بازدید 3598

کنفرانس"عدم اشاعه سلاح هسته ای" در روسیه

سومین کنفرانس بین المللی عدم اشاعه سلاح های هسته ای و خلع سلاح با حضور کارشناسان و متخصصان بیش از 40 کشور جهان روز جمعه در مسکو پایتخت روسیه آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۴۵۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ 21 November 2014
 سومین کنفرانس بین المللی عدم اشاعه سلاح های هسته ای و خلع سلاح با حضور کارشناسان و متخصصان بیش از 40 کشور جهان روز جمعه در مسکو پایتخت روسیه آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا ، این کنفرانس با عنوان 'کنفرانس عدم اشاعه سلاح هسته ای و خلع سلاح' برگزار می شود و در آن 200 کارشناس و متخصص امور سیاسی و هسته ای از بیش از 40 کشور جهان شرکت دارند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 دو روز پیش در وین در جمع خبرنگاران گفته بود: بانی این کنفرانس مرکز تحقیقات امنیت انرژی است که دو بار در سال آن را برپا می کند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو برای برگزاری این کنفرانس اهمیت زیادی قائل است و از آن حمایت و در سازماندهی شرکت کنندگان مشارکت می کند.

ریابکوف در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ایران محور این کنفرانس خواهد بود، گفته بود: فکر نمی کنم برنامه هسته ای ایران در دستور کار این کنفرانس باشد.

موضوعات اصلی کنفرانس بین المللی مسکو، امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه ، امنیت هسته ای پس از حادثه نیروگاه هسته ای فوکوشیما، مساله هسته ای شبه جزیره کره و ایجاد محدوده عاری از سلاح های کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه می شود.

رییس مرکز انرژی و امنیت مسکو در ابتدای این کنفرانس گفت : این کنفرانس بین المللی با توجه به نزدیک شدن زمان مقرر برای کسب توافق جامع درمورد برنامه هسته ای ایران که برای 24 نوامبر برنامه ریزی شده است، اهمیت خاص می یابد.

آنتون خلوپکوف ابراز امیدواری کرد 10 دور مذاکرات در یک سال اخیر در مورد برنامه هسته ای ایران سرانجام در روزهای آینده به ثمر بنشیند.

وی افزود: تشدید اوضاع بحرانی در برخی نقاط دیگر جهان هم با کنفرانس بین المللی مسکو همزمان شده است.

'روبرت آینهورن' کارشناس ارشد انستیتو بروکینگ آمریکا هم در کنفرانس مسکو با اشاره به حجم بسیار گسترده موضوعات مورد بحث در مذاکرات هسته ای ایران گفت: با توجه به حجم مسایل مورد بحث، بعید است که در چند روز آینده توافق جامع در مورد مساله هسته ای ایران به دست آید.

وی افزود: بدیهی است که در مدت باقی مانده تا 24 نوامبر امکان برای کسب توافق بسیار کم است به همین دلیل در شرایط کنونی بهترین راه حل این است که شاخص های اصلی و چارچوب برای توافق های آینده به توافق برسد و جزییات برای بعد بماند.

کارشناس آمریکایی بر ضرورت ادامه مذاکرات هسته ای ایران و تمدید حداقل شش ماهه این مذاکرات تاکید کرد.

کنفرانس بین المللی هسته ای مسکو را مرکز انرژی و امنیت مسکو با حمایت وزارت امور خارجه روسیه برگزار می کند.

در این کنفرانس علاوه بر کارشناسان سیاسی دست اندرکار امور هسته ای و امنیت اتمی، دیپلمات ها و مقامهای چندین کشور ازجمله 5 قدرت اتمی جهان و نمایندگانی از سازمان های بین المللی ازجمله سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی شرکت دارند.

کنفرانس بین المللی مسکو فردا شنبه نیز ادامه خواهد داشت و انتظار می رود خانم 'رز گوتمولیر' دستیار امور کنترل تسلیحات وزیر خارجه آمریکا در بحث های آن شرکت کند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست