بازدید 2452

وضعیت بحرانی شرکت‌های آمریکایی از هراس هکرها

پلیس فدرال آمریکا بعد از حمله هکری بی‌سابقه به شرکت سونی به شرکت‌های آمریکایی درباره احتمال تکرار اینگونه حمله‌های هکری هشدار داده است.
کد خبر: ۴۵۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 02 December 2014
به گزارش فارس به نقل از سی‌ان ان پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دنبال حمله سایبری هفته گذشته به شرکت سونی، به شرکت‌های اقتصادی این کشور هشدار داد که هکرها از یک بدافزار برای حمله سایبری در آمریکا استفاده کرده اند.

حمله سایبری به شرکت سونی، نخستین حمله سایبری وسیع و جدی به یک شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌رود و هر چند چنین حملاتی در آسیا و خاورمیانه پیش از این صورت گرفته بود، اما تاکنون با این وسعت در آمریکا گزارش نشده بود.

یک کارشناس امنیتی شرکت ترند میکرو می‌گوید این حمله هماهنگ با قدرت تخریبی بالا به یک شرکت در آمریکا نمونه رویدادی است که امکان تکرار آن وجود دارد.

اف آی در گزارش هشداردهنده خود دیشب برای شرکت‌های آمریکایی منتشر کرده، جزئیات فنی را درباره بدافزار استفاده شده در این حمله ارائه کرد. این گزارش در 5 صفحه از طریق ایمیل برای کارکنان امنیتی برخی از شرکت های امنیتی ارسال شده و از آنها خواسته شده تا  این اطلاعات را فاش نکنند.

اف بی آی همچنین توصیه هایی درباره نحوه واکنش به این بدافزار ارائه کرده و از مسئولان شرکت های آمریکایی خواسته در صورت شناسایی بدافزاری مشابه آنچه در حمله به شرکت سونی مورد استفاده قرار گرفته است، پلیس را مطلع کنند.

بنابر اعلام اف بی آی بدافزار یادشده، دسترسی به همه اطلاعات موجود در حافظه رایانه‌ها دشوار و هزینه بر و گاهی غیرممکن می سازد.»

شرکت سونی بعد از این حمله هکری بی‌سابقه آن را به هکر‌های کره شمالی نسبت داد و اعلام کرد که آنها به خاطر انتقام از فیلم مصاحبه که درباره رهبر کره شمالی ساخته شده و گویا در استودیوی سونی ساخت این فیلم انجام شده، دست به این حمله هکری زده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست