بازدید 17403
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در حمایت از مذاکرات هسته‌ای

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره موضوع تمدید مذاکرات هسته‌ای و همچنین حمایت ایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ضرورت حصول توافق هسته‌ای با ایران برای حل و فصل مسائل منطقه و تمایل ایران و روسیه برای همکاری در بازار جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 28 November 2014
بازتاب سخنان رهبر انقلاب در حمایت از مذاکرات هسته‌ایبازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره موضوع تمدید مذاکرات هسته‌ای و همچنین حمایت ایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ضرورت حصول توافق هسته‌ای با ایران برای حل و فصل مسائل منطقه و تمایل ایران و روسیه برای همکاری در بازار جهانی نفت، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای و دیدگاه ایشان درباره تمدید مذاکرات، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.

روزنامه «بوستون گلوب» در این زمینه می‌نویسد، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز گذشته حمایت خود را از تمدید مذاکرات با کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای اعلام کرده است. این روزنامه می‌نویسد، موضع گیری آیت الله خامنه‌ای در این زمینه به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که رهبر ایران، تصمیم نهایی را درباره هر گونه توافق احتمالی هسته‌ای خواهد گرفت.

خبرگزاری «ترند» از جمله دیگر رسانه‌ای است که به این موضوع پرداخته و به ویژه حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، چند روز پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، رهبر ایران حمایت خود را از تمدید مذاکرات اعلام کرده است.

این خبرگزاری همچنین در بحث حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده به نقل از ایشان می‌نویسد: «تیم هسته‌ای ایران حقیقتاً فعال و جدی است. آن‌ها مقاومت می‌کنند و هیچ‌ گاه در مقابل زور تسلیم نمی‌شوند». ترند همچنین اشاره می‌کند به گفته آیت الله خامنه‌ای، اعضای گروه ۱+ ۵، به ویژه آمریکا مواضعی غیرمنطقی اتخاذ کرده و هر روز حرف تازه‌ای می‌زنند.
 
اما در مطلبی دیگر مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، روزنامه «فایننشال تایمز» از ضرورت بهبود روابط غرب با ایران و به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای، به منظور حل و فصل مسائل خاورمیانه سخن گفته است. این روزنامه ضمن اشاره به تحولات اخیر در مذاکرات هسته ایران می‌نویسد، توافق هسته‌ای می‌تواند راه را برای بهبود روابط میان ایران از یک سو و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر باز کند و همچنین می‌تواند سبب ایفای نفش فعال‌تر ایران در حل و فصل مسائل منطقه، از افغانستان گرفته تا سوریه و منازعه فلسطین و رژیم اسرائیل شود. در مقابل، شکست مذاکرات، خطر تقابل با ایران را افزایش داده و مشکلات منطقه را تشدید می‌کند.

در ‌‌نهایت در میان دیگر مطالب، سایت خبری «عراقی نیوز» از تمایل ایران و روسیه برای همکاری در بازار جهانی نفت خبر داده است. این سایت به نقل از منابع خبری داخلی ایران می‌نویسد، ایران و روسیه به منظور سازماندهی بازار نفت به نفع خود، با یکدیگر به همکاری خواهند پرداخت. این تصمیم در جریان گفت‌و‌گوی اخیر رؤسای جمهور دو کشور اتخاذ شده است.

در این گفت‌و‌گو، حسن روحانی و ولادیمیر پوتین بر انجام همکاری‌های لازم در بازار نفت تأکید کرده‌اند. در این مطلب به جزئیات این همکاری آتی اشاره‌ای نشده، اما این موضوع مورد اشاره قرار گرفته که روسیه به سبب پایین آمدن قیمت نفت طی ماه‌های اخیر با ضررهای مهمی مواجه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار