بازدید 27933
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

خبرسازی یک فیلم جدید ضدایرانی و سخنان کارگردان ایرانی در ونیز

سخنان رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان ایرانی در جشنوار فیلم ونیز، انتشار تریلر فیلم گلاب با موضوع زندانی شدن مازیار بهاری در ایران، افزایش ارسال سلاح از سوی ایران برای کردهای عراق، چاره جویی مقامات آمریکایی در برابر شکایات‌ حقوقی علیه تحریم‌های ایران و اتهامات رئیس جمهور یمن علیه ایران از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌های بین المللی در باره ایران است.
کد خبر: ۴۳۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 29 August 2014
خبرسازی یک فیلم جدید ضدایرانی و سخنان کارگردان ایرانی در ونیز

سخنان رخشان بنی‌اعتماد کارگردان ایرانی در جشنوار فیلم ونیز، انتشار تریلر فیلم گلاب با موضوع زندانی شدن مازیار بهاری در ایران، افزایش ارسال سلاح از سوی ایران برای کردهای عراق، چاره جویی مقامات آمریکایی در برابر شکایات‌ حقوقی علیه تحریم‌های ایران و اتهامات رئیس جمهور یمن علیه ایران از جمله مهم‌ترین مطالب رسانه‌های بین المللی در باره ایران است.


حضور رخشان بنی‌اعتماد کارگردان ایران در جشنوار ونیز با فیلم قصه‌ها، یکی از دو خبر مهم سینمایی مرتبط با ایران در رسانه‌های بین‌المللی است. در حالی که در نگاه سینمایی، محتوای فیلم و شباهت‌های آن با ساخته‌های قبلی بنی‌اعتماد مانند گیلانه و زیر پوست شهر مورد توجه قرار گرفته، سخنان کارگردان فیلم در مورد اثرات مخرب تحریم‌ها بر جامعه ایران و به ویژه بر بیماران نیازمند مورد توجه قرار گرفته است. رسانه‌های غربی، فضای فیلم را تلخ و سیاه ارزیابی کرده‌اند.

خبر مهم دیگر در همین حوزه، انتشار پوستر و تریلر فیلم گلاب در مورد دستگیری مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک در تهران در جریان رخدادهای پس از انتخابات سال ۲۰۰۹ و به اتهام جاسوسی است. گائل گارسیا برنال مکزیکی در این فیلم نقش بهاری را بازی کرده و فیلم هم ردیف فیلم ضد ایرانی آرگو دانسته شده است.

فاکس نیوز از نگرانی مقامات آمریکایی از دخالت ایران برای مسلح کردن کردهای عراق در برابر حملات گروه تروریستی داعش خبر داده و دلیل این نگرانی را این دانسته که ایران یکی از چهار کشوری است که آمریکا آنها را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند. در مقابل، مقامات و کارشناسان کرد به فاکس نیوز گفته‌اند در مقابل خطر فوری و جدی داعش، راهی جز کمک خواستن از همه همسایگان خود نداشته‌اند.

فاکس در عین حال مدعی شده است، مقامات آمریکایی خصوصی به کردها گفته‌اند که آنها می‌توانند همچنان کنترل کرکوک را داشته باشند، ولی زمان فعلا برای اجرای برنامه کردها برای تشکیل یک کشور جدید مناسب نیست.




صدای آمریکا نیز سخنان عبدالرب منصور هادی، رئیس جمهور یمن را مورد توجه قرار داده که ایران را به شعله‌ور کردن ناآرامی‌ها در این کشور متهم کرده است. شیعیان حوثی در حال پیشروی به سوی پایتخت هستند و در درگیری‌های شبانه در شمال صنعا، یازده تن کشته شده‌اند. رئیس جمهور یمن مدعی شده که ایران در حال تلاش برای معامله صنعا با دمشق است.

عبدالملک الحوثی رهبر شیعیان خواستار استعفای دولت و تشکیل دولت جدید شده و از دولت خواسته از تصمیم خود برای گران کردن سوخت صرف نظر کند. یک کارشناس یمنی به صدای آمریکا گفته که شیعیان حوثی خواستار حمله به صنعا و کنترل آن نیستند، بلکه می‌خواهند اصلی‌ترین گروه سیاسی کشور باشند و بتوانند بر تصمیمات دولت تأثیر بگذارند.

و در پایان اینکه رویترز از احتمال دخالت نادر دولت آمریکا در یک پرونده قضایی خصوصی به نفع گروه‌های حامی تحریم‌های ایران خبر داده است. گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای که با مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا و اسرائیل در ارتباط است، مورد شکایت یک تاجر یونانی قرار گرفته و ادعاها و اقدامات این گروه حامی تحریم‌ها علیه ایران را غیرواقعی دانسته است.

گروه حامی تحریم‌ها برای دفاع از خود مجبور خواهد بود اطلاعاتی که بر پایه آن تاجر یونانی را به معامله با ایران متهم کرده است، منتشر کند ولی مدعی است چنین کاری به منابع اطلاعاتی آن و ادامه تحریم‌ها علیه ایران آسیب خواهد زد.

در چنین شرایطی رویترز احتمال داده که دولت آمریکا به قانونی برای حفظ امنیت اطلاعات متوسل شود تا بتواند به گروه حامی تحریم‌ها کمک کند. چنین کاری بسیار نادر است و در سال های اخیر، در مورد پرونده ادوارد اسنودن اتفاق افتاده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر