بازدید 4259

راغفر: اراده مبارزه با فساد اقتصادی در دولت نیست

متاسفانه بسیاری از اعضای دولت کنونی مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌دار و یا بنگاه‌دار هستند و خیلی نمی‌توان از این دولت انتظار ورود به درگیری‌های اقتصادی داشت.
کد خبر: ۴۳۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵ 06 September 2014
یک اقتصاددان اصلاح‌طلب می‌گوید برخی مدیران دولتی انگیزه انتشار فهرست مفسدان اقتصادی را ندارند.

حسین راغفر در گفت‌وگو با ایلنا گفته است: برخی مواقع شاهدیم که برخی از مسئولان تلاش می‌کنند مقررات را با منافع خود و تسهیل فعالیت‌های اقتصادیشان در آینده تنظیم کنند و در این میان حقوق مردم جدی گرفته نمی‌شود همچنین، در موضع سیاست‌گذاری به دنبال تامین منافع خود هستند.

راغفر با بیان این مطلب که سیاستگذاران نباید سهام‌دار، عضو هیئت مدیره و فعال اقتصادی باشند، افزود: در کشورهایی که حقوق مردم یک مسئله جدی است چنانچه جرمی اتفاق بیفتد صرف‌نظر از اینکه مدعی خصوصی وجود داشته باشد یا نه دولت برای حفظ منافع عمومی ورود پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به فساد ورود جدی نکرده و نخواهد کرد، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از اعضای دولت کنونی مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌دار و یا بنگاه‌دار هستند و خیلی نمی‌توان از این دولت انتظار ورود به درگیری‌های اقتصادی داشت.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه این اقدام برای دولت تبعات سیاسی دارد،‌ تصریح کرد: آن‌چه مسلم است مبارزه با فساد نیاز به اراده جدی و افرادی دارد که منافع خودشان درگیر نباشد و به منافع خود گوشه چشم نداشته باشند لذا امیدی به برخی اعضای کابینه یازدهم برای مبارزه جدی با فساد در وزارتخانه متبوعشان و بخش‌های تحت مدیریتشان نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر