بازدید 3575

صهيونيست‌ها فقط زبان زور را ميفهمند

رژيم صهيونيستي كه در خلال تهاجم همه جانبه 51 روزه خود به غزه و ارتكاب جنايات جنگي فراوان در كنف حمايت‌ها و سكوت مجامع و قدرت‌هاي جهاني علي‌الخصوص مقامات دولت‌هاي آمريكايي و اروپايي نتوانست به اهداف خود دست يابد، اكنون تصور كرده با روي آوردن مجدد به اشغال و مصادره زمين‌هاي فلسطيني مي‌تواند خسارت 3 ميليارد دلاري ناشي از جنگ غزه را جبران نمايد.
کد خبر: ۴۳۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵ 06 September 2014
حسن خياطي در سرمقاله جمهوری اسلامی نوشت:

آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي در مصاحبه ديروز خود با شبكه 10 تلويزيون اين رژيم با خيالي آسوده اعلام كرد كه گروه تروريستي تكفيري داعش تهديد نظامي مستقيمي عليه اسرائيل به شمار نمي‌رود. وي اين سخن را در شرايطي به زبان آورده كه نه تنها كشورهاي خاورميانه، بلكه كل جامعه جهاني از اقدامات اين گروهك جنايتكار ابراز نگراني مي‌كنند و آن را تهديدي براي جامعه بشريت به حساب مي‌آورند. لابد با اتكا به همين آسودگي خيال است كه رژيم صهيونيستي دور جديدي از اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني را آغاز كرده است.

آسودگي خيال مقامات رژيم صهيونيستي از داعش درحالي اعلام شده است كه نخست‌وزير اسرائيل هفته گذشته دستور مصادره 400 هكتار برابر با 400 دونم از زمين‌هاي كشاورزي فلسطينيان در جنوب قدس را صادر كرد و اين اقدام را عكس‌العملي به كشته شدن سه شهروند صهيونيست پس از ربوده شدن آنها توسط افراد ناشناس دانست. رژيم اشغالگر صهيونيستي به همين بهانه، جنگ 51 روزه و خانمان براندازي را به مردم بي‌گناه غزه تحميل كرد و در جريان آن بيش از 2000 فلسطيني را به خاك و خون كشيد كه نزديك به 500 تن از اين كشته شدگان را كودكان غزه و قريب به 90 درصد آنها را غيرنظاميان فلسطيني اعم از زن و مرد و پير و جوان تشكيل مي‌دهند. علاوه بر اين، خسارات هنگفتي به ساكنان غزه تحميل كرد كه بنابه گفته مراجع بين‌المللي بازسازي اين منطقه بيش از 20 سال به طول خواهد انجاميد. زمين‌هاي مصادره شده 400 هكتاري كه در جنوب قدس واقع شده‌اند، همجوار با شهرك صهيونيست نشين "غوش عتيسون" هستند و صاحبان اصلي اين زمين‌ها كشاورزان فلسطيني مي‌باشند كه خود و آباء و اجدادشان ده‌ها سال در اين زمين‌ها به غرس و پرورش درختان زيتون مشغول بوده‌اند و اكنون زمين هايشان با يك تصميم غاصبانه به اشغال صهيونيست‌ها درآمده و صدها خانواده فلسطيني را از حقوق اوليه خود محروم نموده است.

رژيم صهيونيستي كه در خلال تهاجم همه جانبه 51 روزه خود به غزه و ارتكاب جنايات جنگي فراوان در كنف حمايت‌ها و سكوت مجامع و قدرت‌هاي جهاني علي‌الخصوص مقامات دولت‌هاي آمريكايي و اروپايي نتوانست به اهداف خود دست يابد، اكنون تصور كرده با روي آوردن مجدد به اشغال و مصادره زمين‌هاي فلسطيني مي‌تواند خسارت 3 ميليارد دلاري ناشي از جنگ غزه را جبران نمايد. اين اقدام وقيحانه صهيونيست‌ها هر چند با انتقادات گسترده‌اي مواجه شده و در ميان انتقادكنندگان از رژيم صهيونيستي مقامات دولت‌هاي غربي مانند آمريكا، انگليس، فرانسه و حتي دبيركل سازمان ملل نيز وجود دارند، اما كارنامه و سابقه تاريكي كه اين مقامات در رابطه با حمايت از انواع و اقسام جنايت‌ها و اشغالگري‌هاي اسرائيل از خود بر جاي گذاشته‌اند، نشان داده است كه موضع گيري‌هاي به ظاهر دمكرات مآبانه و حقوق بشري آنها هيچ تضمين اجرايي و حقوقي در پي ندارد و اينگونه موضع گيريها تنها براي حفظ وجهه صورت مي‌گيرد والا كيست كه نداند تمامي اقدامات اشغالگرانه و جنايتكارانه اسرائيل در سايه حمايت‌هاي سياسي، مالي، نظامي و اقتصادي آنها صورت مي‌گيرد و آنها هستند كه تاكنون بقاي اين رژيم خونخوار و اشغالگر را تضمين كرده‌اند.

بازگشت مجدد اسرائيل به اشغالگري و همچنين آغاز دور جديدي از بازداشت فلسطينيان در كرانه باختري و نوار غزه آن هم تنها چند روز پس از برقراري آتش بس، نشان داد كه خوي تجاوزگري از اين رژيم هرگز رخت برنبسته و اين رژيم اساساً زبان گفتگو را نمي‌فهمد و تنها زباني كه با آن آشناست، زبان گلوله و تفنگ و مقاومت است. در اين زمينه، نتايج نظرسنجي پايگاه اينترنتي "مركز سياست و نظرسنجي فلسطين" قابل تأمل است. نتايج اين نظرسنجي نشان داده است 86 درصد فلسطيني‌ها بر اين باورند كه اگر محاصره غزه پايان نيابد، از پرتاب راكت به سوي اشغالگران حمايت مي‌كنند. علاوه بر اين 94 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي از عملكرد حماس در رويارويي با اشغالگران صهيونيستي خرسند بوده‌اند و 72 درصد از آنها از مجهز شدن كرانه باختري به سلاح استقبال مي‌كنند. از ديگر نتايج قابل تأمل اين نظرسنجي افزايش بي‌سابقه محبوبيت رهبران مقاومت در نوار غزه و كرانه باختري پس از جنگ 51 روزه است بطوري كه پايگاه خبري "972+" گزارش داده اين ميزان استقبال از مبارزه مسلحانه در كرانه باختري و همچنين حمايت از گروه‌هاي مقاومت نظير حماس و جهاد اسلامي بالاترين ميزان در تاريخ نظرسنجي‌هاي صورت گرفته، بوده است.

نتايج اينگونه نظرسنجي هاست كه اكنون مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين را به دست و پا انداخته تا تلاش‌هاي بي‌وقفه خود در احياي مذاكرات سازش با اسرائيل را سرعت ببخشند و طرح جديدي را به سران كشورهاي عربي ارائه نمايند كه پس از تأييد آنها براي موافقت مقامات آمريكايي ارسال شود، بلكه پس از 9 ماه مذاكرات و تعيين مرزهاي فلسطين در طول 3 ماه بتوانند اسرائيل را مجبور به عقب نشيني در مدت 3 سال به مرزهاي 1326 نمايند!

اما از بخت بد آنان، ارائه اين طرح همزمان با صدور دستور مصادره 400 هكتار از زمين‌هاي فلسطينيان توسط رژيم صهيونيستي شد و اين تجاوزگري جديد بار ديگر نشان داد كه اشغالگران هيچ اعتنائي به پيمانها، قوانين و مقررات بين‌المللي و همچنين توافقات سياسي صورت گرفته نمي‌كنند.
و از هم اكنون پيداست كه رويه مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين همانگونه كه پيش از اين نيز به نتيجه مورد نظر دست نيافته بود، از اين پس نيز نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت. آنان بايد از گروه‌هاي مقاومت نظير حماس و جهاد اسلامي بياموزند كه تنها راه آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي از چنگال صهيونيست‌ها "مقاومت" است و رژيم اسرائيل تنها زبان زور مي‌فهمد و اصرار بر تداوم رويه‌اي كه در پيش گرفته‌اند به مصادره بيشتري از زمين‌هاي فلسطيني خواهد انجاميد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل