بازدید 3052
در نشست رسانه‌ای روسای مجلس ایران و عراق مطرح شد:

تشکر رئیس مجلس از میزبانی عراق در ایام اربعین

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراق کشور دوست و برادر ماست و به دلیل بحران های تروریستی که در منطقه ایجاد می شود امروز نیازمند همکاری و هم راستایی ایران است.
کد خبر: ۴۵۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹ 16 December 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراق کشور دوست و برادر ماست و به دلیل بحران های تروریستی که در منطقه ایجاد می شود امروز نیازمند همکاری و هم راستایی ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛دکترعلی لاریجانی در نشست رسانه‌ای روسای مجالس ایران و  عراق گفت: از جناب آقای الجبوری، رئیس پارلمان عراق و همکاران پارلمانی عراق که به دعوت مجلس شورای اسلامی به ایران تشریف آوردند، تشکر می‌کنیم. من لازم می‌دانم از سعی و تلاش ملت و دولت عراق تشکر کنم که در ایام اربعین حسینی، میزبانی صمیمانه و خوبی از برادران ایرانی در عراق داشتند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکراتی که با رئیس مجلس عراق وجود داشت، موضوعات مختلف در خصوص همکاری‌های ایران و عراق مورد بحث قرار گرفت و در زمینه گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور بحث‌های خوب و ایده‌های مناسبی مطرح شد.
 
وی بیان کرد: در زمینه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور و تشکیل گروه دوستی و رایزنی بین کمیسیون‌های تخصصی بحث‌هایی صورت گرفت زیرا عراق کشور بسیار مهم، دوست و برادر ماست و مخصوصا به خاطر بحران‌های تروریستی که در منطقه بوجود آمده، امروز همکاری و هم راستایی با عراق مورد توجه است.
 
دکتر لاریجانی تصریح کرد:در این جلسه در زمینه همکاری‌های تنگاتنگ برای مبارزه با تروریست و همچنین در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با این گونه بحران‌ها بحث شد و امیدوارم سفر ایشان باعث بالا بردن سطح روابط دو کشور شود.
 
به دنبال بالا بردن سطح روابط با عراق هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت: به دنبال بالا بردن سطح روابط با عراق هستیم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران روسای مجالس ایران و عراق پس از دیدار در یک نشست مشترک خبری به بیان دیدگاه ها و نظراتشان پرداختند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور رئیس مجلس عراق به ایران اظهار داشت: لازم می دانم در ابتدا از سعی و تلاش ملت و دولت عراق تشکر کنم که در ایام اربیعین حسینی صمیمانه میزبان برادران ایرانی خود در عراق بودند.

لاریجانی با بیان این که در دیدار با همتای عراقی خود همکاری مشترک ایران و عراق را پیگیری کردیم اظهار داشت: در این دیدار در زمینه گسترش روباط اقتصادی بین دو کشور بحث ها و ایده های مناسبی مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه در زمینه همکاری های پارلمانی بین دو کشور و تشکل گروه دوستی و رایزنی بین کمیسیون های تخصصی مباحثی مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراق کشور دوست و برادر ماست و به دلیل بحران های تروریستی که در منطقه ایجاد می شود امروز نیازمند همکاری و هم راستایی ایران است.

لاریجانی در ادامه با بیان این که در جلسه فوق در زمینه همکاری های تنگاتنگ در خصوص مبارزه با تروریست مباحثی مطرح شد ادامه داد: در زمینه همکاری های منطقه ای و به خصوص مبارزه با تروریست و بحران های ایجاد شده نقطه نظرات طرفین شنیده شد.

وی ادامه داد:به هر تقدیر ما ازحضور رئیس مجلس عراق و سفر ایشان به ایران تشکر می کنیم و امیدواریم این سفر باعث بالا بردن سطح روابط دو کشور شود.

در ادامه این نشست خبری رئیس مجلس عراق با بیان این که افتخار می کنیم در تهران هستیم گفت: صحبت ها و مذاکرات صریحی در خصوص مسائل مهم و حیاتی را همتای ایرانی داشتیم که امیدواریم این همکاری های بین دو کشور ادامه پیدا کند.

وی افزود: ایران در حمایت از روند دموکراتیک عراق نقش مهمی داشته است.

رئیس مجلس عراق تاکید کرد: ما معتقدیم امنیت و ثبات در منطقه یک مسئولیت گروهی است و همه ی کشورها باید در آن نقش داشته باشند.

الجبوری در ادامه گفت: من از میزبانی گرم کشور ایران تشکر می کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی