بازدید 22285
حاشیه‌نگاری بر اقدامات قابل تقدیر پلیس در دو پرونده جنجالی؛

پیامی که نیروی انتظامی با پیگیری دو پرونده به اسیدپاشان اصفهان داد

بدین ترتیب به نظر می‌رسید ‌همه چیز برای نا‌امن دانستن جامعه و غیر قابل قبول خواندن عملکرد نهادهای امنیتی فراهم آمده بود که خوشبختانه با تلاش مأموران انتظامی این گونه نشد. ابتدا خبر دستگیری چاقو‌کش جهرم و بعد دستگیری عامل اسیدپاشی به رئیس بیمارستان، بهترین اتفاقی بود که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدیم.
کد خبر: ۴۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵ 01 December 2014
انتشار خبر چاقوکشی سریالی در جهرم و بعد اسیدپاشی در تهران، حتی اگر شاخ و برگ پیدا نمی‌کرد هم می‌توانست به سرعت دستمایه نقد برخی نهادها را فراهم آورد که با سرعت عمل مثال زدنی پلیس، این گونه نشد.

به گزارش «تابناک»، هنوز التهاب‌ها و جنجال‌های فراوانی که پیرامون پرونده اسیدپاشی سریالی در اصفهان به وجود آمده بود، فروکش نکرده، در روزهای اخیر اخباری مخابره شد که می‌توانست بار دیگر  جامعه را به تلاطم انداخته و عملکرد نهادهایی چون پلیس را تحت‌الشعاع قرار دهد که این گونه نشد.

خبر نخست از جهرم مخابره شد و حکایت از آن داشت که فردی با چاقو به چندین زن حمله‌ور ‌و بعد از مجروح کردن ایشان متواری شده تا به نوعی نخستین پرونده چاقوکشی سریالی در کشورمان گشوده شده و به این دلیل که مضروبین زن بوده‌اند، گمانه زنی‌ها و شایعات زیادی شکل گیرد.

این خبر به سرعت در سطح کشور منتشر شد و به دنبالش شایعات ریز و درشت پدید آمده و تکثیر شد تا بار دیگر حکایت اسیدپاشی‌های سریالیِ اصفهان و به سرانجام نرسیدن آن پرونده مطرح شده و موج جدیدی از نگرانی به جامعه تزریق شود؛ موجی مخرب که مهم نبود بر سر چه و از کجا شروع شده است.

هنوز از مخابره این خبر تلخ زمان زیادی نگذشته بود که اتفاق شوم دیگری به دنیای اخبار حوادث در کشورمان راه یافت که باز به نوعی دنباله پرونده مشهور اسیدپاشی در اصفهان بود؛ خبر اسیدپاشی به رئیس یک بیمارستان در تهران که به خودی خود فاکتورهای زیادی برای مطرح شدن داشت، چه برسد که قبلش چاقوکشی یا اسیدپاشی سریالی در چند نقطه دیگر از کشورمان رخ داده باشد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسید، ‌همه چیز برای نا‌امن دانستن جامعه و غیر قابل قبول خواندن عملکرد نهادهای امنیتی فراهم آمده بود که خوشبختانه با تلاش مأموران انتظامی این گونه نشد. ابتدا خبر دستگیری چاقو کش جهرم و بعد دستگیری عامل اسیدپاشی به رئیس بیمارستان ـ که هر دو در کمترین زمان بعد از وقوع رویداد صورت گرفت ـ بهترین اتفاقی بود که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدیم.

با تلاش مؤثر یگان‌های پلیس، متهم هر دو پرونده شناسایی و دستگیر شدند تا هم پرونده‌ها به رسیدگی قضایی سپرده شده و قابلیت التهاب آفرینی‌شان از بین برود و هم احساس امنیت خدشه دار شده جامعه تا حدود زیادی ترمیم شده و مانعی بزرگ در مقابل حاشیه سازان قرار گیرد.

بهتر آنکه این بار نه خبری از تکذیب‌ها و تأییدهای دیر هنگام پیرامون ماجرا به چشم می‌خورد و نه تفسیرهای عجیب و غریبی چون وابسته بودن متهمان و مجرمانِ پرونده به دشمنان خارجی مجال بروز یافت تا رسیدگی به دو پرونده‌ای که ممکن بود در سایه توجه عمومی به بیراهه کشیده شود، به خوبی به روند معمول کار هدایت شود.

اینجاست که جا دارد از مسئولان انتظامی بابت تلاش‌ها و مدیریت خوبشان در این پرونده‌ها تقدیر کرد و سرعت عمل ایشان در رسیدگی به حادثه چاقوکشی سریالی در جهرم و اسیدپاشی در تهران را پیامی دانست برای عاملان اسیدپاشی در اصفهان؛ برای آنانی که در سایه جنجال‌ها و اشتباهات سهوی رخ داده تا به این لحظه مجال پنهان شدن یافته‌ و شاید تصور می‌کردند احتمال دستگیری‌شان اندک است اما اکنون باید دریافته باشند که اوضاع این گونه نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۴
انتشار یافته: ۲۰
تو بریتانیا بطور میانگین در هر 11 متر مکعب یه دوربین هست
اگه تو ایران هم(حالا نه اینقدر در حد بالا)دوربین هارو افزایش بدیم دیگه کار به اینجا نمیکشید که چندین نفر دچار این حادثه بشن و در سطح بین الملل اینقدر ایران ناامن جلوه کنه همون دفعه اول میگرفتنش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
احسنت.
من هم همیشه به این فکر میکردم که ما هم باید مثل انگلیس، تو تمام معابر دوربین امنیتی متصل به مراکز امنیتی و انتظامی داشته باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
دوربین سرعت سنج تو جاده نداریم و نتیجه اش سالی بیست هزار کشته است. دوربین تو شهر که دیگه باید خوابش رو دید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
در اروپا هیچ مجرمی نیست که شناسایی نشود.در اونجا اگر اعدام نیست وحبس های طولانی وابد هست.خیلی از ارازل واوباش در ایران سریع طی2ماه از زندان آزاد می شوند که خود زمینه ساز شرارت هستند
اصغر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
غرب و انگلیس مرکز جرم و جنایت و فحشاست مثال بهتری نبود بزنی لطفا کمی مطالعه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
تو این کشور همیشه ی عده هستند که ساز مخالف می زنن اگر دوربین بزاری می گن دولت مارو زیر نظر کرفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
با توجه به وسعت انگلیس 243000 کیلومتر مربع
و ارتفاع 3 متری میشود 66 میلیارد دوربین یعنی برای هر یک انگلیسی 1250 دوربین .
آمار شما کمی زیادی غلط است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
آقا تو محله ها و کوچه ها با هزینه ی افراد همون محله باید دوربین گذاشته بشه ماشین منو دو شب پیش بردن حالا تا چند سال باید قصد چیزی رو که بردن بدم!
ایکاش راهی داشت که مجرمان اسیدپاشی را در صورت قطعیت ارتکاب جرم، همان موقع دستگیری بدون دادگاه اعدام میکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
اعدام فایده نداره.. باید مقابله به مثل کرد.. بید روشون اسید پاشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
آنوقت برای افرادی مثل شما با این نوع نگرش چه حکمی باید اجرا میشد؟
...کاش در تمام جاهای مهم شهر دوربین نصب شود وپلیس از تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا پلاک نامفهوم بشدت جلوگیری کند وآنها را به دادگاه معرفی کند
11متر مکعب....بادوربین جلوی ناهنجاری رو نمیگیرن عزیز
البته پلیس تهران واقعا مقتدرانه عمل می کند برعکس بعضی شهرها
پاسخ ها
شادمهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
اگه یه بار خونت رو دزد میزد و تشریف میبردی کلانتری از حرفت کاملا بر میگشتی.
" نه تفسیرهای عجیب و غریبی چون وابسته بودن متهمان و مجرمانِ پرونده به دشمنان خارجی مجال بروز یافت " این تیکه را قشنگ اومدی تابناک
پس می توان اسید پاش ها را به سرعت دستگیر کرد ...
عجب !
اعدام باید گردد
متر مکعب!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار