بازدید 3339

تغییر زمان خروج سربازان آمریکایی از افغانستان

وزیر دفاع آمریکا که به افغانستان سفر کرده از تاخیر در خارج کردن حدود 1000 سرباز آمریکایی از افغانستان و حضور آنها در این کشور در چند ماهه نخست سال 2015 خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲ 06 December 2014
وزیر دفاع آمریکا که به افغانستان سفر کرده از تاخیر در خارج کردن حدود 1000 سرباز آمریکایی از افغانستان و حضور آنها در این کشور در چند ماهه نخست سال 2015 خبر داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا، در اظهاراتی در شهر کابل رسما تغییر در زمان بندی خروج سربازان آمریکایی از افعانستان را تایید کرد.

چاک هاگل در کنفرانسی خبری در کابل گفت: به طول انجامیدن فرآیند انتخابات افغانستان باعث تاخیر در امضای معاهدات امنیتی این کشور با آمریکا و کشورهای ناتو شد و این مساله باعث به عقب انداختن طرح‌های دولت‌های غربی به منظور مشارکت دادن سربازانشان در ماموریت پس از سال 2014 افغانستان شد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهار داشت: رییس جمهوری آمریکا به فرماندهان ارتش این کشور این انعطاف را داده تا هرگونه کمبود نیروی موقتی که ما ممکن است به مدت چند ماه تجربه کنیم را مدیریت کنیم و اجازه به ورود سربازان ائتلاف دهیم.

وی گفت: این به معنی تاخیر در خروج بالغ بر 1000 سرباز آمریکایی از افغانستان است و در پایان سال جاری میلادی به جای 9800 سرباز ، 10800 سرباز به مدت چند ماه نخست سال آینده میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

وی اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان در ابتدای سال آینده میلادی به 10800 تن خواهد رسید.

این میزان هزار نفر بیشتر از 9800 سربازی است که بر اساس برنامه اولیه قرار بود در افغانستان باقی بمانند.

هاگل خاطرنشان ساخت که نیروهای آمریکایی یک ماموریت مبارزه با تروریسم محدود را در افغانستان حفظ خواهند کرد تا جلوی القاعده را در استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی امن به منظور تهدید آمریکا بگیرند.

هاگل خاطرنشان ساخت: با این حال اختیارات رییس جمهور، ماموریت‌های سربازان ما یا جدول زمانی بلند مدت برای خروج آنها را تغییر نخواهد داد.

آمریکا قصد دارد در سال 2016 تعداد سربازانش در افغانستان را به 5500 تن رسانده و در سال 2017 نیز تنها به حضور نیروهای مخصوص سفارت آمریکا در افغانستان اکتفا کند.

وی گفت: موج اخیر حملات طالبان در افغانستان روشن ساخته که جامعه بین‌الملل نباید در حمایت از یک افغانستان موفق، ایمن و باثبات متزلزل شود.

وی عنوان کرد:‌ افغانستان در یک دهه گذشته راهی طولانی را پیموده و دولت جدید افغانستان و نیروهای امنیتی آن آماده تصدی مسئولیت امنیت هستند.

وی افزود: کشور افغانستان امروز به نسبت وضعیتی که 13 سال پیش داشت کاملا وضعیت بهتری دارد. هرچند که دوره‌ای دشوار و چالش برانگیز را پیموده است.

از طرف دیگر اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز در این کنفرانس خبری اظهار داشت: در 25 روز آینده روابط آمریکا و افغانستان شاهد تغییراتی بنیادین خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌از اول ژانویه نیروهای افغان عهده دار مسئولیت امنیت در سراسر این کشور خواهند شد.

هاگل همچنین کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی به نام لوک سومرز که توسط القاعده گروگان گرفته شده بود، در جریان عملیات نجاتی در یمن را تایید کرد.

وی گفت: این عملیات‌های نجات به شدت خطرناک و پیچیده هستند و همواره این گونه بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل