صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
نشستی كه دو بار به تشنج كشيده شد؛

پرسش و پاسخ صريح ميرحسين موسوي در دانشگاه شهيد چمران

به دنبال ايران پيشرفته هستيم، نه ايراني متحجر، عقب‌مانده، همراه با بيكاري، ‌تورم 25 درصدي، نبود شفافيت در اطلاعات و ضعف در پيشبرد طرح‌هاي اساسي. ما ايراني مدرن مي‌خواهيم و دل ملت ما براي چنين ايراني می‌تپد. عده‌اي مي‌گفتند كه برنامه به درد نمي‌خورد، شما كار خوب انجام دهيد، بركات خداوند بر شما نازل مي‌شود؛ ما چنين چيزي را نمي‌پذيريم.
کد خبر: ۴۳۸۰۶
| |
48032 بازدید

مهندس میرحسین موسوی در ادامه برنامه‌هایش در سفر به خوزستان، با حضور در دانشكده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن سخنرانی به پرسش‌های دانشجویان درباره مسائل گوناگون پاسخ داد.

میر حسین موسوی در این نشست، با پاسخ به پرسش‌ها، بسیاری از مواضع خود را شفاف بیان نمود و تلاش برخی از معدود افراد حاضر در جلسه برای بر هم زدن جلسه نیز بی‌نتیجه ماند.

كاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری در سخنان خود با اشاره به اینكه اصلاح‌طلبی هستم كه همیشه به اصول رجوع می‌كنم گفت: به نظر من، ملت ما به همه شعارهای اصلاح‌طلبی علاقه دارد و در كنار اینها، می‌خواهد به اصول خود پایبند باشد.»

موسوی اصلاح‌طلبی را عزیمت از یك نقطه روشن دانست و ادامه داد:  «‌اینجاست كه ارزش‌های برآمده از اعتقادات و منافع ملی بزرگترین نقش را ایفا می‌كنند و یقین دارم كه مردم ما می‌توانند همه اینها را یك جا جمع كنند، چراكه مردم هم به اعتقادات و هم به حفظ آزادی‌ها و كرامت انسانی حساس هستند.»

وی ادامه داد: «‌یكی از نمودهای كرامت، حق دادن به انسان‌هاست برای این كه در سرنوشت خود سهم داشته باشند. به همین دلیل است كه خواست انتخابات آزاد، منصفانه و رقابتی، باید از مهم ترین شعارهای ملت باشد.»

به گزارش ایسنا، موسوی در پاسخ به پرسشی درباره عقیده‌اش راجع‌ به گشت‌های ارشاد گفت: «‌كسی مخالف برخورد با اراذل و مقابله با فحشا نیست، اما این امر با برخورد و اهانت به كرامت مردم متفاوت است. همه موافق برخورد با اراذل و اوباش اما قطعا مخالف اهانت به مردم هستند.»

میرحسین موسوی به دانشجویی كه از او می‌پرسید، «از كجا بدانیم به حرف‌هایی كه می‌زنید عمل می‌كنید؟»، گفت: «‌خیلی باید مراقب بود، سوابق را با دقت كنار هم بگذاریم تا سرمان كلاه نرود. من صریح و صادقانه صحبت می‌كنم و جز مواردی خاص كه ممكن است به صلاح منافع جامعه ندانم به صراحت و صداقت حرفم را مطرح كرده و می‌كنم.»

موسوی سپس درباره دلیل آنچه «بیست سال سكوت» درباره او مطرح می‌شود، به یكی از دانشجویان پاسخ داد:  «‌كلمه سكوت را قبول ندارم، چرا که در این سال‌ها فعال بوده‌ام، ولی الان زمان، زمان دیگری است.»

موسوی ادامه داد: «‌وقتی نخست وزیری از قانون اساسی حذف شد، مشخص بود كه آقای‌ هاشمی رئیس‌جمهور خواهند شد و تا سال 76 و پسا ز آن، فكر می‌كردم فرق نمی‌كند چه فردی با چه گرایشی روی كار باشد، چرا كه ما به این دلیل انقلاب كرده بودیم كه یك سری افرادی همیشه در یك سمت نباشند. وقتی افراد با گرایش‌های گوناگون روی كار می‌آیند، كمبودهای همدیگر را جبران می‌كنند به شرط آنكه اصول و قواعدی رعایت شود و دقیقا بنده به همین دلیل به صحنه آمدم كه احساس كردم این قواعد و اصول در حال بر هم خوردن است.»

میرحسین موسوی در ادامه در پاسخ به یكی از دانشجویان كه با اعتراض می‌پرسید، «منظور شما از قواعد چیست؟»، گفت: «‌عهد ما با مردم این بود كه اطلاعات شفاف به آنها بدهیم. با مردم عهد كرده بودیم كه صداقت داشته باشیم و عزت و حرمت آنها را نگه داریم. ما با مردم عهد كرده بودیم، میراثی كه را که به ما رسیده است، پاس بداریم و به آیندگان بسپاریم نه این كه آن را با حذف مدیران و از بین بردن میراث گذشته و قانون، ویران كنیم.»

او در ادامه با انتقاد از آنچه آن را «حذف تعداد قابل توجهی از شوراهای تصمیم گیری كشور» می‌نامید، ادامه داد:  «‌در یك شب تصمیم گرفته شد كه دهها شورا را حذف كنند و این مسأله به كمیسیون‌های دولت به نوعی واگذار شد ولی می‌دانیم كه كمیسیون‌های دولت كاملا از نظر رئیس دولت تبعیت می‌كنند و نمی‌توانند كار شوراها را انجام دهند، بنابراین در نتیجه این اقدامات می‌بینیم كه امروز این سیاست‌های پولی، بانكی و اقتصادی كشوراست.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به قرائت گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات درمجلس نیز اشاره كرد و گفت:  «‌در چند روز گذشته شاهد بودیم كه گزارش تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات در مجلس قرائت شد. ببینید چقدر انحراف و تخلفات در این زمینه وجود دارد. اگر این روند ادامه پیدا كند چیزی از كشور باقی نمی‌ماند. بنده احساس توان كردم و به صحنه آمدم. وقتی بخواهیم میان‌بر برویم و دستگاه‌هایی را كه كنترل كننده گرایش ماست، حذف كنیم باید به این مسأله شك كرد.»

موسوی در ادامه در پاسخ به یكی از دانشجویان كه قصد اعتراض به سخنان او را داشت گفت:  «‌من از مخالفان و معترضان می‌خواهم كه دو ماه صبر كنند و حرف‌ها را بشنوند. دانشگاه بهترین مكان برای ابراز نظر مخالف است. ما انتخابات می‌كنیم كه هر كس حرفی دارد، آزادانه بزند.»

میرحسین موسوی در ادامه به مسأله هسته‌‌ای اشاره كرد و با طرح این پرسش كه گفت، «‌چرا نباید هم توسعه داشته باشیم و هم تكنولوژی هسته‌‌ای را در این توسعه یافتگی قرار دهیم؟»، ادامه داد:  «‌این تكنولوژی برای آینده ما قطعا حیاتی است. هیچ كس از دانشجویان و ملت ما مخالف تكنولوژی هسته‌ای نیست، ولی مخالف این است كه هر روز از این مسأله به عنوان ابزاری برای اثرگذاری در انتخابات یا جریانات خاص سیاسی استفاده شود.»

موسوی همچنین در ادامه درباره مفهوم دو عبارت اصلاح‌طلبی و اصولگرایی گفت:  «‌وقتی از این واژه‌ها خوب استفاده نشود، مشكل پیدا می‌كنیم. اصولگرایی ایستادن بر پایه ارزش‌های بنیادین است و یكی از این ارزش‌های بنیادین آزادی، استقلال و توأمان مطرح كردن جمهوریت و اسلامیت است. وقتی جمهوریت را كمرنگ كنیم، طبیعی است كه دوگانگی‌ها بروز و ظهور پیدا می‌كند.»

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به شعار انتخاباتی خود تأكید كرد:  «‌به دنبال ایران پیشرفته هستیم نه ایرانی متحجر، عقب‌مانده، همراه با بیكاری، ‌تورم 25 درصدی، عدم شفافیت در اطلاعات و ضعف در پیشبرد طرح‌های اساسی. ما ایرانی مدرن می‌خواهیم و دل ملت ما برای چنین ایرانی می‌تپد.»

موسوی در ادامه به آنچه قانونگریزی می‌نامید و همچنین گزارش دیوان محاسبات از بودجه اشاره كرد و گفت:  «‌اگر چنین روندی ادامه پیدا كند، در پایان چند سال خواهیم دید كه همه چیز امكان پذیر است. قرار بود كارهای ما بر پایه برنامه انجام شود. در آغاز انقلاب عده‌ای اعتقاد داشتند كه برنامه به درد نمی‌خورد، شما كار خوب انجام دهید، بركات خداوند بر شما نازل می‌شود؛ ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. سازمان برنامه‌ریزی برای این رشد كرد كه تصمیم گیری‌های فردی را مهار كند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره آنچه بازنشسته كردن اجباری اساتید دانشگاه‌ها خوانده می‌شد، گفت: «اعتقاد دارم كه این نظام هر چقدر بازوان بلندتر داشته باشد و رحمت و آشتی در آن هر چه بیشتر باشد، امكان پیشرفت كشور بیشتر خواهد بود. هیچ كشوری بدون برخورداری از فضای پربار از گفت‌وگوهای باز جمعی پیش نرفته است. اگر بازنشستگی به معنای این باشد كه یك نفر می‌خواهد كار نكند كه هیچ، ولی اگر به این معنی است كه افرادی در بهترین سال‌های بازدهی خود از نظر انباشت دانایی كنار گذاشته شوند، یك ضایعه است. متأسفانه این مسأله تنها مختص دانشگاه نیست و در سطوح گوناگون می‌بینیم كه متأسفانه ما را از مدیران با تجربه محروم كرده‌اند و این مدیران جای خود را به افراد بی تجربه داده‌اند. صدها تن از این مدیران را از دست داده‌ایم و متأسفانه با یك حركت سریع، همه نیروها جایگزین شده‌اند. چه ایرادی داشت كه این افراد را نگه می‌داشتیم و كم كم نیروهای جوان را به آنها تزریق می‌كردیم؟»

موسوی همچنین درباره مسأله سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: «‌شما ببینید كه در این چند سال بر سر بزرگترین بانك این كشور یعنی بانك ملی چه آمده است؟ می‌بینید كه هر سال یك مدیر عوض می‌شد و بدین ترتیب ،در چهار سال، چهار مدیر عوض شد. به غیر از مسأله، سیاست‌گذاری‌ها در كشوری كه ثبات در مدیریت آن نباشد، هیچ سرمایه‌گذار خارجی نمی‌آید.»

وی در پاسخ به برخی پرسش‌ها درباره سهمیه‌بندی جنسیتی نیز اظهار داشت: «با سهمیه‌های جنسیتی مخالفم. با طرح بومی كردن دانشگاه‌ها نیز اگر مشكلات را حل نكند، مخالفم. این موجب شده است كه بهترین نیروهایی كه می‌تواند رشد كرده و برای كشور مفید باشند، محروم شوند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «‌كسی كه وارد عرصه انتخابات می‌شود، باید صداقت داشته باشد، چرا كه به غیر از قوانین، كرامت انسانی نیز جلوی چشم اوست. او نمی‌تواند حقوق عمومی مردم را سلب كند. هر دولتی كه بیاید، باید از این مسأله دفاع كند، چرا كه ما انقلاب كردیم تا آزادی عمل و اندیشه داشته باشیم. در فضای اول انقلاب، شهید بهشتی كه یك فرد قوی، موثر، متعهد و همچنین دبیركل حزب جمهوری اسلامی بود در كنار كیانوری رهبر حزب توده و آقای پیمان و دیگران آزادانه مناظره می‌كردند و حرف می‌زدند. این فضای آزادی اندیشه اول انقلاب بود. ما از این آزادی و برخورد اندیشه‌ها ضرر نمی‌كنیم، چرا كه تك صدایی در هر سطحی به ضرر است. هیچ كس نمی‌تواند با بلند كردن صدای خود جلوی صدای دیگران را بگیرد. صداهای گوناگون، یعنی منافع قشرهای گوناگون و اگر به این مسأله توجه كنیم، بهترین نتیجه را می‌گیریم. علت این كه از این منظر احساس خطر می‌كنم، مسأله قانون گریزی است چرا كه بر این باورم، حذف قانون موجب حذف آزادی‌هایی است كه به دنبال آن هستیم.»

موسوی در ادامه با بیان این كه هر چه عقل جمعی و اعتماد به كادر علمی و دانشجوها در دانشگاه‌ها بیشتر شود، مشكلات كمتر خواهد شد تصریح كرد: «‌متأسفانه امروز عادی‌ترین مسائلی را كه طبیعت یك جامعه است سریعا امنیتی می‌كنیم و این به ضرر ماست. هر چه بتوانیم فضا را به سمتی ببریم كه زود انگ و مارك نزنیم و احساس مشتركی در مورد منافع ملی خود حفظ كنیم طبیعی است كه مشكلات ما راحت تر حل خواهد شد.»

میرحسین موسوی درادامه سخنان خود به حقوق زنان اشاره و با بیان اینكه مخالف هر نوع تبعیض بین زنان و مردان است،ادامه داد: «‌لازمه این مسأله وجود یك اراده جمعی درجامعه است.باید زمینه را برای حضور بیشتر زنان درعرصه‌های گوناگون فراهم كنیم. به افزایش حضور دختران در دانشگاه‌ها افتخار می‌كنیم ولی آیا از این ظرفیت‌ها در همه جا استفاده شده؟ مسأله خانواده نیز برای كشور ما بسیار اساسی است. به هیچ وجه مسأله گشت‌ها در جامعه نمی‌تواند جای خانواده را بگیرد. وقتی خانواده‌ها دور هم می‌نشینند جوانها سرمایه‌هایی به پیرترها منتقل می‌كنند و پیرترها هم تجربیاتی را به جوان ترها انتقال می‌دهند.»

در این لحظه یكی از دانشجویان حاضر در سالن با اعتراض این پرسش را مطرح كرد كه موقعی كه برخی نشریات می‌گفتند حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات كرد چرا چیزی نگفتید؟

موسوی گفت: «‌سوالات، سوالات خوبی است. جواب می‌دهم. شما می‌گویید نشریه‌ای گفته است كه حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات كرد!؛ باید ببینید دانشجویانی كه اینجا هستند این را قبول می‌كنند یا علیه آن شعار می‌دهند؟»

وقتی در ادامه دانشجویان در سالن فریاد زدند «‌دروغ است، دروغ است» میرحسین موسوی ادامه داد: «شما كه می‌خواهید از مقدسات دفاع كنید باید از این فضا استفاده كنید و بگویید دروغ است. ما 70 میلیون جمعیت داریم ولی آیا یك فضای دانشجویی این حرف‌ها را می‌پذیرد؟ می‌بینید كه نمی‌پذیرد. پس چرا می‌گویید كه شما این حرف‌ها را می‌پذیرید. آیا این خودش یك گناه كبیره نیست؟ من همه عزت و شرافت خودم را از وجود امام خمینی كبیر (ره) می‌دانم. چرا می‌خواهید به زور موضوعی را كه مردم اعتقاد ندارند مطرح كنید؟ مردم به امام(ره) احترام می‌گذارند. مردم متدین و مسلمان هستند و آنهایی هم كه مسلمان نیستند اعتقادات خود را دارند. مملكت ما براساس اعتقادات بنا شده است پس شما و به چه حقی به خودتان اجازه می‌دهید به كسی بگویید كه اعتقاد ندارد؟

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر‌های انتخابی‌اش اشاره كرد و در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب ایلام به عنوان نخستین مقصد این سفرها گفت: «‌پنج استان جنگی داریم كه می‌دانم چه تخریبی در آنها صورت گرفته، مردم این استان‌ها همیشه مقاومت كرده‌اند و در صحنه‌های گوناگون رشادت نشان داده‌اند و طبیعی بود كه بنده و مقام معظم رهبری آنها را مدافع ارزش‌ها بدانیم و هیچ تعجبی ندارد كه بنده و ایشان بخواهیم در نخستین سفرها به این مناطق مسافرت كنیم و این یك علامت است. ارزش‌های انقلاب برای من زنده است و من نمی‌توانم بمباران‌های فراوان روی ایلام را فراموش كنم.»

وی درباره برخی مسائل مطرح شده درباره رابطه خود با مقام معظم رهبری گفت: «ما آن موقع مشكلات ساختاری داشتیم . فكر می‌كنید دلیل تغییر قانون اساسی چه بود؟ خود تنظیم قانون اساسی به گونه‌ای بود كه مشكلاتی ایجاد می‌كرد؛ برای مثال، شش نفر شورای قضایی داشتیم كه یكی از موارد اصلاحی سال 68 همین بود. مورد دیگر همین بحث رئیس‌جمهوری و نخست وزیری بود چرا كه نمی‌شد رئیس‌جمهور رأی مردم را داشته باشد، ولی وظایف به گونه‌ای تقسیم شود كه فرد دیگری در مقابل مجلس و دیگران پاسخگو باشد. اگر كسی مسأله را به غیر از این مربوط بداند، معلوم است تاریخ انقلاب را به درستی نخوانده است.»

موسوی همچنین در ادامه با اشاره به شورای نگهبان، این شورا را نهادی مهم دانست و با بیان اینكه درهمه كشورهای دنیا نهادهایی شبیه این شورا وجود دارد، گفت: «‌درباره نظارت استصوابی باید بگویم كه نظارت استصوابی در قانون وجود دارد، البته من با این قانون مخالفم، ولی آن را اجرا می‌كنم. راه اصلاح قانون هم این است كه اكثریتی در جامعه به وجود بیاید و از راه قانونی وارد این مسأله شویم.»

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
كاش يكي سئوال ابطحي را مي پرسيد، كه چرا با آمدن خاتمي بعد از اين همه اصرار، ايشان هم آمد؟مگر خط مشي هاي ايشان و خاتمي متفاوت است؟
كاش يكي مي پرسيد هيات وزيران شما چه كساني خواهند بود؟ آيا از دوستان و اقوامتان؟! يا بر اساس سوابق اجرايي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
سوالها و پاسخهاي خوبي رد و بدل شده...
ولي از حرف تا عمل فاصله بسيار است.
آقاي احمدي نژاد هم قبل از انتخابات حرفهاي رنگا رنگي ميزد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
آقای موسوی برای تک تک صحبتهای شما جواب و سوال دارم. چه خوب بود که در میان دانشجویان که جوانان اینده ساز این مملکت هستند و تجربه نسل دوم را ندارند خود را پنهان نمی ساختید و به راستی واقعیتها را که گذشت ، می گفتید. جمع پسند صحبت کردن کار سختی نیست و هر کسی می تواند انجام دهد الحمد الله در کشور ما هم کسی بعد از فضاحت سوالی نمی تواند بکند و همه با به به و چه چه مسئول محترم را بدرقه می کنند و اینی می شود که می بینید. صحبتهایتان قشنگ و جامعه پسند است ولی یادتان باشد صحبتهای آقای خاتمی هم حتی از شما قشنگتر بود. سخنان آقای احمدی نژاد هم قشنگ بود. و جالب اینست هر کسی آمد حرفهای قشنگ زد و در عمل...... می دانید چرا چون ابتدا با خودش و بعد با مردم صادق نبود. شاید نمی توانست باشد و حرجی داشت و دارد و شاید می دانست و نمی گفت. تجربه نشان داد شما از گروه دوم هستید ولی در سخنانتان می گویید از گروه اول هستید. به هر حال هر چیزی که باشید با صداقت منافات دارد. شاید بگویید نیازی نیست مردم همه ریز مسائل را بدانند درست است با شما در این صورت موافقم ولی آیا به همین دلیل نمی توان دیگر مسئولین را هم تطهیر کرد ایا این روند شما منافقانه نیست. آیا شما براستی برای کشور دلتان سوخته که مثلا شوراها حذف شده اند؟ ایا تورم 25 درصدی فقط به این دلیل بوجود آمده آیا در دوران سازندگی با تورم نزدیک 50 درصدی این شورا حذف شده بود؟ آیا مصوبات این شوراها قبل از اجرا و کابردی کردن برای مردم به عده ای خاص منتقل نمی شد و عده ای صاحب ثروتهای آنچنانی به هزینه این مردم نجیب نشدند مخصوصا در زمان صدارت شما؟ شما چون می دانم جامعه شناس نیستید معلم خوبی دارید کمبود ها و مشکلات را به عنوان دلیل اثبات ادعای خود مطرح می سازید در صورتیکه می دانیم اینگونه نیست و اصلا ربطی به یکدیگر ندارند. شاه شورای پول و اعتبار نداشت ولی تورم در 13 سال خیلی خیلی کمتر از اکنون بود آیا می توانم این را به عنوان دلیل نا کارایی شورای پول و اعتبار مطرح کنم؟
در مورد سکوتتان جالب استکه می گویید سکوت نکرده بودید حتما حین کشیدن نقاشی صحبت می کرده اید. اگر سکوت نبوده موید تایید تمام آنچیزی که در طی 20 سال قبل گذشت هستید. این را اعلام کنید اگر سکوت نکرده بودید و با مسایل و اتفاقات که گذشت حرفی نشنیدیم یعنی تایید آنها. پس چرا حالا به صدا در آمدید و خیلی از مسائل گذشته را که به عنوان نقطه ضعف و کمبود های مسئولین مطرح می کنید را پیش می کشید؟ چرا زمانی که تورم 50 در صد بود صدای حنجره تان شنیده نشد؟ چرا زمانیکه اتفاقات 12 سال پیش اتفاق افتاد صدایتان را ما مردم نشنیدیم؟ خیلی دیگر چرا ها دارم ....
جواب چرایی آمدن شما را بگویم. آیا آماری از کاهش حجم مبادلات با چین منتشر شده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
تا قبل از كانديداتوري مير حسين او را خيلي فرد منصفي مي دانستم ولي حالا نظرم عوض شده است . او در پاسخ دادن سفسطه مي كند و سؤال كننده را به شدت تخريب مي كند ( بر خلاف ادعايش ) . آيا در زمان آقاي خاتمي اصول به هم نخورده بود و حالا در زمان احمدي نژاد بهم خورده است كه حالا مثلا" احساس تكليف كرده است ؟! آيا بركناري هاي فله اي مديران و حتي نگهبانان ادارات در زمان خاتمي اتفاق نيفتاد ؟! آيا ايشان نسبت به مواضع ضد ديني مانند همين سؤال فوق ( تظاهرات عليه خدا و ... ) موضعي محكوم كننده گرفتند كه حالا با سفسطه ، سؤال كننده را تخريب مي كند ؟! بله خود وي هم مي گويد كسي اين اهانت ها را قبول نداشت و ندارد ولي چرا ايشان و امثال ايشان موضع مثبتي در قبال اهانت ها نگرفتند . آيا نه اين است كه شما با اين پاسخ دادنتان ، در واقع خودتان را محكوم مي كنيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
راه حل های نوآورانه و خلاقانه در صحبت های ایشان کمتر دیده می شود. حداقل من یکی که همان راه حل های ایشان را در ذهن داشتم. چه طوره که منم اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری کنم؟؟؟!!!!! (مطف)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
خدا کنه که مثل خاتمي و احمدي نژاد فقط حرف نزنه عمل کنه به قول خودش اصولگراي اصلاح طلب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
واقعا مهندس موسوی یک نخبه است
2‏ ایراد اساسی نظام که بعد از مدت ها پیدا کرده بودم را اشاره کردند
گشت های ارشاد و نظارت استصوابی
که مورد اول زیر شاخه ی مورد دوم است
و بسیار حیاتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
صراحت و صداقت ایشان قابل تقدیر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
به جرات می توان گفت سخنان موسوی حرف دل این مردم است فقط باید دعا کرد ایشان در راهی که در پیش گرفته اند موفق باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
سلام
- حذف شوراها تصميم يك شبه بود؟ چقدر راحت سخن ميگوييد.
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟