بازدید 13082
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ایران نمی‌خواهد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

دیدگاه رئیس‌جمهور ایران درباره احتمال جایگزینی گاز ایران به جای روسیه در بازارهای جهانی، تأکید روحانی بر ضرورت تلاش‌های منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم، گفت‌و‌گو‌ رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر، اظهارات نخست‌وزیر رژیم اسرائیل پس از بازگشت از نیویورک و گزارشی درباره یک متخصص امنیت سایبری ایرانی، مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 05 October 2014
ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟دیدگاه رئیس‌جمهور ایران درباره احتمال جایگزینی گاز ایران به جای روسیه در بازارهای جهانی، تأکید روحانی بر ضرورت تلاش‌های منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم، گفت‌و‌گو‌ رئیس‌جمهور ایران و امیر قطر، اظهارات نخست‌وزیر رژیم اسرائیل پس از بازگشت از نیویورک و گزارشی درباره یک متخصص امنیت سایبری ایرانی، مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

به گزارش «تابناک»، دیدگاه رئیس‌جمهور ایران درباره احتمال جایگزینی گاز ایران در بازارهای جهانی به جای گاز روسیه، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، به گفته حسن روحانی، در صورت برداشته شدن تحریم‌های موجود علیه ایران، این کشور ‌نخواهد توانست جای روسیه را به عنوان یک تأمین کننده کلیدی گاز اروپا پر کند.

این خبرگزاری ضمن اشاره به اینکه اتحادیه اروپا اکنون طرح‌های فوری‌ برای واردات گاز از ایران به جای روسیه در دست دارد، می‌نویسد، با این حال به گفته روحانی، هم‌اکنون ایران از نظر تولید گاز عقب بوده و تأمین نیازهای داخلی در اولویت است.

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

در مطلبی دیگر درباره اظهارنظرهای رئیس‌جمهور، خبرگزاری «ترند» از درخواست روحانی برای اقدام منطقه‌ای علیه تروریسم خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته، در شرایطی که کل منطقه دوران دشواری را تجربه می‌کند، مبارزه با تروریسم نیازمند اقدام منطقه‌ای است.

روحانی گفته: «کشورهای خاورمیانه باید برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در منطقه با یکدیگر همکاری کنند». روحانی هماهنگی و همکاری دسته‌جمعی را امری لازم برای برقراری صلح و امنیت در منطقه دانسته و تأکید کرده، در راه مبارزه با تروریسم، حاکمیت ملی کشورهای منطقه نیز باید مورد احترام قرار بگیرد.

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

از سوی دیگر، خبرگزاری کویت اظهارات روحانی در گفت‌و‌گو‌ تلفنی با امیر قطر را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، تحولات منطقه‌ای و مسائل مربوط به روابط دوجانبه، نقطه تمرکز گفت‌و‌گوی تلفنی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر بوده است.

در این گفت‌و‌گو، دو طرف بر ضرورت توقف درگیری‌ها در سوریه و عراق تأکید کرده‌اند و روحانی از رهبران منطقه خواسته همه تلاش خود را برای توقف خونریزی و جلوگیری از کشتار مردم بیگناه توسط گروه‌های تروریستی به کار بندند. شیخ تمیم نیز با بیان اینکه منطقه در حال حاضر مرحله خطرناکی را تجربه می‌کند، خواستار تلاش بیشتر برای غلبه بر بحران کنونی شده است.

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

اما در میان دیگر موضوعات، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را پس از بازگشت از سفر نیویورک بازتاب داده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو اظهار داشته، دیدار روز چهارشنبه وی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سبب کاهش نگرانی‌های وی درباره «تهدید هسته‌ای ایران» نشده است.

به گفته وی، هرچند آمریکا و رژیم اسرائیل درباره ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با هم توافق دارند، ‌درباره شدت محدودیت‌هایی که باید از سوی جامعه بین‌المللی بر ایران اعمال شود، ‌اختلاف‌نظر دارند. وی همچنین نسبت به رسیدن ایران به «توانایی آستانه‌ای» ساخت سلاح هسته‌ای هشدار داده است.

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

در پایان در مطلبی مربوط به حوزه فناوری، برخی ‌مطبوعات غربی، از جمله روزنامه «تلگراف»، گزارشی از فعالیت‌های یک کارمند ایرانی تبار شرکت «گوگل» منتشر کرده‌اند که نقش مهمی در پروژه‌های امنیت سایبری این شرکت دارد.

به نوشته تلگراف، پریسا تبریز، یک کار‌شناس سایبری ۳۱ ساله است که از وی با نام سلاح فوق سری شرکت گوگل و یا «شاهزاده امنیت» این شرکت یاد می‌شود. وظیفه این متخصص ایرانی این است که نسبت به شناخت حفره‌ها و نقاط ضعف امنیتی گوگل اقدام کند تا هکر‌ها نتوانند با استفاده از این نقاط ضعف به سایت ضربه بزنند. وظیفه اصلی وی محافظت از نزدیک به یک میلیارد کاربر مرورگر شرکت گوگل به نام «گوگل کروم» است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۴
هیچ فراموش نمیگنم زمانی که اروپائیها به دلیل تحریم متحد شده بودند که نفت مارا نخرند، روسیه باچه شوقی پیشنهاد تامین نیازهای آنها را میداد
تامین گاز برای اروپا می تونه در کوتاه مدت مبالغی رو در جیب دولت ایران سرازیر کنه اما در دراز مدت اروپا از گاز برای تقابل ایران در برابر روسیه استفاده خواهد کرد.
ما گاز ندیم اعراب میدن
روسیه سیاستش بدر و مادر نداره و تنها کشوریه که نمیشه به دوستیش اعتماد کرد منظورم به هیچ وجه نمیشه.
این همون روسیه س که بارها خاک ایرانمون رو جدا کرد
روسیه به جز ضرر چیزی برای کشور ما نداشته.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری