بازدید 4257

تأکید آمریکا بر تمایز تروریست‌ها در سوریه

سوزان رایس اعتراف کرده که یکی از اهداف حملات علیه داعش در سوریه، کمک به «معارضان میانه رو» در آن کشور در تقویت روند برکناری بشار اسد از قدرت است.
کد خبر: ۴۳۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳ 28 September 2014
«سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا بار دیگر بر پایبندی کشورش در حمایت از تروریست‌هایی که وی آنها را «معارضان میانه رو در سوریه» خواند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رایس این سخنان را در دیدار با هادی البحره، رییس گروه موسوم به «ائتلاف ملی معارضان سوریه» بیان کرده است.

آمریکا و متحدانش بعد از یک سکوت معنادار و کشته شدن عده زیادی از مردم بی گناه عراق و سوریه، مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش در این دو کشور شده اند.

براساس این گزارش، سوزان رایس اعتراف کرده که یکی از اهداف حملات علیه داعش در سوریه، کمک به «معارضان میانه رو» در آن کشور در تقویت روند برکناری بشار اسد از قدرت است.

مشاور باراک اوباما در جریان دیدار با هیاتی از معارضان سوری به ریاست هادی البحره، در واشنگتن در حالی مدعی شده که بشار اسد رییس جمهوری سوریه مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده که انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور با حضور ناظران بین المللی و با مشارکت مردم سوریه برگزار شد.

حمایت های آشکار گذشته و همچنین برخوردهای متضاد و گزینشی با تروریست ها از سوی دولت های غربی و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان، ائتلاف بین المللی علیه داعش را به حرکتی نمایشی و تبلیغاتی تبدیل کرده است.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و تاکنون جنایات هولناکی را مرتکب شده اند.

آمریکا و انگلیس که خود از حامیان تشکیل و تقویت تروریست های داعش در سوریه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخیر داعش در عراق، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه شده اند.

این ائتلاف نمایشی علیه داعش در حالی شکل گرفته که آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی با تفکیک تروریسم به خوب و بد، از تروریست هایی که علیه دولت و ملت سوریه می جنگند، به لحاظ مالی، تسلیحاتی و سیاسی حمایت می کنند.

رویکرد این ائتلاف با ابهامات جدی مواجه است زیرا داعش به عنوان یک گروه تروریستی تغذیه شده از سوی غرب و کشورهای عربی منطقه شناخته می شود که تا چند هفته پیش مورد حمایت آمریکا و اعراب بود اما اکنون همان کشورها از تشکیل ائتلافی با ادعای مبارزه با آن سخن می گویند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی