 74 روزنامه صبح سال 76 خواند: «بعد از دوران جنگ به سرعت دوران سازندگی اقتصادی پیش رفت که آثار شگرف خود را در زندگی ما باقی گذاشت به گونه‌ای مفاهیم ارزشی انقلاب عوض شد.» این‌ها حرف یکی از وزرای این دولت است.

وی با عصیان خواندن انتخابات 88 علیه نظام به استدلال خود در مورد حصر کروبی و موسوی اشاره کرد و گفت:‌ می‌پرسند این حصر را باید چه کنیم؟ من می‌گویم یک موضوعی است که آن‌ها بر روی آن تاکید می‌کنند و آن این است که همه‌شان امام را قبول دارند. مگر این‌که زیر آن بزنند. موسوی خود را نخست‌وزیر امام می‌داند و کروبی هم می‌گوید احکامی از امام دارد که کسی ندارد. امام با این‌که دولت بازرگان را گفتند از اول‌اش هم قبول نداشتند گفتند ایشان «بازرگان» واجب ابطاء است، ملت باید از او ابطاء کند. یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت قیام علیه شرع است. قیام علیه شرع جزایش در قانون اساسی وجود دارد.

وی همچنین گفت: من از خدا می‌خواهم که حصر برداشته شود تا آن‌ها به جزای‌شان برسند. ان‌شاءالله به زودی دستگاه قضایی جلوی‌شان می‌ایستد.
کرباسچی مناظره با کوچک‌زاده را تکذیب کرد

در این حال، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر مناظره امروز خود با مهدی کوچک‌زاده در دانشگاه تربیت‌ مدرس را تکذیب کرد.
غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره خبر مناظره وی با مهدی کوچک‌زاده در دانشگاه تربیت مدرس گفت: با بنده هیچ‌گونه هماهنگی در این درباره صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی