بازدید 6978

آیین‌نامه جدید مشاغل سخت در انتظار تصویب

در حال حاضر این طرح باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با اجرای این قانون گام بزرگی در حل مشکلات کارگران برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰ 22 August 2014
عضو شورای عالی کار درباره طرح ۷۳۰۰ روز مشاغل سخت و زیان آور گفت: در حال حاضر این طرح باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و با اجرای این قانون گام بزرگی در حل مشکلات کارگران برداشته خواهد شد.

محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح 7300 روز مشاغل سخت و زیان آور گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده بود و منتظر تائید هیأت وزیران بود که چند روز گذشته نیز به تصویب رسید و اکنون در مجلس باید به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای این طرح بند «ط» ماده 12 آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور ملغی خواهد شد افزود: طبق این بند، اگر کارگری بیشتر از 10 روز در سال غیبت داشته باشد، توالی شغلی او از بین می رود و برای بازنشستگی باید به جای 20 سال، 25 سال سابقه کار داشته باشد.

این عضو شورای عالی کار تاکید کرد:به دنبال این موضوع استفساریه ای  تهیه شد و در هیئت وزیران نیز به تصویب رسید. اکنون این طرح باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد . در این استفساریه به جای 10 روز غیبت،180 روز غیبت لحاظ می‌شود، امیدواریم  در مجلس هم رای بیاورد. بر اساس آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور، تمام افرادی که تا شش ماه یا 180 روز غیبت غیرموجه دارند، بایستی یک و نیم برابر مدت مزبور را در این مشاغل اشتغال داشته باشند تا بتوانند از مزایای این مشاغل استفاده کنند.

بقاییان با تاکید بر اینکه اجرای قانون سخت و زیان آور علاوه بر اینکه مشکل بسیاری از کارگران را حل می‌کند گامی در جهت حل مشکلات اشتغال است گفت:زمانی که برخی از کارگران بازنشست شوند کارفرمایان با جذب نیروی جدید می‌توانند اشتغالی برای برخی از افراد بیکار در جامعه تدارک ببینند،در حال حاضر این طرح در مجلس باید بررسی شود.

بقاییان با تاکید بر اینکه با تعیین تکلیف طرح 7300 روز مشاغل سخت و زیان آور وضعیت بسیاری از کارگران روشن می‌شود اظهار کرد:امیدوارم با توجه به اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی طرح تصویب شده از سوی هیأت وزیران باید در مجلس به تصویب برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل