بازدید 20444

بازیگری با هزار چهره در سایت‌های همسریابی

وقتی شنید یک خلبان در دنیای مجازی از وی خواستگاری کرده است پا روی ابرها گذاشت، یک گام بیشتر با خوشبختی فاصله‌ای نبود و با هیجان زیاد برای دیدار با این مرد ثانیه‌شماری می‌کرد.
کد خبر: ۴۲۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ 23 August 2014
 زنان جوان زیادی در سایت‌های همسریابی در دام مردی هزارچهره افتادند و پلیس با پرونده‌های مشابهی روبه‌رو شد که قربانیان زنان ساده‌لوحی بودند که با یک خلبان و وکیل آشنا شده‌اند؛ مرد شیاد پس‌از آشنایی به بهانه سرمایه‌گذاری از آن‌ها پول دریافت می‌کرد.

به نوشته ایران، زنان فریب‌خورده وقتی در دادسرای ناحیه 4 تهران به طرح شکایت پرداختند با دستور بازپرس در برابر تیمی از پایگاه 4 پلیس آگاهی ایستادند و از داستان عجیب خود پرده برداشتند.

زنان جوان ادعا کردند مردی به بهانه ازدواج و از طریق سایت‌های همسریابی با آن‌ها آشنا شده و پس از جلب اعتماد، به بهانه‌های مختلف سرمایه گذاری ازجمله «پیش خرید خانه» اقدام به دریافت پول‌های میلیونی از آن‌ها کرده و پس از گرفتن پول متواری شده است.

یکی از این زنان گفت: «مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی به‌نام «کسری» آشنا شدم، او خودش را مهندس هوافضا و خلبان معرفی کرد و با چرب‌زبانی توانست اعتمادم را جلب کند، به‌خاطر همین شماره تماسم را به او دادم تا با هم آشنا شویم.

مدتی پس از آن، کسری با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت بعد از اینکه چند بار همدیگر را دیدیم، کسری برای خواستگاری به خانواده‌ام مراجعه کرد و آن‌ها نیز باور کردند که او واقعاً خلبان است و برای همین با ازدواجمان موافقت کردند. در آن زمان تصور می‌کردم در کنار کسری خوشبخت خواهم شد غافل از اینکه او یک کلاهبردار بود. این مرد چند روز بعد از خواستگاری با من تماس گرفت و مدعی شد از طرف محل کارش خانه‌هایی با قیمت ارزان در اختیارشان قرار داده‌اند که اگر بخواهم می‌توانم با پیش خرید یکی از آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنم.

آن‌روز وسوسه شدم که یکی از واحدها را بخرم و قرار شد در مرحله نخست 7 میلیون تومان پرداخت کنم تا کسری کارهای اداری پیش‌خرید آپارتمان را انجام دهد، بعد از پرداخت پول بود که ناگهان کسری به طرز عجیبی ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس‌های من نشد. وقتی به محل کارش رفتم، فهمیدم که هیچ‌کس در آنجا کسری را نمی‌شناسد پس فهمیدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

زن دیگری نیز گفت: از ابتدای سال 90 و از طریق سایت همسریابی با کسری آشنا شدم که خود را وکیل معرفی کرد و درخواست آشنایی و ازدواج با مرا داد.

من با خانواده‌ام در این مورد صحبت کرده و پدرم از کسری و نشانی‌هایی که داده بود تحقیق کرد اما به جایی نرسید. بعد از دو ماه کسری ادعا کرد در یکی از ارگان‌های مهم دولتی کار می‌کند و از من که فریب چرب زبانی‌‌هایش را خورده بودم به بهانه‌های مختلف پول گرفت و من که در آرزوی ازدواج با وی بودم پیشنهادهایش را چشم و گوش بسته می‌پذیرفتم اما پس از گذشت مدتی، کسری رفتارش را تغییر داد و با تهدید من دست به باجگیری زد و عجیب اینکه همیشه هدف خود را ازدواج می‌دانست و می‌گفت حتماً باید با من ازدواج کند و حتی اگر خواستگار داشته باشم، آن خواستگار را خواهد کشت. کسری توانست 18 میلیون تومان از من اخاذی کند.

کارآگاهان با توجه به شگرد مرد هزارچهره دریافتند که وی یک مجرم حرفه‌ای است و همین نتیجه کافی بود تا به ردیابی‌هایی در بانک اطلاعاتی مجرمان قدیمی دست بزنند و خیلی زود خلبان قدیمی را که «محمدرضا» نام واقعی‌اش بود و 43 سال سن داشت شناسایی کردند.

آلبوم مجرمان نشان می‌داد «محمدرضا. ی» از سال 1370تاکنون، 11 بار با جرایم جعل  عناوین، خیانت در امانت، جعل مدارک شناسایی، سرقت، کلاهبرداری، استفاده از اسناد جعل، غصب عناوین دولتی، فریب در ازدواج و باجگیری دستگیر شده و بارها پشت میله‌های زندان افتاده است.
کارآگاهان دریافتند «محمدرضا» در شگردی تازه در سایت‌های همسریابی به کمین می‌نشیند و با اسامی دروغین  «کسری سعادت»، «علیرضا علیپور» و «رضا سعیدی»، از طعمه‌هایش خواستگاری کرده سپس به فریب‌های میلیونی آنان دست می‌زد.

تیم پلیسی به تجسس‌های ویژه‌ای پرداخت تا اینکه پاتوق خلبان قلابی را در پارک الغدیر یافت‌آباد ردیابی و وی را در عملیات غافلگیرانه‌ بازداشت کرد.

این تبهکار ابتدا سعی کرد خود را بی‌گناه ‌نشان دهد اما وقتی پیش روی زنان فریب خورده ایستاد و مدارک اینترنتی مبنی بر حضور وی در سایت همسریابی و‌آشنایی با طعمه‌هایش را دید چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: در سایت‌های همسریابی سراغ زنان جوان می‌رفتم و با چرب‌زبانی و دلسوزی با آن‌ها آشنا و با خونسردی به خانواده‌هایشان نزدیک می‌شدم تا به کلاهبرداری دست بزنم.
بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای افشای دیگر اقدامات تبهکارانه مرد هزار چهره ادامه دارد و زنان جوانی که با این روش فریب خورده‌اند می‌توانند به پایگاه‌4 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۹
امان از ساده لوحی اکثر زنان .

تجربه ثابت کرده است تحصیلات هم ساده لوحی را کاهش نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
و اینکه چقدر خانواده ها و دختران ما هنوز حسرت آدم پولدار و دکتر و خلبان و ..... دارن و هیچکس به خوبی و بدی طرف کاری نداره کجا داریم میریم
مسعود طولانی
| Japan |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوب پس تحقیق و گذاشتن برای چی؟ باید ازش بی خبر می شدی که بری محل کارش به نظرم خانواده خانوم کوتاهی کردن
خبر بدی بود.اما برخی از زنانو دختران به چنین چیزی نیاز داشته اند تا از ابرها پایین آمده و در زمین زندگی کنند.
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به مسخره بگویی یا جد هر دویش نکوهیده و نسنجیده است
بهترین کار این است که امثال این فرد همچون در اجتماع نشان دار شوند و جدای از تاوان و محکومیت قانونی زندگی برایشان به سخت ترین شکل تنظیم گردد تا دیگر دزدان حساب کار دستشان بیاید
مثلا بیگاری برای مدت طولانی و یا تبعید به منطقه ای بد آب و هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اي كاش يكم فرهنگ چند هزار ساله رو كه هر جا لازم ميشه پشت قبالمون رو ميكنيم و به رخ ميكشيم اينجا هم بكار مي اومد و اين اصطلاح كليشه اي و حال بهم زن "فقط اعدام" رو از كامنت هاي كابران حداقل تابناك نمايش نمي داد
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
متن رو اصلا خوندی، چی اعدام، فرهنگ سازی باید بشه، پشت میز نشستی و هر دفعه خبر می خونی می گی اعدام. دکتر رو گذاشتن واسه این موقعه ها!
هر بلايي براي امتحان بشر است. سعي كنيم قبول شويم .

انشااله...
فقط جای خالی نقش خانواده
حالا یه پسر صاف و ساده بیاد خودش رو معرفی کنه که داره لقمه حلال در
میاره پسر رو چنان ضایع میکنن که حد نداره
این مرد دوهزار جهره بوده صد رحمت به هزار چهره!!!!!
متاسفانه تابناك همه تقصيرات رو انداخته گردن سايت هاي همسريابي در حالي كه تماما ايراد از خانم بوده كه همينطور پولش رو حروم كرده و اين هيچ ربطي به سايت همسريابي نداره ، متاسفانه اينگونه تبليغات منفي از سايت هاي همسريابي باعث ميشه كه اگه در آينده حرف تازه اي هم در اين زمينه زده بشه ، تماما به هر نوع سايتي با همين ترس نگاه بشه ، در حالي كه اصل سايت هاي همسريابي مشكل گشاي خيلي ها خواهند شد و هستن
اگر اوضاع کسب و کار درست شه و همه بتونن با حقوق عادلانه و مکفی زندگی کنن و رفاه نسبی داشته باشن در این حد عقده ای بار نمیان .................
طمع انسان را به هلاکت مى کشاند طمع ابزار کلاه بردار است
عکسش؟
از سال 1370 ایشون 11 بار دستگیر شدند ولی پلیس به این نتیجه نرسید که این مجرم قصد اصلاح شدن نداره
به نظر من باید به این آدم جایزه نوبل بدن. چون دخترایی که دوس دارن دروغ بشنون همیشه گول یکی رو خواهند خورد به قول ناشناس 10:17 خیلیاشون منطقی و اهل زندگی نیستند و تو فضا سیر میکنن.
طرف پدر مادر داره ، با بزرگترهاش مثل آدم میاد خواستگاری، کار و آدرسش معلومه و میشه تحقیق کرد ، بازم وقتی وارد زندگی میشه کار به طلاق می کشه! من نمی دونم این آدمهای ساده لوح به چی اعتماد کردند!!!!!
یعنی ببینید اتزدواج در ایران دست نیافتنی شده که کلاهبرداری میشود شوهر کجا بود آنهم خلبان
این روایت و امثال آن نشان دهنده چیست؟
ساده لوحی خالص ؟ فقط آن؟
یا انحطاط فکری و طمعکاری بخش قابل توجهی از بانوانی که بخاطر فشارهای اقتصادی و اجتماعی به این رفتار عجیب تن داده اند و آن را انجام میدهند و با هدف و آرزوی ازدواج با وکیل و خلبان و دکتررررررر روز و شب میگذرانند ؟!
و این در حالیست که بخشی از از پسران و مردان برومند و آبرومند که شانس شاغل بودن را دارند و توان شروع زندگی ، تنها بخاطر سخت گیریها و بعضا بهانه جوییهای این قبیل زنان و دختران معمولا جواب رد و منفی برای پیشنهاد ازدواج و خواستگاریهایشان میشوند
کسی منکر وضع اسف بار اقتصادی و گرانی و تورم و سختی معیشت نیست اما
زمانه و رسم و شکل و آن عوض شده است
دیگر عهد بوق و سنت محض نیست که مرد مجاب به تامین کل هزینه زندگی باشد و زن نیر قانع به خیلی چیزها
اگر قرار به پیشبرد زندگی هست تنها راهش این است که دو نفر باهم مشارکت داشته باشند و دست از رویا پردازیها و خیالبافیهای اسب سفید و ملکه و این چیزها بردارند و آن را در عالم واقع با رفتار سنجیده بسازند
در غیر اینصورت این مسایل تلخ و تاسف آور تکرار شده و افرادی شارلاتان بمانند این فرد نادان و طماع و دزد نیز از این رفتار غلط بانوان کمال سوءاستفاده را میکنند

اجتماع را مردمان میسازند و اگر نهاد خانواده با همراهی و کمک زن و مرد نخواهد شکل بگیرد به مرور شاهد فروپاشی اجتماع و ساختار جمعیتی استاندارد خواهیم بود
و در این حالت همه ضرر میکنند
بخصوص آنهایی که تنها هستند و پشتیبانی ندارند، چه مرد باشند و چه زن
عجیبه که برای یک عمر زندگی حاضر نیستند در ابتدا یک تحقیقات اولیه داشته باشند؟!
اخه اونی که میشناسی و اشناست اخرش معلوم نیست ختم به خیر بشه چطور به کسی که نمیشناسید اینقدر اعتماد میکنید
آقای کسری شما فکر می کنید چند سال زنده ای که حاضری به همنوعان خودت خسارت و افسردگی و ... وارد نمایی شیرینی که در بی آزاری هست نمیتوان یافت .
به خدا نمیخوام بی اعتمادی به زنان و دختران را تلقین کنم ..اما وقتی هز روز خبر از فریب خوردن فله ای زنان و دختران در کشور میشنویم اطمینان پیدا میکنم که اکثریت زنان ما ساده لوح هستند که در دام یک کلاهبردار آنهم بطور گروههای 10 تا 30 نفری می افتند.آخی یکی فریب بخورد دو تا سه تا نه اینکه سی تا .
مخلص کلام اینکه یا زنان ما خیلی ساده لوح هستند یا طرفها خیلی زرنگ
اینها همون زنان باهوش ما هستن!!!
یه کلاهبردار از قیافش ملومه کلاهبرداره یا اگه تیز باشی از رفتاراش میشه فهیمد حالا این فردا ازاد میشه میره کلاه دخترای دیگه رو برمیداره
والا اینا چطور کلاهبرداری میکنن؟ من که ازم شارژ میکشن همش
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی