بازدید 7796

درخشش ۴هنرمند ایرانی این بار درآسیا پاسیفیک

در جشنواره آسیاپاسیفیک 2014 اصغر فرهادی کارگردان مشهور سینمای ایران و برنده اسکار ریاست هیأت داوران را برعهده داشت.
کد خبر: ۴۵۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶ 14 December 2014
مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک در حالی برگزار شد که ایرانی‌ها حضور پررنگی در آن داشتند و 4 جایزه به سینمای ایران اختصاص یافت، در عین حال جایزه بهترین مستند نیز به کارگردان فقید ایرانی اهدا شد که اثرش از اقلیم کردستان فرستاده شده بود.

به گزارش ایران، در جشنواره آسیاپاسیفیک 2014 اصغر فرهادی کارگردان مشهور سینمای ایران و برنده اسکار ریاست هیأت داوران را برعهده داشت. مراسم پایانی این رویداد - که به آثار قاره آسیا و اقیانوسیه اختصاص دارد - پنجشنبه شب در بریسبان استرالیا برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

در این مراسم، رخشان بنی‌اعتماد برای کارگردانی فیلم «قصه‌ها» جایزه بزرگ هیأت داوران را کسب کرد. رضا درمیشیان کارگردان‌، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس فیلم «عصبانی نیستم» به عنوان برنده جایزه 10 هزار دلاری توسعه شبکه نت‌پک معرفی شد همچنین جایزه بهترین فیلمنامه به نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن» تعلق گرفت در بخش بازیگری نیز مریلا زارعی برای فیلم «شیار 143» شایسته تقدیر شناخته شد.

بر اساس این گزارش، جایزه بهترین فیلم مستند نیز به «هزار و یک سیب» به کارگردانی طاها کریمی کارگردان فقید ایرانی و زاده بانه اعطا شد که البته اثرش از اقلیم کردستان به جشنواره ارسال شده بود. در بیانیه هیأت داوران آمده است: «این مستند نمایانگر مصایبی است که کردها متحمل شده‌اند. این فیلم تماشاگر را با سویه‌های تاریک تاریخ آشنا می‌کند و فرصتی فراهم می‌آورد برای همه بازماندگان قتل عام مردم کرد که سخن بگویند. داوران با دیدن این فیلم گریستند و آرزو کردند که همه قربانیانی که در این فیلم داستان زندگی‌شان را تعریف می‌کنند، به صلح و آرامش دست بیابند.»

در این مراسم مریلا زارعی بازیگر نقش الفت فیلم «شیار 143»که با پوشش جالبی روی صحنه آمده بود گفت: «ایران کشوری پهناور و ثروتمند در قلب آسیا است، ثروتمند نه به خاطر نفت‌اش، بلکه برای مادرانی که برای دفاع از کشورشان در جنگ نابرابر هشت ساله از فرزندان و همسران‌شان گذشتند. از شما می‌خواهم به افتخار مادران سرزمینم به آنان ادای احترام و آنان را تشویق کنید.»

بر این اساس، دیگر برگزیدگان جشنواره عبارتند از: بهترین فیلم، «لویاتان» از روسیه به کارگردانی الکساندر رودنیانسکی، بهترین کارگردانی به نوری بیلگه جیلان از ترکیه برای «خواب زمستانی»، بهترین بازیگر مرد به «کلیف کورتیس» از نیوزیلند برای «اسب سیاه»، بهترین بازیگر زن به «لو ژونگ» برای فیلم «بی‌خوابی قرمز»، بهترین دستاورد فیلمبرداری به «دونگ جینگ سون» برای فیلم «زغال سیاه، یخ نازک»، جایزه ویژه یونسکو به «شوکت امین کورکی» برای ساخت فیلم «خاطرات روی سنگ» و جایزه بهترین انیمیشن به داستان «شاهزاده کاگویا» از ژاپن.

یکی از حاشیه‌های بازتاب این خبر روز جمعه در اخبار ساعت 21 شبکه یک رخ داد و گوینده خبر بدون اشاره به جوایز و درخشش سینمای ایران در آسیا پاسیفیک، تنها به خبر برگزیده شدن مریلا زارعی در نقش یک مادر شهید اشاره کرد که البته به جای تصاویر جشنواره، چند پلان از فیلم «شیار 143» را به نمایش گذاشت.

گفتنی است، امسال 250 فیلم از 42 کشور برای جوایز بخش رقابتی آسیا - پاسیفیک بازبینی شد که در نهایت حضور ٣٦ فیلم از ٢١ کشور برای رقابت انتخاب شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل