بازدید 5755
کمیسیون اصل 90 بررسی کرد

افزایش قیمت بلیط هواپیما به عراق در ایام اربعین

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیما به عراق در ایام اربعین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 07 December 2014
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیما به عراق در ایام اربعین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حسین آذین در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: در این جلسه که بر اساس شکایات مطرح شده در زمینه افزایش بی رویه قیمت هواپیما با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر کل نظارت بر ایرلاین ها برگزار شد قیمت پرواز های خارجی خصوصا در ایام اربعین مورد بررسی قرار گرفت که بعضا برای زیارت عتبات بین 100 تا 400 درصد افزایش قیمت وجود داشته است.

وی افزود: رئیس سازما ن هواپیمایی کشوری می گفت که عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و مقرراتی را برای محدود کردن آن وجود ندارد و با توجه به اینکه عمدتا واسطه ها اقدام با چارتر کردن پروازها می‌کنند نظارتی در این زمینه وجود ندارد. به گفته رئیس سازمان هواپیمایی 80 درصد پروازها چارتر است و آن‌ها پروازها را به هر قیمتی که می خواهند می فروشند .

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد سازمان هواپیمایی در جلسه دیگری گزارشی از لیست پروازها تعداد پروازها ، ایرلاین ها و آژانس هایی که اقدام به چارتر کردن پروازها می‌کنند به کمیسیون ارائه کند و همچنین قرار شد سازمان هواپیمایی فرایندی برای نظارت بهتر تعریف کند تا اجحافی در حق مردم صورت نگیرد.

آذین در پایان همچنین از برگزاری جلسه ای در کمیته اقتصادی اصل 90 برای بررسی واردات 750 تن مرغ آلوده خبر داد و یادآور شد: در این جلسه که با حضور رئیس شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان دامپزشکی برگزار شد، گفته شد که این میزان مرغ آلوده امحا شده و تبدیل به کود شده است اما توضیحات ارائه شده کامل نبود و نیاز به ارائه توضیحات تکمیلی وجود داشت لذا مقررشد این مسئله در جلسه بعد با حضور مسوولین دیگری مورد بررسی قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل