بازدید 3870

مقابله با سرطان پوست با کمک نانو داروها

محققان موفق به ساخت نانوحاملی شدند که قادر است داروی ضد سرطان پوست را در سلول‌های سرطانی رهاسازی کند.
کد خبر: ۴۵۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱ 02 December 2014
محققان موفق به ساخت نانوحاملی شدند که قادر است داروی ضد سرطان پوست را در سلول‌های سرطانی رهاسازی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،‌ محققان موفق به ساخت نانوحاملی شدند که قادر است داروی ضد سرطان پوست را در سلول‌های سرطانی رهاسازی کند.

به گفته ی محققان نتایج آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها، هیچ اثر جانبی قابل مشاهده‌ای را نشان نداده است.
 
پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نانوحاملی ساختند که قادر است ملانوما را مستقیما به درون سلول‌های سرطانی وارد کند. رهاسازی دارو به درون تومور کاری چالش برانگیز است. برای غلبه براین چالش دانشمندان به سراغ راهبردهای جدیدی نظیر ساخت نانوحامل می‌روند.
 
گاوین روبرتسون از محققان این پروژه می‌گوید: داروی ملانوما درون یک ذره کروی لیپیدی قرار می‌گیرد که قابل انحلال در خون است. بنابراین اثرات جانبی این دارو به حداقل می‌رسد. این نانوحامل با استفاده از سیستم گردش خون، در تمام بدن بیمار حرکت کرده و در نهایت به تومور سرطانی رسیده و داروی ضدسرطان را در آنجا رهاسازی می‌کند.
 
لیلامین اولین داروی ضدسرطان است که می‌تواند حرکت کلسترول را در اطراف سلول سرطانی متوقف کند، با این کار راه ارتباطی سلول سرطانی برای زنده ماندن از بین می‌رود. در نتیجه پروتئین‌هایی نظیر PI3K، MAPK و STAT3 که بسیار فعال بوده و برای تکثیر و گسترش سلول‌های سرطانی ضروری هستند، غیرفعال شده و سلول سرطانی از بین می‌رود. از انجایی که سلول‌های سالم به غلظت بالای این پروتئین‌ها نیازی ندارند در نتیجه سلول‌های سرطانی از بین رفته اما کمترین اثر جانبی به سلول‌های سالم وارد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل