بازدید 5984
اختصاصی تابناک اقتصادی؛

زمزمه فروش پارس خودرو به ابرقطعه‌ساز ایران

اگرچه پیشنهاد خرید سهام خودروسازان یکی از پیشنهادات جذاب حسن روحانی در حاشیه اجلاس داووس به خارجی‌ها بود، اما گویا این پیشنهاد به مذاق داخلی‌ها بیشتر خوش آمده است و برخی ابرقطعه سازان که این روزها در صنعت خودروی ایران هم حضور جدی دارند، قصد دارند سهام خودروسازان ایرانی را بخرند.
کد خبر: ۴۵۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳ 06 December 2014

اگرچه پیشنهاد خرید سهام خودروسازان یکی از پیشنهادات جذاب حسن روحانی در حاشیه اجلاس داووس به خارجی‌ها بود، اما گویا این پیشنهاد به مذاق داخلی‌ها بیشتر خوش آمده است و برخی ابر قطعه سازان که این روزها در صنعت خودروی ایران هم حضور جدی دارند، قصد دارند سهام خودروسازان ایرانی را بخرند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، خبرها حکایت از آن دارد که چانه‌زنی یک ابر قطعه ساز برای خرید بخشی از سهام پارس خودرو در حال انجام است.

اگرچه هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، چندان تمایلی به حضور این قطعه ساز در هیات مدیره خود ندارد و تاکنون برای فروش سهام پارس خودرو به این شرکت که البته از منابع مالی خوبی هم برخوردار است، چراغ سبز نشان نداده است.

این قطعه ساز که در هیات مدیره یکی از غول‌های خودروسازی ایران نیز حضور پررنگی دارد، قصد دارد تا با چانه زنی، بخشی از مطالبات 400 میلیارد تومانی خود را بابت خرید سهام پارس خودرو بپرازد و بخشی دیگر را نیز طی چند قسط پرداخت کند.

در این میان، گفته می‌شود برخی مقامات سازمان گسترش هم با این واگذاری موافق هستند، ضمن اینکه برخی توافقات اولیه در این خصوص انجام شده و پنجشنبه گذشته نیز این قطعه ساز برای چانه زنی بر سر قیمت سهام رایزنی‌هایی را انجام داده است.

در صورت قطعی شدن این موضوع، این ابرقطعه ساز در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران سهامدار خواهد بود که می‌تواند نوعی انحصار هم تلقی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر