بازدید 5442

قمه زنی چه در خفا و چه در ملاء عام مذموم است

کد خبر: ۴۴۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 01 November 2014
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: هر اقدام و علمی که موجب شود دشمن به واسطه آن عمل سعی کند به اسلام آسیب رسانده و آن را به گونه ای خشن و غیرواقعی معرفی کند، مذموم است.

وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام است، گفت: اگر قرار بود اسلام با پیرایه معاویه باقی بماند، امام حسین(ع) اصلا قیام نمی کرد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر حفظ شأن و گرامیداشت این ایام، یادآور شد: با این وجود در عین حال که سفارش اکید ائمه اطهار(ع) در اهتمام به سوگواری است، بر ما واجب است تا مرتکب عملی نشویم که چهره اسلام و قیام امام حسین(ع) خدشه دار شود.

وی افزود: در همین راستا هر اقدام و علمی که موجب شود دشمن به واسطه آن عمل سعی کند به اسلام آسیب رسانده و آن را به گونه ای خشن و غیرواقعی معرفی کند، مذموم است.

احمدی در ادامه با برخی از مصادیق این رفتارها در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: این اعمال ناشایست گاهی ممکن است در قالب قمه زنی باشد که چه در خفا چه در ملاء عام مذموم است و گاهی ممکن است استفاده از ابزار و آلاتی باشد که معنویت عزاداری های عاشورا را خدشه دار کند.

وی با اشاره به این مطلب که تا کنون به لطف خداوند ملت ما بیشترین توجه را به برگزاری مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) داشته اند، بیان کرد: سنت نیکوی نذر و اطعام بوده یکی از آداب حسنه عزاداران است اما باید مواظب بود اسراف نشود و در ثانی سعی شود حداقل بخشی از آن به مستمندان و افراد نیازمند برسد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: تلاش برای رساندن نذری ها به مستمندان و فقرا سنت اصلی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بود که مردم عزادار و خیر ما نیز باید بر این امر تأکید بیشتری داشته باشند ضمن اینکه از ورود تجمل به سفره های اطعام خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی